Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi İşletmeler açısından buz kırıcı çözümler: SuperApp'ler

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Türkiye'nin lider Fintech konferansı Webrazzi Fintech 2023, 13 Aralık 2023'te yani bugün gerçekleşiyor. İşletmeler açısından buz kırıcı çözümler: SuperApp'ler başlıklı oturum, Webrazzi'nin İçerikten sorumlu GMY'si A. Buğra Ferah moderatörlüğünde Macellan CEO'su Göktürk Yetim, English Home Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız, SC Yönetim & Danışmanlık Kurucusu Soner Canko'nun katılımıyla gerçekleşti.

Fintech'lerin demokratikleşmesi​


Oturumda Mehtap Yıldız, işletmelerin gözünden Fintech'leri değerlendirdi. İşletmelerin sadakat uygulamaları ve Fintech'lerin sunduğu çözümlere bakışını aktardı. Fintech'lerin farklı işletmeler için farklı anlamları olduğunu söyleyen Yıldız, işletmelerin dijitalleşmiş müşterilere değer önerisi sunmak için en optimize edilmiş çözümleri aradığını ifade etti. Mehtap Yıldız, bu anlamda Macellan'ın yaptığı işi ise "Fintech'lerin demokratikleşmesi" olarak tanımladı.

Web yazılımı veya uygulamaları güncel tutmanın maliyetlerine dikkat çeken Yıldız, KOBİ'ler için bu sürecin zor olduğunu vurgularken, süper uygulamaların bu açıdan buz kırıcı olarak konumlandığını dile getirdi. Bu bağlamda Mehtap Yıldız, "Müşteriye ulaşabileceğiniz en hızlı, konsolide yol, en iyi yoldur." dedi.


Soner Canko ise Fintech'lerin gözünden işletmeleri değerlendirdi. Taksitlerin BNPL'ye dönüştüğü, ödeme araçlarının çeşitlendirildiği ve cashback'lerin gündemde olduğu bu dönemde işin finansal verimliliği hakkında konuştu.

Şimdiye kadar sürece hep Fintechler açısından bakıldığını söyleyen Soner Canko, sektörün bir süre boyunca B2B ve B2C'yi pek dikkate almadığını ifade etti. İş alemindeki farklı ihtiyaç ve beklentiler ile ekonomik şartlara da dikkat çeken Canko, tüketicinin kaynaklarının da sınırlı olduğunu hatırlattı.

"Fintech sektöründe verimlilik zamanı geldi." diyen Canko, ittifaklara daha çok ihtiyaç olduğunu dile getirdi. Canko, "Ne iş yaparsak yapalım etkinliğe ve verimliliğe ihtiyaç var." yorumunda bulundu.

Macellan'ın girişim yolculuğu​


Göktürk Yetim ise Macellan'ı sürecin neresinde gördüğünü aktardı ve Macellan'ın yol haritasının hangi aşamasında olduklarını açıkladı. Lansmanda "herkes için yeni bir alternatif" söylemini kullandıklarını ancak uygulamanın bir alternatif olmaktan çıktığını ifade etti. Kullanıcı ve müşteri tabanını oluşturduklarını söyleyen Göktürk Yetim, sürece işletme tarafından bakmanın çok önemli olduğunu iade etti. İşletmeyle kullanıcı arasında bir platform oluşturmak hedefiyle ilerlerken, Fintech sektöründe olan çözümlerin Macellan üzerinden işletmelerin kendi uygulamasında olmasına da imkan sağladıklarını dile getirdi.

Göktürk Yetim'in aktardıklarına göre Macellan, bir avm gibi tüm markaların mobil uygulamalarını tek bir platformda topluyor. Uygulama, kart saklama, markaların cüzdanı ve sanal pos gibi konularda ise bu işleri en iyi yapan firmalarla çalışıyor. Bununla beraber girişim, işletmelere entegrasyon maliyeti sunmazken, son kullanıcıya yalın bir deneyim sunuyor.

Ciddi bir büyüme ve karlılık yakaladıklarını açıklayan Göktürk Yetim, hayallerinin doğrulandığını, ürün market uyumunun tuttuğunu belirtti. İnsanların telefonlarındaki yer kısıtını hatırlatan Göktürk Yetim, kullanıcıya basit bir deneyimle gitmenin önemini vurguladı. Yetim, Super App'lerden bahsederken, fiziksel mağazaların e-ticaret yolculuğu örneğini kullandı. Bir zamanlar kendi e-ticaret platformlarını açan fiziksel mağazaların pazar yerlerine geçiş sürecini aktardı. Bir süre sonra aynı geçiş sürecinin Super App'ler odağında gerçekleşmesi de ön görülüyor.

Yeni nesil bir müşteri marka ilişkisi doğuyor​


Oturumun sonuna doğru A. Buğra Ferah, Soner Canko ve Mehtap Yıldız'a "E-ticaret pazar yeri dönüşümünde olan Amazon, Trendyol gibi büyük şirketlerin tek uygulama haline gelmesi örneği gibi mobil dünyada da tüm markaların uygulamalarının, sadakat programlarının tek bir superappte birleşeceğini ön görüyor musunuz?" sorusunu yöneltti.

Mehtap Yıldız, müşterinin her şeyi alma kapasitesinin olmadığını belirtirken, işletmelerin, Super App gibi çözümlerle hayal ettiklerini konsolide etmediği takdirde, müşterinin ya ortalama hizmet alacağını ya da işletme olarak kendine uygun olan seçeneğe tutunarak diğer seçeneklere bakmayacağını vurguladı. Müşteri verisi kendinde olan ve tekil hizmet veren herkesin aynı anda ödeme ya da ürün gibi başka hizmetler verdiğini hatırlattı. Bu noktada optimum kişiselleştirilmiş deneyimin önemine dikkat çeken Yıldız, deneyimlerin Super App'in içerisinde ne kadar özelleştirilebileceğine odaklanılması gerektiğini ifade etti.

Soner Canko ise sadakat programlarının nasıl kurgulanması gerektiğini aktardı. Bu bağlamda New York'ta yaşadığı bir sadakat programı deneyimini paylaşan Soner Canko, müşteriyi özgür bırakmak ve ona iyi hizmet vermenin önemli olduğunu ifade etti. Bu anlamda Macellan'ın müşteriyi özgür bıraktığını ifade eden Canko, "Yeni nesil bir müşteri marka ilişkisi doğuyor." dedi.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.