T
Tuğçe İçözü
Misafir
LinkedIn Clubhouse benzeri ses odalarını yayına almaya hazırlandığını sizlere aktarmıştık. Hatırlarsanız, şirket, yeni etkinlik platformunu yayına almaya hazırlanırken, bu platformda sanal ortamda canlı yayınlanan etkinlikleri listeleyeceğini, sunacağını ve pazarlayacağını açıklamıştı. LinkedIn, Clubhouse benzeri Sesli Etkinlikler özelliğini Türkiye'deki kullanıcılara açtı.
Kullanıcılar, bir e-posta daveti ile Sesli Etkinlikler özelliğini kullanmaya teşvik ediliyor. Gönderilen e-postadaki bağlantıya tıkladığında ise kullanıcılar doğrudan gönderi üzerinden etkinlik oluşturma alanına yönlendiriliyor.
Eğer LinkedIn'de Sesli Etkinlik oluşturmak istiyorsanız, gönderi oluşturma kısmından Etkinlik Oluştur'a basmanız ve ardından karşınıza çıkan ekranda etkinlik formatını seçerken LinkedIn Sesli Etkinlikler'e tıklamanız yeterli.
LinkedIn, Sesli Etkinlik düzenleyerek hedef kitleniz ile etkileşim kurmanızı amaçlıyor. Sesli etkinlikler herhangi bir şekilde kamera kullanımını içermiyor. Bu sayede tıpkı Clubhouse ve Twitter Spaces'ta olduğu gibi dilediğiniz yerden bir oturum başlatabiliyorsunuz. Ayrıca katılımcılar birbirleriyle etkileşim kurabildiği gibi, her katılımcı ilgisini çeken bir diğer kişiyi kolayca takip edebiliyor.
Özellikle karantina döneminde yıldızı parlayan Clubhouse, insanlarda bir fırsatı kaçırma korkusu (FOMO) yaratmıştı. Andreessen Horowitz gibi güçlü yatırımcılar, Clubhouse'a hem insan kaynağı hem de finansal kaynak açısından desteğini eksik etmedi. Ayrıca Elon Musk dahil olmak üzere Silikon Vadisi'nin önde gelen isimleri Clubhouse oturumların pek çok kez yer aldı. Ancak başta Twitter olmak üzere sosyal ağ devlerinin Clubhouse'u kopyalaması, içerik üreticilerini ve topluluğu merkeze almasıyla, inşa ettiği gelir modelleriyle uzun vadede sosyal ağ ekosistemini değiştirmesi beklenen Clubhouse'un yıldızı çabuk söndü.
Twitter'da hala varlığını sürdüren Spaces oturumları, ses odaları formatının, sosyal ağ devlerinin etkileşimi körüklemesi için iyi bir araç olarak konumlandığını gösteriyor. İş dünyasının göz bebeği LinkedIn ise Webinar formatını Ses Odalar'ına taşıyarak geceleri ve hafta sonları durgunlaşan platforma hareket getirebilir.
Kaynak : Webrazzi
LinkedIn Sesli Etkinlikler nasıl kullanılıyor?
Kullanıcılar, bir e-posta daveti ile Sesli Etkinlikler özelliğini kullanmaya teşvik ediliyor. Gönderilen e-postadaki bağlantıya tıkladığında ise kullanıcılar doğrudan gönderi üzerinden etkinlik oluşturma alanına yönlendiriliyor.
Eğer LinkedIn'de Sesli Etkinlik oluşturmak istiyorsanız, gönderi oluşturma kısmından Etkinlik Oluştur'a basmanız ve ardından karşınıza çıkan ekranda etkinlik formatını seçerken LinkedIn Sesli Etkinlikler'e tıklamanız yeterli.
LinkedIn, Sesli Etkinlik düzenleyerek hedef kitleniz ile etkileşim kurmanızı amaçlıyor. Sesli etkinlikler herhangi bir şekilde kamera kullanımını içermiyor. Bu sayede tıpkı Clubhouse ve Twitter Spaces'ta olduğu gibi dilediğiniz yerden bir oturum başlatabiliyorsunuz. Ayrıca katılımcılar birbirleriyle etkileşim kurabildiği gibi, her katılımcı ilgisini çeken bir diğer kişiyi kolayca takip edebiliyor.
Özellikle karantina döneminde yıldızı parlayan Clubhouse, insanlarda bir fırsatı kaçırma korkusu (FOMO) yaratmıştı. Andreessen Horowitz gibi güçlü yatırımcılar, Clubhouse'a hem insan kaynağı hem de finansal kaynak açısından desteğini eksik etmedi. Ayrıca Elon Musk dahil olmak üzere Silikon Vadisi'nin önde gelen isimleri Clubhouse oturumların pek çok kez yer aldı. Ancak başta Twitter olmak üzere sosyal ağ devlerinin Clubhouse'u kopyalaması, içerik üreticilerini ve topluluğu merkeze almasıyla, inşa ettiği gelir modelleriyle uzun vadede sosyal ağ ekosistemini değiştirmesi beklenen Clubhouse'un yıldızı çabuk söndü.
Twitter'da hala varlığını sürdüren Spaces oturumları, ses odaları formatının, sosyal ağ devlerinin etkileşimi körüklemesi için iyi bir araç olarak konumlandığını gösteriyor. İş dünyasının göz bebeği LinkedIn ise Webinar formatını Ses Odalar'ına taşıyarak geceleri ve hafta sonları durgunlaşan platforma hareket getirebilir.
Kaynak : Webrazzi