T
Tuğçe İçözü
Misafir
YouTube dün paylaştığı bir video ile içerik üreticilere özel quiz çıkartmasını test ettiğini duyurdu. Bu yeni özellikle birlikte içerik üreticileri, topluluk gönderilerine quiz çıkartması ekleyebilecek.
Topluluk gönderileri özelliğinin 500'den fazla aboneye sahip kanallara açık olduğunu düşünürsek, test aşamasındaki özelliğin henüz herkese açılmaktan uzak olduğunu söyleyebiliriz.
YouTube, Quiz çıkartması ile platformdaki etkileşimini yükseltmeyi amaçlıyor. Platformdaki etkileşimin artması daha fazla reklamverenin platfroma ilgi duymasına yol açabilir. Son çeyrek raporuna göre, reklam gelirlerinin yıldan yıla yüzde 1.9 düşüş yaşadığını hatırlatalım. Raporda yer alan veriler, Wall Street analistlerinin Google'ın çatı şirketi Alphabet'ten beklentilerin altında kaldı.
Ayrıca bu yeni çıkartma, şirketin Instagram ve TikTok ile rekabetini de kolaylaştırabilir. Instagram'da uzun bir süredir varlığını sürdüren quiz çıkartması, TikTok'ta kendini soru cevap özelliği olarak gösteriyor.
Bunlara ek olarak etkileşim artışı, YouTube'un yeni gelir modellerini desteklenmesinde de önemli bir rol üstlenebilir. Hatırlarsanız, TikTok'un izinden giden YouTube Shorts'un yeni alışveriş özelliklerine kavuştuğunu sizlere aktarmıştık.
Duyurulan diğer özellikler arasında fotoğraf düzenleme özelliği de yer alıyor. Bir süredir Android cihazlarda test edilen özellik artık iOS kullanıcılarına da açıldı. Özellik sayesinde içerik üreticiler topluluk gönderilerine, tıpkı Instagram'da olduğu gibi filtreler, metinler ve stickerlar ekleyebiliyor.
Son olarak güncellemeler kapsamında içerik üreticilerinin 15-60 saniye arası ses dosyalarını YouTube Shorts kütüphanesine ekleyebileceğini belirtmekte fayda var.
Kaynak : Webrazzi
Topluluk gönderileri özelliğinin 500'den fazla aboneye sahip kanallara açık olduğunu düşünürsek, test aşamasındaki özelliğin henüz herkese açılmaktan uzak olduğunu söyleyebiliriz.
YouTube, Quiz çıkartması ile platformdaki etkileşimini yükseltmeyi amaçlıyor. Platformdaki etkileşimin artması daha fazla reklamverenin platfroma ilgi duymasına yol açabilir. Son çeyrek raporuna göre, reklam gelirlerinin yıldan yıla yüzde 1.9 düşüş yaşadığını hatırlatalım. Raporda yer alan veriler, Wall Street analistlerinin Google'ın çatı şirketi Alphabet'ten beklentilerin altında kaldı.
Ayrıca bu yeni çıkartma, şirketin Instagram ve TikTok ile rekabetini de kolaylaştırabilir. Instagram'da uzun bir süredir varlığını sürdüren quiz çıkartması, TikTok'ta kendini soru cevap özelliği olarak gösteriyor.
Bunlara ek olarak etkileşim artışı, YouTube'un yeni gelir modellerini desteklenmesinde de önemli bir rol üstlenebilir. Hatırlarsanız, TikTok'un izinden giden YouTube Shorts'un yeni alışveriş özelliklerine kavuştuğunu sizlere aktarmıştık.
Fotoğraf düzenleme ve ses dosyası ekleme özellikleri
Duyurulan diğer özellikler arasında fotoğraf düzenleme özelliği de yer alıyor. Bir süredir Android cihazlarda test edilen özellik artık iOS kullanıcılarına da açıldı. Özellik sayesinde içerik üreticiler topluluk gönderilerine, tıpkı Instagram'da olduğu gibi filtreler, metinler ve stickerlar ekleyebiliyor.
Son olarak güncellemeler kapsamında içerik üreticilerinin 15-60 saniye arası ses dosyalarını YouTube Shorts kütüphanesine ekleyebileceğini belirtmekte fayda var.
Kaynak : Webrazzi