G
Gözde Ulukan
Misafir
İş profesyonellerini odağına alan sosyal ağ LinkedIn, ilk kez premium abonelik satışlarına dair veriler paylaştı. Şirket, yeni yapay zeka araçlarının benimsenmesinde bir artış gördüğü için birimin 2023 yılında 1,7 milyar dolar gelire ulaştığını açıkladı.
LinkedIn, 2016 yılında Microsoft tarafından satın alındığından bu yana mali performansında her kalemi net olarak açıklamamıştı. Şirket daha önce 2023 mali yılında 15 milyar dolar gelir elde ettiğini ve bunun 7 milyar dolarının kurumsal işe alımcılara sattığı işe alım yazılımlarından geldiğini söylemişti.
LinkedIn COO'su Dan Shapero bir röportajında, LinkedIn premium abone sayısının 2023'te yüzde 25 arttığını söylemiş, ancak şirket mutlak bir rakam vermemişti. Shapero, LinkedIn'in ilk verilerinin, yeni yapay zeka araçlarına erişimi olan abonelerin yüzde 70'inin özellikleri denediğini ve bunların yüzde 90'ının yeni özellikleri yararlı bulduğunu gösterdiğini belirtmişti.
Shapero, "Bildiğimiz şey, daha geniş ekonomideki belirsizlik nedeniyle, yapabilecekleri ve heyecan duydukları en iyi işi bulma yeteneğine sahip olduklarından emin olmaya çalışan insanlar var" ifadesini kullanmıştı.
Geçtiğimiz yıl LinkedIn, platformuna, bir iş ilanını tarama ve bir iş arayanın özgeçmişine dayanarak, arayanın uygun olup olmadığını otomatik olarak belirleme yeteneği gibi yapay zeka özelliklerini eklemişti. Şirket akabinde ücretsiz kimlik doğrulama sistemini yayına almış ve kimlik doğrulama sistemini iş ilanlarına da getirmişti. Şirket, son olarak 600'den fazla çalışanını işten çıkarmasıyla gündemimize gelmişti.
Kaynak : Webrazzi
LinkedIn, 2016 yılında Microsoft tarafından satın alındığından bu yana mali performansında her kalemi net olarak açıklamamıştı. Şirket daha önce 2023 mali yılında 15 milyar dolar gelir elde ettiğini ve bunun 7 milyar dolarının kurumsal işe alımcılara sattığı işe alım yazılımlarından geldiğini söylemişti.
LinkedIn COO'su Dan Shapero bir röportajında, LinkedIn premium abone sayısının 2023'te yüzde 25 arttığını söylemiş, ancak şirket mutlak bir rakam vermemişti. Shapero, LinkedIn'in ilk verilerinin, yeni yapay zeka araçlarına erişimi olan abonelerin yüzde 70'inin özellikleri denediğini ve bunların yüzde 90'ının yeni özellikleri yararlı bulduğunu gösterdiğini belirtmişti.
Shapero, "Bildiğimiz şey, daha geniş ekonomideki belirsizlik nedeniyle, yapabilecekleri ve heyecan duydukları en iyi işi bulma yeteneğine sahip olduklarından emin olmaya çalışan insanlar var" ifadesini kullanmıştı.
Geçtiğimiz yıl LinkedIn, platformuna, bir iş ilanını tarama ve bir iş arayanın özgeçmişine dayanarak, arayanın uygun olup olmadığını otomatik olarak belirleme yeteneği gibi yapay zeka özelliklerini eklemişti. Şirket akabinde ücretsiz kimlik doğrulama sistemini yayına almış ve kimlik doğrulama sistemini iş ilanlarına da getirmişti. Şirket, son olarak 600'den fazla çalışanını işten çıkarmasıyla gündemimize gelmişti.
Kaynak : Webrazzi