Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi YouTube, Shorts haber içeriklerini teşvik etmek için 1,6 milyon dolar harcayacak

  • Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
G

Gözde Ulukan

Misafir
YouTube, haber içerikleri konusunda öne çıkan adımlar atmaya başladı. Şirket bu kapsamda ilk etapta mobil uygulamalarına yetkili kaynaklardan içerik öneren bir haber sayfası ekleyeceğini, ardından Shorts haber içeriklerini teşvik için 1,6 milyon dolar harcayacağını açıkladı.

YouTube'un yeni haber sayfası neler sunacak?​


YouTube, mobil cihazlarda kullanıcılar haber videoları izlerken daha fazla haber içeriği önermek üzere tasarlanmış yeni bir sürükleyici izleme sayfası deneyimi sunmaya hazırlanıyor. Yeni YouTube izleme sayfası, gazete simgesi olan bir videoyu açtığınızda belirecek ve o anda oynatılan içeriğinizin altında ilgili uzun biçimli videoları, canlı yayınları, podcast'leri ve Shorts videolarını vurgulayacak.

Deneme içeriklerine bakıldığında, platformda önerilen videoların tümü Associated Press, Sky News ve CBS Evening News gibi büyük haber yayıncılarına ait. Ancak bu dönemde ileride kapsamın genişletilmesi olası. Google'a göre, yeni izleme sayfası deneyimi başlangıçta yaklaşık 40 ülkede mobil cihazlarda sunulacak ve gelecekte masaüstünde de karşımıza çıkacak.

Shorts haber içeriği için 1,6 milyon dolar harcayacak​


Her şeyden önemlisi YouTube'un buna bir bütçe ayırmış olması. Zira platform, 10 ülkede 20'den fazla kuruluşla, kısa biçimli Shorts haber içeriğinin oluşturulmasını teşvik etmek için 1,6 milyon dolar harcamayı taahhüt ediyor. Şirket bu kapsamda, kısa haber içeriklerinin oluşturulmasına hızlı bir başlangıç yapmak için halihazırda YouTube'a uzun metrajlı videolar üreten haber kuruluşlarıyla çalışmayı planlıyor.

Google'ın YouTube'da güvenilir haberlere yaptığı yatırım, diğer platformların geleneksel ana akım kuruluşlardan gelen haberlere yer verme konusunda daha isteksiz olduğu bir dönemde dikkat çekiyor diyebiliriz.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.