Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Yerli girişim Spiceup tarafından geliştirilen yapay zeka çalışan deneyimi asistanı: Exa

  • Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
G

Gözde Ulukan

Misafir
Son dönemde hayatın her alanına etki eden yapay zeka, insan kaynakları sektöründe de kendine yer edinmeye başladı. Bu kapsamda yerli girişim Spiceup da Exa adlı yapay zeka asistanını hayata geçirdi. Spiceup ekibinin 6 aylık geliştirme sürecinin sonucunda, bugün gerçekleşecek New HR Summit 2023'te tanıtılacak olan Exa, Spiceup standında deneyimlenebilecek.

Eylül 2022'de Onur Tellioğlu ve Muaz Ateş tarafından kurulan, İTÜ Çekirdek ve Microsoft Founders Hub programlarına devam eden Spiceup, şirket içi fiziksel ve dijital sosyalleşmeyi artıran bir sosyal mecra platformu. Girişim, şimdi ise Exa ile çalışan deneyimini bir adım daha ileri taşımayı hedefliyor.

Adını "Employee Experience Assistant" ifadesinden alan Exa, bir İK asistanı olarak her ihtiyaç duyduklarında çalışanların yanında oluyor. Ekiplerin, çalıştıkları kuruma dair sorularını cevaplıyor ve hayatlarına dair farklı ihtiyaçları için kişiselleştirilmiş geri bildirimler topluyor. Bu sayede Exa, hem İK eforunu azaltıyor hem de çalışanların şirkete dair bağlılık ve memnuniyetlerini takip ediyor.

Çalışanlarla sürekli iletişim halinde olan Exa, anketlerden hatırlatmalara kadar geniş bir yelpazede hizmet sunuyor. Onboarding süreçlerinden İK departmanına sorulan sorulara kadar her şeyi kusursuz bir şekilde yönetiyor ve çalışanların bağlılığını artırmak için Spiceup ile entegre çalışıyor.

Exa'nın öne çıkan özellikleri​


Üyeliğe gerek yok: Exa'yı diğer çalışan deneyimi platformlarından ayıran en önemli özelliklerden biri, herhangi bir platforma veya üyeliğe ihtiyaç duymadan Microsoft Teams ve Slack üzerinden mesajlaşma yoluyla kullanılması.

Kişiselleştirilmiş anketler ve veri analizi: Exa, çalışan anketlerini gelen cevaplara göre şekillendirerek, kişiselleştirilmiş sorularla çalışanlardan daha derin bilgiler elde ediyor. Exa, NPS, çalışan bağlılığı, burn-out gibi skorlara ek olarak, Swot analizleri oluşturarak, tehditler için önlem ve fırsatlar için aksiyon önerilerinde bulunuyor.

Onboarding sürecine katkı: Ekibe yeni katılanlara kurum tanıtımı yapıyor ve onların sorularını cevaplıyor. Böylece çalışanların şirkete adaptasyon sürecini kolaylaştırıyor.

SSS desteği: Şirketin veri havuzunu kullanarak İK’ya sıkça sorulan soruları cevaplıyor.

Hatırlatıcı özelliği: Ekip üyelerine özel gün hatırlatmaları yapıyor.

Geribildirim topluyor: Ekipteki herkes Exa’dan kendisi için geri bildirimler toplamasını talep edebiliyor.

Takvim organize ediyor: Ekip üyelerinin uygun vakitlerini öğrenip toplantı ve etkinlikleri organize ediyor.

Spiceup ile entegre: Spiceup ile entegre çalışarak 2000’den fazla etkinliğin bulunduğu etkinlik havuzundan faydalanıyor.

Exa'nın gelir modeli ise oldukça basit. B2B bir ürün olarak sunulan Exa, iş birliği yaptığı kurumlardan kullanıcı başına aylık bir kullanım ücreti alıyor.




Exa'nın geliştirilme süreci​


Kurucu ortaklardan Onur Tellioğlu: “Günümüzün öne çıkan problemlerinden biri olan iş yerindeki yalnızlık konusuna çözüm olarak geliştirdiğimiz, kurum içi etkinlik ve dijital sosyal mecra platformu Spiceup'ın satış süreçlerinde birçok kurumun İK ekiplerinden geri bildirimler aldık. Bu geri bildirimler doğrultusunda yaptığımız ihtiyaç analizi ile Exa ortaya çıktı. Exa'nın Teams ve Slack üzerinden mesajlaşma özelliği sayesinde ekip üyelerine yeni bir platform zorunluluğu getirmiyoruz. Bu sayede kullanım oranını maksimuma çıkararak, İK'nın kurum içerisindeki aksiyonlarının daha etkili olmasını hedefliyoruz. Buna ek olarak Exa, ekip üyelerinin değerli hissetmelerini destekleyen dinlenmek ve dikkate alınmak gibi konularda önemli çözümler sunuyor.”

Kurucu ortaklardan yapay zeka geliştirme sürecini üstlenen Alper Tellioğlu, altyapının geliştirilme sürecini şöyle anlatıyor: "Arka planda veri analizleri ve aksiyonlar için sıfırdan özel bir yapay zeka modeli oluşturduk. Bu model sayesinde şirketler için özelleştirilebilecek şekilde tasarlanan Exa, GPT-4 gibi geniş dil modelleri kullanarak kullanıcıyla iletişim kurabiliyor. Veri güvenliği için son dönemlerde yapay zeka veri güvenliği tarafında en çok yatırım yapan Microsoft Azure teknolojilerini kullanıyoruz."

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.