T
Tuğçe İçözü
Misafir
Geçtiğimiz ay haritalardaki sahte yorumlara sahip işletmeleri işaretlemesiyle gündeme gelen Google, şimdi de arama motorunda yeni doğrulama özelliğini test ediyor. Bu doğrulama özelliği sayesinde kullanıcıların sahte ya da hileli web sitesi bağlantılarına tıklamalarını engellenmesi amaçlanıyor. Bazı kullanıcıların paylaştığı bilgilere göre; Google arama sonuçlarında işletme bağlantılarının yanında, şirketin gerçek olduğunu gösteren mavi onay işaretleri yer almakta.
Google halkla ilişkiler sözcüsü Molly Shaheen'in The Verge'e aktardıklarına göre; şirket, müşterilerin çevrim içi ortamda güvenilir işletmeleri belirlemelerine yardımcı olacak özellikleri düzenli olarak test ediyor. Bu bağlamda şu anda Google'da belirli işletmelerin yanında onay işaretleri gösteren küçük bir test yürütülmekte.
Gazeteci Jay Peters dahil olmak üzere bazı kullanıcılar Microsoft, Meta, Epic Games, Apple, Amazon ve HP'nin resmi site bağlantılarının yanında onay işaretleri gördüğünü belirtiyor. Şu an için test sürecinin sınırlı sayıda kullanıcıyla yürütüldüğünü belirtelim.
Kullanıcıların paylaştığına göre bir onay işaretinin üzerine gelindiğinde bir mesaj karşılaşılıyor. Bu mesajda “Google'ın sinyalleri bu işletmenin belirtilen işletme olduğunu gösteriyor” ifadesi yer alıyor. Söz konusu mesaj web sitesi doğrulaması, Merchant Center verileri ve manuel incelemeler gibi unsurlara göre belirleniyor.
Özelliğin Mesaj Tanımlama için Marka Göstergeleri (BIMI) özelliğinin bir uzantısı olduğu belirtiliyor. Öte yandan Google'ın henüz arama onay işaretlerini resmi olarak duyurmadığını belirtelim. Özelliğin daha geniş bir kullanıcı kitlesiyle ne zaman buluşabileceği ise henüz bilinmiyor.
Kaynak : Webrazzi
Google halkla ilişkiler sözcüsü Molly Shaheen'in The Verge'e aktardıklarına göre; şirket, müşterilerin çevrim içi ortamda güvenilir işletmeleri belirlemelerine yardımcı olacak özellikleri düzenli olarak test ediyor. Bu bağlamda şu anda Google'da belirli işletmelerin yanında onay işaretleri gösteren küçük bir test yürütülmekte.
Gazeteci Jay Peters dahil olmak üzere bazı kullanıcılar Microsoft, Meta, Epic Games, Apple, Amazon ve HP'nin resmi site bağlantılarının yanında onay işaretleri gördüğünü belirtiyor. Şu an için test sürecinin sınırlı sayıda kullanıcıyla yürütüldüğünü belirtelim.
Kullanıcıların paylaştığına göre bir onay işaretinin üzerine gelindiğinde bir mesaj karşılaşılıyor. Bu mesajda “Google'ın sinyalleri bu işletmenin belirtilen işletme olduğunu gösteriyor” ifadesi yer alıyor. Söz konusu mesaj web sitesi doğrulaması, Merchant Center verileri ve manuel incelemeler gibi unsurlara göre belirleniyor.
Özelliğin Mesaj Tanımlama için Marka Göstergeleri (BIMI) özelliğinin bir uzantısı olduğu belirtiliyor. Öte yandan Google'ın henüz arama onay işaretlerini resmi olarak duyurmadığını belirtelim. Özelliğin daha geniş bir kullanıcı kitlesiyle ne zaman buluşabileceği ise henüz bilinmiyor.
Kaynak : Webrazzi