A
Asena
Misafir
Google, işletmelere pazarlama kampanyalarına yardımcı olacak ve duyurmasını sağlayacak birçok araç sunar. Bunlardan en önemlisi ise Google Ads’dir. Google ads sizleri ve işletmenizi tanıtmanızı sağlayan reklamlar kurgulamasına yardımcı olan bir pazarlama aracıdır. Bu makalemizde Google Ads’in bir reklam türü olan Arama ağı reklamlarından bahsedeceğim.
Arama ağı reklamcılığı, reklam vermek istediğiniz ürün veya hizmetiniz ile alakalı anahtar kelimeler ile aratıldığında ilk 4 sırada yer almasını sağlayan bir reklamcılık türüdür. Bu reklam türünde kullanıcı reklamınızı gördüğünde değil, reklamınıza tıkladığında bir ücret öderseniz ve buna tıklama başına maliyet denir. Bu reklamcılık türünden en önemlisi reklamınızı doğru optimize edebilmeniz ve ilk 4 alandaki yerinizi korumanızdır. Bunun için birkaç önemli husus vardır. Bunlar;
Ürün ve hizmetleriniz ile alakalı reklam çıktığınızda bunlar için ilgili anahtar kelimeler belirleyeceksiniz ve bu anahtar kelimeler için birer teklif belirleyeceksiniz. En yüksek teklifi verenleri arama onuçları sayfasında daha yüksek sıralamalar elde edebilir.
Şirketler, web sitelerinde iletişim sayfaları, web site sayfalarını, ürün sayfalarını ve telefon numaraları gibi önemli bilgileri reklam metinlerinin hemen alt kısmına uzantı olarak ekleyebilir.
Ne olursa olsun reklam verdiğiniz üründe belirttiğiniz özellikler, fiyat ve açıklamaların reklamı yönlendirdiğiniz url ile aynı olması gerekir.
Reklamlarımızda ürününüz ile ilgili en uygun olan anahtar kelimeleri belirlemeniz gerekir.
Google arama motorları, işletmelerin çevrimiçi müşterilere ulaşmanın en iyi yollarından biridir. Her gün yalnızca Google 3,5 milyardan fazla aramayı yönetiyor. SEO, web sitenizi ilk arama motoru sonuç sayfasına götürebilir, ancak arama ağı kampanyalarının en büyük yararı, işletmenizin sonuçlar sayfasının en üstünde görünmesidir. İşte arama ağı kampanyalarını kullanmanın bazı faydaları;
Anahtar kelime araştırması, işletmelerin, hizmetleri veya ürünleri için pazarda bulunan potansiyel müşterileri ve arama yapanları hedeflemesine yardımcı olabilir. Örneğin, bir sağlıklı gıda şirketi “sağlıklı atıştırmalıklar” gibi bir anahtar kelime öbeği hedefliyorsa ve bu anahtar kelime için ücretli arama ağı reklamları kullanıyorsa, sağlıklı atıştırmalıklar arayan müşterilere ulaşma olasılığı daha yüksektir. Hedef kitlenize ulaşmanın en iyi yolu şirketinizle en alakalı anahtar kelimeler için teklif vermektir.
Ücretli arama ile, reklam bütçenizin nasıl harcanacağı üzerinde kontrol sizde. Bir reklam panosu için 1.000 TL veya daha fazla harcayabilirsiniz, ancak kimin önünden geçtiği veya hizmetlerinize ihtiyaçları olup olmadığı konusunda herhangi bir kontrolünüz yok. Reklam panosu için 1.000 TL harcamak yerine, bu bütçeyi doğrudan hedef pazarınızdaki hizmetlerinizi ve ürünlerinizi çevrimiçi olarak arayan tüketicilere doğrudan reklam vermek için kullanıyor olabilirsiniz.
Diğer birçok SEO stratejisinin sonuçlarını görmek için zamana ihtiyacınız vardır, ancak ücretli arama ile işletmeler ölçülebilir sonuçları oldukça hızlı bir şekilde görebilir. Ücretli arama ağı reklamlarının hedeflenen stratejileri, satın almaya ikna edilmesi gereken tüketicileri filtreler ve size özel tekliflerinizi arayanlara ulaşır. Bu, daha kısa müşteri yolculuklarına ve ürünlerinizle ilgilenen daha fazla tüketiciye yol açar.
Daha fazla ipucu ve bilgi için TURKTICARET.Net’in diğer makalelerine göz atmayı unutmayın.
–İşletmeler İçin Facebook Business Kullanımı
–WhatsApp Business (İşletme) Hesabı Nedir, Nasıl Açılır? 2022
–Mobil Uygulama SEO Nasıl Yapılır?
Arama Ağı Google Ads yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret
Google Arama Ağı Reklamları Nedir?
Arama ağı reklamcılığı, reklam vermek istediğiniz ürün veya hizmetiniz ile alakalı anahtar kelimeler ile aratıldığında ilk 4 sırada yer almasını sağlayan bir reklamcılık türüdür. Bu reklam türünde kullanıcı reklamınızı gördüğünde değil, reklamınıza tıkladığında bir ücret öderseniz ve buna tıklama başına maliyet denir. Bu reklamcılık türünden en önemlisi reklamınızı doğru optimize edebilmeniz ve ilk 4 alandaki yerinizi korumanızdır. Bunun için birkaç önemli husus vardır. Bunlar;
Teklif Verme
Ürün ve hizmetleriniz ile alakalı reklam çıktığınızda bunlar için ilgili anahtar kelimeler belirleyeceksiniz ve bu anahtar kelimeler için birer teklif belirleyeceksiniz. En yüksek teklifi verenleri arama onuçları sayfasında daha yüksek sıralamalar elde edebilir.
Reklam Uzantıları
Şirketler, web sitelerinde iletişim sayfaları, web site sayfalarını, ürün sayfalarını ve telefon numaraları gibi önemli bilgileri reklam metinlerinin hemen alt kısmına uzantı olarak ekleyebilir.
Reklam ve Açılış Sayfasının Kalitesi
Ne olursa olsun reklam verdiğiniz üründe belirttiğiniz özellikler, fiyat ve açıklamaların reklamı yönlendirdiğiniz url ile aynı olması gerekir.
Anahtar kelimeler
Reklamlarımızda ürününüz ile ilgili en uygun olan anahtar kelimeleri belirlemeniz gerekir.
Google Arama Ağı Reklamlarının Faydaları Nelerdir?
Google arama motorları, işletmelerin çevrimiçi müşterilere ulaşmanın en iyi yollarından biridir. Her gün yalnızca Google 3,5 milyardan fazla aramayı yönetiyor. SEO, web sitenizi ilk arama motoru sonuç sayfasına götürebilir, ancak arama ağı kampanyalarının en büyük yararı, işletmenizin sonuçlar sayfasının en üstünde görünmesidir. İşte arama ağı kampanyalarını kullanmanın bazı faydaları;
Hedef Kitle
Anahtar kelime araştırması, işletmelerin, hizmetleri veya ürünleri için pazarda bulunan potansiyel müşterileri ve arama yapanları hedeflemesine yardımcı olabilir. Örneğin, bir sağlıklı gıda şirketi “sağlıklı atıştırmalıklar” gibi bir anahtar kelime öbeği hedefliyorsa ve bu anahtar kelime için ücretli arama ağı reklamları kullanıyorsa, sağlıklı atıştırmalıklar arayan müşterilere ulaşma olasılığı daha yüksektir. Hedef kitlenize ulaşmanın en iyi yolu şirketinizle en alakalı anahtar kelimeler için teklif vermektir.
Uygun maliyetli
Ücretli arama ile, reklam bütçenizin nasıl harcanacağı üzerinde kontrol sizde. Bir reklam panosu için 1.000 TL veya daha fazla harcayabilirsiniz, ancak kimin önünden geçtiği veya hizmetlerinize ihtiyaçları olup olmadığı konusunda herhangi bir kontrolünüz yok. Reklam panosu için 1.000 TL harcamak yerine, bu bütçeyi doğrudan hedef pazarınızdaki hizmetlerinizi ve ürünlerinizi çevrimiçi olarak arayan tüketicilere doğrudan reklam vermek için kullanıyor olabilirsiniz.
Anlık Sonuçlar
Diğer birçok SEO stratejisinin sonuçlarını görmek için zamana ihtiyacınız vardır, ancak ücretli arama ile işletmeler ölçülebilir sonuçları oldukça hızlı bir şekilde görebilir. Ücretli arama ağı reklamlarının hedeflenen stratejileri, satın almaya ikna edilmesi gereken tüketicileri filtreler ve size özel tekliflerinizi arayanlara ulaşır. Bu, daha kısa müşteri yolculuklarına ve ürünlerinizle ilgilenen daha fazla tüketiciye yol açar.
Daha fazla ipucu ve bilgi için TURKTICARET.Net’in diğer makalelerine göz atmayı unutmayın.
–İşletmeler İçin Facebook Business Kullanımı
–WhatsApp Business (İşletme) Hesabı Nedir, Nasıl Açılır? 2022
–Mobil Uygulama SEO Nasıl Yapılır?
Arama Ağı Google Ads yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret