T
Tuğçe İçözü
Misafir
Instagram'ın TikTok ile rekabet edebilmek adına platforma birbiri adına TikTok benzeri özellikler eklemesi kullanıcı kitlesi tarafından tepkiyle karşılanmıştı. Bunun üzerine Instagram'ın başındaki isim Adam Mosseri ise yaptığı bir röportaj ile Instagram'ın TikTok benzeri özelliklerden neden vazgeçtiğini açıklamıştı. Ancak şirket, bu açıklamanın ardından Reels odaklı özellikler yayınlamaya devam etti.
The Wall Street Journal'ın elde ettiği şirket içi belgelere göre, Instagram'ın Reels özelliği, henüz beklenen ivmeyi yakalamış değil. Paylaşılan "Creators x Reels State of the Union 2022" isimli belgelere göre, kullanıcılar her gün TikTok'ta 197.8 milyon saat vakit geçiriyor. Buna kıyasla Instagram kullanıcıları 17.6 milyon saat Reels izliyor. Ağustos ayında yayınlanan rapor, Reels etkileşiminin son 4 haftada yüzde 13.6 düştüğünü belirtiyor. Bununla beraber pek çok Reels kullanıcısının etkileşimde bulunmadığı ifade ediliyor.
Bu noktada Reels'in asıl probleminin, özgün içerikten yoksun olması olduğu dile getiriliyor. Reels'teki videoların neredeyse 3'de 1'i başka bir platformda üretiliyor. Özellikle yakın bir zamana kadar TikTok'taki hesaplarını öne çıkarmak isteyen ya da aynı içeriği Reels'te üretmeye üşenen kullanıcılar, TikTok'taki videolarını Instagram'a yüklüyordu. Instagram'ın TikTok filigranına sahip videoların içerik puanını düşüreceğini açıklayınca, içerik paylaşımı da görece durağanlaştı.
The Wall Street Journal'ın paylaştıklarına göre, Meta, Reels odaklı içerik üretimini teşvik etmek adına 2022'nin sonuna kadar dağıtılması planlanan 1 milyar dolarlık fon oluştursa da; Instagram Reels içerik üreticileri şimdiye kadar yalnızca 120 milyon dolar fon aldı.
Bu verilerin kamuya açık bir şekilde paylaşılmasıyla Meta sözcüsü Devi Narasimhan, TikTok ve Reels izlemelerinin karşılaştırıldığı raporun, zaman aşımına uğradığını ve küresel olmadığını dile getirdi. Narasimhan, hala yapılacak işlerin olduğunu ancak içerik üreticilerin ve işletmelerin gelecek vadeden sonuçlar elde ettiğini vurguladı.
Narasimhan'ın aktardıklarına göre, Reels etkileşimi aydan aya artış gösteriyor ve 120 milyon dolarlık meblağ, günceli yansıtmadığı gibi yanlış yönlendiriyor. Yine de Narasimhan'ın bu tartışmalara açıklık getirmek için güncel verileri paylaşmaktan çekindiğini belirtelim.
Kaynak : Webrazzi
The Wall Street Journal'ın elde ettiği şirket içi belgelere göre, Instagram'ın Reels özelliği, henüz beklenen ivmeyi yakalamış değil. Paylaşılan "Creators x Reels State of the Union 2022" isimli belgelere göre, kullanıcılar her gün TikTok'ta 197.8 milyon saat vakit geçiriyor. Buna kıyasla Instagram kullanıcıları 17.6 milyon saat Reels izliyor. Ağustos ayında yayınlanan rapor, Reels etkileşiminin son 4 haftada yüzde 13.6 düştüğünü belirtiyor. Bununla beraber pek çok Reels kullanıcısının etkileşimde bulunmadığı ifade ediliyor.
Bu noktada Reels'in asıl probleminin, özgün içerikten yoksun olması olduğu dile getiriliyor. Reels'teki videoların neredeyse 3'de 1'i başka bir platformda üretiliyor. Özellikle yakın bir zamana kadar TikTok'taki hesaplarını öne çıkarmak isteyen ya da aynı içeriği Reels'te üretmeye üşenen kullanıcılar, TikTok'taki videolarını Instagram'a yüklüyordu. Instagram'ın TikTok filigranına sahip videoların içerik puanını düşüreceğini açıklayınca, içerik paylaşımı da görece durağanlaştı.
The Wall Street Journal'ın paylaştıklarına göre, Meta, Reels odaklı içerik üretimini teşvik etmek adına 2022'nin sonuna kadar dağıtılması planlanan 1 milyar dolarlık fon oluştursa da; Instagram Reels içerik üreticileri şimdiye kadar yalnızca 120 milyon dolar fon aldı.
Bu verilerin kamuya açık bir şekilde paylaşılmasıyla Meta sözcüsü Devi Narasimhan, TikTok ve Reels izlemelerinin karşılaştırıldığı raporun, zaman aşımına uğradığını ve küresel olmadığını dile getirdi. Narasimhan, hala yapılacak işlerin olduğunu ancak içerik üreticilerin ve işletmelerin gelecek vadeden sonuçlar elde ettiğini vurguladı.
İnsanlar, Reels üzerinden her zamankinden daha fazla izlerken, üretirken ve bağlantı kurarken, gelir büyümemiz de beklediğimizde çok daha hızlı.
Narasimhan'ın aktardıklarına göre, Reels etkileşimi aydan aya artış gösteriyor ve 120 milyon dolarlık meblağ, günceli yansıtmadığı gibi yanlış yönlendiriyor. Yine de Narasimhan'ın bu tartışmalara açıklık getirmek için güncel verileri paylaşmaktan çekindiğini belirtelim.
Kaynak : Webrazzi