Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Google, haberlerin kaynağının öğrenilmesi için aramalara yeni bir özellik ekledi

  • Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
G

Gözde Ulukan

Misafir
Bilgi kirliliği, internet ekosisteminin başa çıkamadığı en önemli sorunlardan biri. Zira yanlış bilgiler, kaynağı belli olmayan asılsız haberler adeta gerçekmiş gibi sosyal medya sitelerinde önü alınamayan bir şekilde paylaşılıyor; bu haberler kimi zaman insanların ciddi zararlar görmesine neden oluyor. Örneğin; 2018 yılında Hindistan'da, bir adamın iki çocuğu kaçırdığı haberi, yalan olmasına rağmen WhatsApp mesajları yüzünden kişilere yayılmış, mesajı okuyanlar da bunun perde arkasını sorgulamadan hareket ettiği için kişiyi linç ederek öldürmüşlerdi. Hatta WhatsApp bu yüzden yönlendirilen mesajlara sınırlama getirmişti.

Google da şimdi bu problemin önüne geçmek için önemli sayılabilecek bir adım attı.

Google, diğer yayınlar tarafından sıklıkla elde edilen arama sonuçlarına yeni bir "yüksek alıntı" (highly cited) etiketi eklediğini duyurdu. Buna göre yerel haberlerden, röportajlara, duyurulara ve hatta basın bültenlerine kadar her şey, diğer web siteleri bağlantı verdiği sürece, arama sonucunun önizleme görüntüsüne eklenen yeni etiket için uygun olacak.


Diyelim ki yerel bir haber kuruluşu, yerel okul bölgenizdeki sorunları araştıran bir araştırma yayınladı. Hikaye gerçekten büyüyor ve diğer birçok medya kuruluşu bu kaynaktan haber yapıyor. Ama kişiler haber gittikçe devasa bir boyut aldığı için asıl haberi kaçırmış oluyor. Google, şimdi oluşturulan bu etiket ile diğer haber kuruluşları tarafından sıkça alıntılanan haberleri belirlemeye yardımcı olacak bir yol sunuyor. Bu etiket, "En Çok Okunan Haberler" kısmında görünecek.

Etiket, yakında ABD için İngilizce dilinde mobil olarak piyasaya sürülecek ve önümüzdeki haftalarda dünya çapında kullanıma sunulacak.

Google, çok alıntı yapılan etiketin yanı sıra arama kullanıcılarının gösterdikleri sonuçları eleştirel olarak değerlendirmelerine yardımcı olmayı da odağına alıyor. Hızla gelişen konular ile ilgili aramalarda gösterdiği uyarı, artık kullanıcılara bir kaynağın güvenilir olup olmadığını kontrol etmelerini veya daha fazla bilgi mevcut olduğunda daha sonra tekrar aramaya dönmelerini hatırlatacak.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.