Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Google, yapay zeka destekli makaleler için yayıncılar ile anlaşma imzaladı

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Geçtiğimiz haftalarda Microsoft'un yapay zeka destekli haber içeriği üretimi için Semafor ile anlaştığını sizlere aktarmıştık. Microsoft'un izinden giden Google, bağımsız yayıncıların yapay zeka tarafından üretilen makaleleri platformlarında yayınlaması için onlara görece yüksek ödemeler yapıyor.

Bu hafta AdWeek'in paylaştığı habere göre, Google ile bir kaç bağımsız yayıncı arasında bir anlaşma yapıldı. Anlaşma kapsamında yayıncılar, Google'ın yapay zeka modellerini kullanarak yapay zeka tarafından üretilen makalelerin kendi web sitelerinde yayınlanmasını sağlayacak. Söz konusu anlaşmanın yılda on binlerce dolara denk geldiği belirtiliyor. Anlaşmanın Google News Initiative (GNI) programı kapsamında gerçekleştirildiğini de ekleyelim.

Anlaşma kapsamında yapay zeka tarafından üretilen bu makaleler için analitik veriye, geri bildirime ve 12 ay boyunca sabit bir içerik hacmine ihtiyaç duyuluyor. Bununla birlikte anlaşmaya dahil olan yayıncılar söz konusu makaleleri oluşturmak için kullanılan araçlara ücretsiz olarak erişebilecek.

Beta sürümündeki bu araçlar, yetersiz kaynaklara sahip yayıncıların toplu içerik oluşturmasına imkan tanıyor. Bu araçlar, devlet kurumları ve komşu haber kuruluşları gibi diğer kuruluşlar tarafından yakın zamanda yayınlanan raporları listeliyor. Araç bu listelemenin ardından bunları yeni bir makale olarak özetleyip yayınlıyor.

Ayrıca yapay zeka tarafından oluşturulan metinde renk kodlu bir sistem kullanılıyor. Böylece editörler, içeriği yayınlamadan önce incelerken metnin her bölümünün güvenilirliği konusunda bilgi sahibi olabiliyor.

Paylaşılan bilgilere göre, anlaşma kapsamında yayıncılar, bu araçları kullanarak günde en az üç makale, haftalık bir bülten ve aylık bir pazarlama kampanyası yayınlamayı kabul etti. Bu anlaşmanın en tartışmalı kısmı ise yayıncıların yapay zeka kullanımını bildirmek zorunda olmaması. Üstelik yapay zeka destekli haberlerin oluşturulması için içerikleri kullanılan web siteleri de bu konuda bilgilendirilmiyor.

Bir Google sözcüsü yaptığı bir açıklamada gazetecilere işlerinde yardımcı olacak yapay zeka destekli araçlar sağlama potansiyeline sahip fikirleri keşfetmenin ilk aşamalarında olduklarını ifade etti. Söz konusu araçların, haber yapma, makale üretme ve bilgi doğrulama konularında gazetecilerin yerini alamayacağı da vurgulandı.

Google'ın bu yaklaşımı ister istemez akıllara The New York Times, OpenAI ve Microsoft arasındaki çekişmeyi getiriyor. Geçtiğimiz yılın sonunda The New York Times, telif hakkı ihlali nedeniyle OpenAI ve Microsoft'a dava açacağını duyurdu. The New York Times'ın iddialarına göre OpenAI ve Microsoft, yapay zeka modellerini The New York Times'ın milyonlarca makalesini kopyalayarak ve kullanarak oluşturmuştu. Google'ın beta sürümündeki araçlarının veri kaynağı olarak kullandığı web sitelerine herhangi bir bilgilendirme ya da telif ödemesinde bulunmaması benzer tartışmaları körükleyebilir.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.