Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Ekolojik ve sosyal açıdan adil üretim yapan üreticilerle alıcıları bir araya getiren topluluk: Good4Trust

  • Konbuyu başlatan Candeğer Muradoğlu
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
C

Candeğer Muradoğlu

Misafir
Bir ülkenin ekonomik sağlığı ve büyüklüğü, sadece gelir düzeyiyle değil, aynı zamanda bireylerin ve hanelerin harcama alışkanlıklarıyla da yakından ilişkili. Ekonomistler ve analistler, tüketim harcamalarının, toplam talebi artırdığı gibi, ekonomik büyüme ve istikrar üzerindeki etkisinin de kritik olduğunu vurguluyor. Yani aslında önemli olan sadece ne kadar para kazandığınız değil, bu parayı nasıl harcadığınız.

Türkiye gibi enflasyonu yüksek olan bir ülkede tüketim ekonomisi, bireylerin harcama alışkanlıklarını anlamak ve ekonomik istikrarı korumak için kritik bir araç olarak ön plana çıkıyor.

2014 yılında Uygar Özesmi tarafından kurulan Good4Trust, tam da bu noktada kritik bir yere konumlanıyor. Platform, mevcut yaşam şeklinin tükettiği dünyayı tekrar yaşanabilir kılmak için, ekolojik ve sosyal açıdan adil üretim yapan üreticilerle, ihtiyaçlarını onlardan karşılayan alıcıların bir araya geldiği bir topluluk olarak faaliyet gösteriyor.


Özesmi, "Biz Good4Trust’ta rekabete değil iş birliğine dayalı yeni bir ekonomik sistem önerisi getiriyoruz. Derdimiz bizim bugün kurmaya çalıştığımız Türetim Ekonomisi ekosistemini herkes bizden daha iyi kursun ve birbirimizden öğrenelim" diyor ve platformun neden kurulduğunu anlatıyor.

Yerel üreticiler üretimi doğa ile iş birliği içinde, zehirsiz, atıksız, temiz enerji ile, adil çalışma koşullarında yapıyor, alıcılar da tercihleri ve katılımları ile ihtiyaçlarını belirtiyor, yönetimde yer alıyor ve sistemin dönüşmesini sağlıyor. Şu an sistemde 24 binin üzerinde türetici ve 725’den fazla işletme kayıtlı durumuda.

Good4Trust.org'un gelir modeli​


Ekolojik ve sosyal açıdan adil üreticilerin pek çok kategorideki ürünlerini, farkındalık sahibi, iyiliğe, insana ve doğaya önem veren türeticilerle buluşturuyor. Üyeliğe dayalı bu sistemin türetici olarak tanımladığı alıcıları, doğaya ve insana zarar vermeyen, ihtiyacı olan mal ve hizmetleri satın alarak bu ekonominin döngüsünü sağlıyorlar.

Peki sosyal girişim olarak tanımlanan Good4Trust.org'un gelir modeli nedir? Platform, Türkiye'de İyilik İletişim ve Yazılım Ticaret Ltd olarak kayıtlı. Hisselerin tamamı yatırım hissesi ve bu nedenle şirket senedi gereği kar dağıtılmıyor. Bir artı gelir elde edilirse Good4Trust.org'a geri yatırılıyor.

Good4Trust.org ekonomik sürdürülebilirliğini yani masraflarını ve varlığını türeticiler ve üreticiler arasındaki alışverişten aldığı çok küçük bir katkı payı ile sağlıyor. Bunun dışında, destekçilerinden aldığı miktarı kendini sürdürmek için kullanıyor, başka şirketlere gelir amaçlı danışmanlık projeleri ve konuşmalar yapıyor.

Good4Trust, tamamen kendi kaynaklarla ayakta duruyor. Platform, 2017 yılında Sabancı Vakfı tarafından Fark Yaratanlar’a, aynı yılda kurucu Uygar Özesmi çevre hareketine yaptığı katkılar ve en son türetim ekonomisi fikriyle Ashoka Senior Fellow'a seçildi. Özesmi’nin sunduğu “Gezegenin Geleceği” isimli program 2018 yılında İstanbul Tabip Odası tarafından Basında Sağlık Ödülleri’ne layık görüldü. Bunlarla birlikte girişimin, aylık e-bülten aboneliği karşılığında maddi destek aldığı bir destekçi programı var.

Good4Trust'ın hedefi ise Türetim Ekonomisi’ni dünyaya yaygınlaştırarak mevcut büyüme temelli, kâr maksimizasyonuna dayalı tüketim ekonomisini dönüştürmek.

Good4Trust'ı buradan inceleyebilirsiniz.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.