Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Meta içerik kontrolü sağlayan yeni reklam araçlarını duyurdu

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Meta reklam verenler için yeni içerik ve reklam araçlarını duyurdu. Bu yeni araçlar ile şirketler, reklamlarının marka kimliklerine uygun olmayan içeriklerin yanında yayınlanmasını engelleyebilecek.

Araçlar kapsamında markalar, Facebook ve Instagram akışlarında yayınlanan reklamlarının, siyaset, trajedi ya da şiddet içeren gönderilerle bir arada olmasının önüne geçebilecek. Şirketin bu aracı geliştirirken, Global Alliance for Responsible Media (GARM) ile yakından çalıştığını ekleyelim. Bu bağlamda araç GARM Suitability Framework ile uyumlu çalışıyor.

Meta'nın iş birliği yaptığı tek kurum GARM değil. Şirket, Zefr platformuyla da iş ortaklığı yapıyor. Bu noktada Zefr'ın şirketlerin, Facebook'ta görünen reklamların marka uygunluğunu ölçümlemesi ve bağlamını takip edip raporlayabilmesini sağlayan bir platform olduğunu belirtmekte fayda var. Bu iş birliği reklamların, uygun içeriklerin yanında yer aldığını doğrulamasını sağlayacak.

İçerik kontrolüne odaklanan bu araçlar, 2022'nin 2. yarısında test edilmeye başlanacak. Araçların 2023'ün ilk aylarında resmi olarak kullanıcılara açılması planlanıyor.

Şirketin test aşamasında öncelikli olarak ingilizce konuşan pazarlara odaklandığını belirtelim. Araçlar kademeli olarak hikayelerdeki, video akışlarındaki ve Instagram'ın keşfet sayfasındaki reklamları da kapsayacak.

Meta ve Zefr iş birliği ise bu yılın üçüncü çeyreğinde küçük ölçekli bir test sürecine başlayacak. 2017'den bu yana hem Google hem de Facebook'tan benzer taleplerde bulunan markalar, sonunda istedikleri kontrole kavuşabilir.

2021'in Kasım ayında sunduğu araçlarla reklam verenlere bazı konuları dışarıda bırakma kontrolü sağlayan Meta, o dönemden bu yana içerik temelli kontrol mekanizmaları geliştirmeye devam ediyor.

Bu kontrol mekanizmaları, uzun vadede markaların yanı sıra kullanıcıların da içerik tarafındaki problemlerine çözüm sunabilir.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.