Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Japonya'da yeni mevzuat: Şirketler, Android ve iOS için kendi uygulama mağazalarını yayınlayabilecek

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Japonya'daki regülatörler, yeni bir antitröst mevzuatı hazırlıyor. Bu yeni mevzuat kapsamında Apple ve Google gibi büyük teknoloji şirketlerinin üçüncü taraf uygulama mağazalarına ve tüm uygulamalar için alternatif ödeme yöntemlerine izin vermesini gerektirecek.

Yeni mevzuatın kapsamı​


2024 yılında parlamentoya gönderilmesi beklenen mevzuat, uygulama mağazaları ve ödemeler, arama, tarayıcılar ve işletim sistemleri olmak üzere dört alana odaklanıyor. Mevzuatın onaylanması halinde, Japonya Adil Ticaret Komisyonu yeni mevzuatı ihlal eden şirketlere para cezası uygulayabilecek. Japonya'daki regülatörlerin, 2024'ün bahar aylarında mevzuat ile ilgili daha fazla detay vermesi planlanıyor.

Yerel hükümet tarafından yapılan açıklamalara göre, söz konusu yeni mevzuat Japonya'daki şirketlerin iOS ve Android gibi platformlarda kendi uygulama mağazalarına sahip olmalarını sağlayacak. Bununla birlikte geliştiriciler, daha düşük ücretlerle yerel fintech'lerin ödeme sistemlerini tercih etme imkanına sahip olacak.

Önerilen mevzuatın 2024 yılında parlamento tarafından kabul edilmesi durumunda, Japonya Adil Ticaret Komisyonu, yasalara aykırı faaliyetlerden elde edilen gelirin yüzde 6'sına kadar şirketlere ceza kesebilecek.

Japonya'nın teknoloji devlerine yaklaşımı​


Bu noktada Japonya'nın teknoloji devlerine karşı benimsediği bu yaklaşımının yeni olmadığını belirtelim. 2020 yılında Japon Hükümeti, Google, Apple, Amazon ve Facebook'a karşı antitröst odaklı bir soruşturma başlattı. Bu dönemde Japonya'daki geliştiriciler de App Store'un iş modeline dair şikayetlerini sıkça dile getirdi. Japonya'daki regülatörler, 2023 yılında soruşturma özelindeki çalışmalarını tamamlarken, mobil uygulama pazarının Apple ve Google'ın hâkimiyetinde olduğu sonucuna vardı.

Dijital Piyasalar Yasası'nın etkisi​


Japonya'nın yeni antitröst mevzuatı, adeta Avrupa Birliği'nin Dijital Piyasalar Yasası'nın (DMA) izinden gidiyor. DMA ile Apple, geliştiricilerin iOS uygulamalarını App Store dışında dağıtmalarına izin vermek durumunda. Aynı şekilde Apple, üçüncü taraf uygulamaların, uygulama içi satın alımlar için üçüncü taraf ödeme platformlarını kullanmasına da müsade etmeli.

Apple, DMA'nın gerekliliklerini yerine getirmek için yapacağı değişiklikleri ise tüm ülkelerde değil yalnızca DMA'nın geçerli olduğu Avrupa bölgesinde yayına almayı planlıyor. Bu gidişle önümüzdeki yıllarda Apple'ın Japonya'da da benzer değişiklikleri yayına aldığını görebiliriz.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.