A
Arden Papuççiyan
Misafir
Günümüzün en önemli video platformlarının başında yer alan YouTube'un kısa videolar oluşturulmasına olanak sağlayan YouTube Shorts isimli bir özelliği kullanıma sunduğunu 2020 yılının Nisan ayında sizlere aktarmıştık. Geçtiğimiz yılın Nisan ayında ise YouTube Shorts için reklamları test etmeye başlayan YouTube, Shorts içerik üreticileri ile reklam geliri paylaşmaya başlayacağını duyurdu.
YouTube tarafından aktarılan bilgilere göre şirket, 1 Şubat 2023 tarihinden itibaren YouTube Shorts içerik üreticileri ile reklam geliri paylaşacak. YouTube, reklam geliri paylaşımı için YouTube Partner Program ile birlikte konu ile ilgili şartlarını da paylaştı.
Reklam geliri paylaşımından yararlanmak isteyen YouTube Shorts içerik üreticilerinin 10 Temmuz tarihine kadar yeni şartları kabul etmeleri gerekiyor. Reklam geliri paylaşım modelinin YouTube Shorts fonunun yerini alması bekleniyor. YouTube Shorts içeriklerinin hızlı bir şekilde artmasını isteyen YouTube, içerik üreticilerini teşvik etmek için geçtiğimiz yıl 100 milyon dolarlık bir fon ile karşımıza çıkmıştı.
2022 yılı içinde sahip olduğu 100 milyon dolarlık teşvik fonu üzerinden YouTube Shorts içerik üreticilerine ödemeler yapan YouTube, aldığı yeni karar ile birlikte akış içinde yer alan reklamların gelirlerini içerik üreticileri ile paylaşmaya başlayacak.
YouTube tarafından yapılan açıklamalara göre YouTube Shorts içerik üreticileri, reklam gelirlerinin paylaşılması ile birlikte fona oranla daha fazla gelir elde edecek. En az 1000 aboneye ve son 90 gün içinde 10 milyon Shorts izlenmesine sahip olan YouTube kanallarının YouTube Partner Program'ına katılabileceklerini de ekleyelim.
YouTube tarafından aktarılan bilgilere göre YouTube Shorts akışı içinde yer alan reklamlardan elde edilecek olan gelir, YouTube Shorts içerik üreticilerinin ödüllendirilmesinin yanı sıra müzik lisanslama maliyetlerinin karşılanması için de kullanılacak.
Kaynak : Webrazzi
YouTube tarafından aktarılan bilgilere göre şirket, 1 Şubat 2023 tarihinden itibaren YouTube Shorts içerik üreticileri ile reklam geliri paylaşacak. YouTube, reklam geliri paylaşımı için YouTube Partner Program ile birlikte konu ile ilgili şartlarını da paylaştı.
Reklam geliri paylaşımından yararlanmak isteyen YouTube Shorts içerik üreticilerinin 10 Temmuz tarihine kadar yeni şartları kabul etmeleri gerekiyor. Reklam geliri paylaşım modelinin YouTube Shorts fonunun yerini alması bekleniyor. YouTube Shorts içeriklerinin hızlı bir şekilde artmasını isteyen YouTube, içerik üreticilerini teşvik etmek için geçtiğimiz yıl 100 milyon dolarlık bir fon ile karşımıza çıkmıştı.
2022 yılı içinde sahip olduğu 100 milyon dolarlık teşvik fonu üzerinden YouTube Shorts içerik üreticilerine ödemeler yapan YouTube, aldığı yeni karar ile birlikte akış içinde yer alan reklamların gelirlerini içerik üreticileri ile paylaşmaya başlayacak.
YouTube tarafından yapılan açıklamalara göre YouTube Shorts içerik üreticileri, reklam gelirlerinin paylaşılması ile birlikte fona oranla daha fazla gelir elde edecek. En az 1000 aboneye ve son 90 gün içinde 10 milyon Shorts izlenmesine sahip olan YouTube kanallarının YouTube Partner Program'ına katılabileceklerini de ekleyelim.
YouTube tarafından aktarılan bilgilere göre YouTube Shorts akışı içinde yer alan reklamlardan elde edilecek olan gelir, YouTube Shorts içerik üreticilerinin ödüllendirilmesinin yanı sıra müzik lisanslama maliyetlerinin karşılanması için de kullanılacak.
Kaynak : Webrazzi