G
Gözde Ulukan
Misafir
Google, arama sonuçlarında iyi içeriğin ortaya çıkmasına yardımcı olmak ve web'deki spam içerikleri gizlemek için arama sıralama sistemlerinde birkaç değişiklik yapıyor. Yapılan değişiklikler ile gerçek web sitelere yönlendirmeyen arama sonuçları daha gerilerde gösterilecek. Google bu güncellemeler ile daha içeriği spam olarak işaretleyecek ve daha yararlı içeriği ortaya çıkaracak.
Aslında Google'da arama yapan birçok kişi son dönemde bu gibi sitelerle sıklıkla karşılaşmıştır. Birçoğu doğru SEO hedeflemesi ile kendilerine aramanın ilk sayfasında yer bulurken söz konusu durum gerçek bir sonuca ulaşmak isteyen kullanıcıları çileden çıkarıyordu. Normalde Google, arama sonuçları konusunda sürekli bir iyileştirme içerisinde, fakat şirket bu konuda yaptığı değişiklikleri pek fazla duyurmuyor. Şimdi yapılan değişikliklerin duyurusunun yapılmış olması ise bunların kullanıcılar için gerçekten kayda değer olabileceğini gösteriyor.
Google'da aramadan sorumlu başkan yardımcısı Pandu Nayak, şirketin spam olarak gördüğü ve alt sıralara indirmeyi planladığı davranışlara üç örnek veriyor. Bunlardan ilki ölçekli içerik, yani düşük ücretli yükleniciler ya da yapay zeka aracılığıyla günde binlerce düşük kaliteli makale oluşturan ve bu içeriği arama sonuçlarına hedefleyen siteler.
İkinci spam davranış ise Nayak'ın site itibarının kötüye kullanılması olarak adlandırdığı durum ve normal bir web sitenin bir bölümünü spam için kiralaması anlamına geliyor. Üçüncüsü ise süresi dolmuş alan adı suistimali. Bu da birinin terk edilmiş ancak yüksek sıralamaya sahip bir alan adı satın alıp içini kötü içerikle doldurması ve ardından aramalarda en üst sıraya çıkması olarak açıklanıyor.
Nayak, site itibarını kötüye kullananlar için Google'ın sıralama değişikliklerini yapmadan önce sitelere bunu kesmeleri için 60 gün verdiğini söylüyor. Diğerler türler için güncellemeler ise anında yürürlüğe giriyor.
Kaynak : Webrazzi
Aslında Google'da arama yapan birçok kişi son dönemde bu gibi sitelerle sıklıkla karşılaşmıştır. Birçoğu doğru SEO hedeflemesi ile kendilerine aramanın ilk sayfasında yer bulurken söz konusu durum gerçek bir sonuca ulaşmak isteyen kullanıcıları çileden çıkarıyordu. Normalde Google, arama sonuçları konusunda sürekli bir iyileştirme içerisinde, fakat şirket bu konuda yaptığı değişiklikleri pek fazla duyurmuyor. Şimdi yapılan değişikliklerin duyurusunun yapılmış olması ise bunların kullanıcılar için gerçekten kayda değer olabileceğini gösteriyor.
Google arama sonuçları özelinde üç farklı spam örneği
Google'da aramadan sorumlu başkan yardımcısı Pandu Nayak, şirketin spam olarak gördüğü ve alt sıralara indirmeyi planladığı davranışlara üç örnek veriyor. Bunlardan ilki ölçekli içerik, yani düşük ücretli yükleniciler ya da yapay zeka aracılığıyla günde binlerce düşük kaliteli makale oluşturan ve bu içeriği arama sonuçlarına hedefleyen siteler.
İkinci spam davranış ise Nayak'ın site itibarının kötüye kullanılması olarak adlandırdığı durum ve normal bir web sitenin bir bölümünü spam için kiralaması anlamına geliyor. Üçüncüsü ise süresi dolmuş alan adı suistimali. Bu da birinin terk edilmiş ancak yüksek sıralamaya sahip bir alan adı satın alıp içini kötü içerikle doldurması ve ardından aramalarda en üst sıraya çıkması olarak açıklanıyor.
Nayak, site itibarını kötüye kullananlar için Google'ın sıralama değişikliklerini yapmadan önce sitelere bunu kesmeleri için 60 gün verdiğini söylüyor. Diğerler türler için güncellemeler ise anında yürürlüğe giriyor.
Kaynak : Webrazzi