Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Şirketler, Slack ve Zoom gibi platformlarda çalışanlarını takip etmek için yapay zekayı kullanıyor

  • Konbuyu başlatan Candeğer Muradoğlu
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
C

Candeğer Muradoğlu

Misafir
İngiliz yazar George Orwell ve kitabı 1984 hemen hemen herkes tarafından bilinir. Kitap, hayali bir ülke olan Oceania'da, totaliter bir rejimin hüküm sürdüğü distopik bir gelecekte geçer. Bu distopyada, Düşünce Polisi adı verilen birim, insanların düşüncelerini kontrol altında tutar ve ifade özgürlüğünü sınırlar.

Son dönemde iş yerlerinde kullanılan yapay zeka tabanlı izleme sistemlerinin yaygınlaşması, bu distopyanın birçok yönünü çağrıştırıyor. Çalışanların gizlilik ve ifade özgürlüğü gibi temel haklarını yeniden gözden geçirmemizi gerektiriyor.

Şimdi ise CNBC tarafından paylaşılanlara göre birçok büyük şirket, çalışanların Slack, Microsoft Teams ve Zoom gibi popüler iş uygulamalarındaki mesajlarını analiz eden yapay zeka tabanlı izleme sistemlerine yöneliyor. Şirketler bu eylemi, izleme sistemleri sağlayıcısı olan Aware ile gerçekleştiriyor.

Aware, çalışanların mesajlarını izleyerek duygusal durumlarını analiz etme yeteneğine sahip yapay zeka modellerini kullanıyor. Ancak bu teknolojinin gizlilik ve ifade özgürlüğü gibi temel hakları nasıl etkilediği konusu tartışmalı. İletişim verilerinin analizi, çalışanlar arasında endişelere neden oluyor. Çünkü şirketin 3 milyondan fazla çalışanın 20 milyardan fazla etkileşimini analiz ettiği söyleniyor.

Bazı şirketlerde, bu tür araçlar, yeni kurumsal politikalara toplu çalışan tepkilerini değerlendirmek gibi nispeten masum amaçlarla kullanılıyor. Ancak, izleme sistemleri, belirli kişilerin gönderilerini işaretleyerek zorbalık, taciz, ayrımcılık ve benzeri olumsuz davranışları tanımlayabiliyor olmalarına rağmen çalışanların özel yaşamlarına müdahale edebileceği endişesi de bulunuyor.

Aware, Walmart, Delta Air Lines, T-Mobile, Chevron ve Starbucks gibi markalar tarafından kullanılıyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.