T
Tuğçe İçözü
Misafir
Meta 2023'e GDPR cezalarıyla başladı. Avrupa Birliği'nin veri sorumlusu İrlandalı DPC'nin, Meta uygulama ailesinin fertleri Instagram ve Facebook'a karşı açtığı soruşturmalar tamamlandı. DPC’nin basın açıklamasında yer alan bilgilere göre Facebook'a 210 milyon euro ve Instagram'a 180 milyon euro ceza verildi.
DPC'nin bu kararı, Avrupa Veri Koruma Kurulu'nun (edpb) geçtiğimiz ay sözleşmeden doğan zorunluluğun (Contractual Necessity) davranışsal reklamlar için kişisel verileri işlemeye bir temel oluşturmadığına dair şikayetler kapsamında verdiği bağlayıcı karar doğrulamış oldu.
Bu cezanın yanı sıra Meta'nın 3 ay içinde veri işleme süreçlerini GDPR'a uygun hale getirmesi gerekiyor. Böylece Meta, davranışsal reklamlar için kullanıcıların rızasını almak durumunda kalacak. Davranışsal reklamlara maruz kalmak istemeyen kullanıcıların ise profilleri çıkarılamayacak ve bu kullanıcılar hedeflenemeyecek.
Kararın Meta tarafından uygulanması, AB ülkelerindeki gelirlerini de derinden etkileyecektir. Bu nedenle şirket, AB gizlilik yasası üerinden temyize başvurma seçeneğini değerlendirebilir. Eğer temyize gitme durumu söz konusu olursa, kararın uygulanması da yıllar sürecek bir erteleme ile karşılaşacaktır.
Meta paylaştığı bir blog gönderisiyle GDPR'a saygı duyduğunu, ancak kişiselleştirmenin Instagram ve Facebook'un sunduğu hizmetlerin önemli ve gerekli bir kısmını oluşturduğunu ifade etti. Bununla beraber şirket, kararın kişiselleştirilmiş reklam kullanımına engel olmayacağını belirtti. Aynı şekilde Meta, karar kapsamında, reklam temelli veri işleme için kullanıcıların rızasını almanın zorunlu tutulamayacağını vurguladı.
Kaynak : Webrazzi
DPC'nin bu kararı, Avrupa Veri Koruma Kurulu'nun (edpb) geçtiğimiz ay sözleşmeden doğan zorunluluğun (Contractual Necessity) davranışsal reklamlar için kişisel verileri işlemeye bir temel oluşturmadığına dair şikayetler kapsamında verdiği bağlayıcı karar doğrulamış oldu.
Bu cezanın yanı sıra Meta'nın 3 ay içinde veri işleme süreçlerini GDPR'a uygun hale getirmesi gerekiyor. Böylece Meta, davranışsal reklamlar için kullanıcıların rızasını almak durumunda kalacak. Davranışsal reklamlara maruz kalmak istemeyen kullanıcıların ise profilleri çıkarılamayacak ve bu kullanıcılar hedeflenemeyecek.
Kararın Meta tarafından uygulanması, AB ülkelerindeki gelirlerini de derinden etkileyecektir. Bu nedenle şirket, AB gizlilik yasası üerinden temyize başvurma seçeneğini değerlendirebilir. Eğer temyize gitme durumu söz konusu olursa, kararın uygulanması da yıllar sürecek bir erteleme ile karşılaşacaktır.
Meta paylaştığı bir blog gönderisiyle GDPR'a saygı duyduğunu, ancak kişiselleştirmenin Instagram ve Facebook'un sunduğu hizmetlerin önemli ve gerekli bir kısmını oluşturduğunu ifade etti. Bununla beraber şirket, kararın kişiselleştirilmiş reklam kullanımına engel olmayacağını belirtti. Aynı şekilde Meta, karar kapsamında, reklam temelli veri işleme için kullanıcıların rızasını almanın zorunlu tutulamayacağını vurguladı.
Kaynak : Webrazzi