G
Gözde Ulukan
Misafir
YouTube, haber içerikleri konusunda öne çıkan adımlar atmaya başladı. Şirket bu kapsamda ilk etapta mobil uygulamalarına yetkili kaynaklardan içerik öneren bir haber sayfası ekleyeceğini, ardından Shorts haber içeriklerini teşvik için 1,6 milyon dolar harcayacağını açıkladı.
YouTube, mobil cihazlarda kullanıcılar haber videoları izlerken daha fazla haber içeriği önermek üzere tasarlanmış yeni bir sürükleyici izleme sayfası deneyimi sunmaya hazırlanıyor. Yeni YouTube izleme sayfası, gazete simgesi olan bir videoyu açtığınızda belirecek ve o anda oynatılan içeriğinizin altında ilgili uzun biçimli videoları, canlı yayınları, podcast'leri ve Shorts videolarını vurgulayacak.
Deneme içeriklerine bakıldığında, platformda önerilen videoların tümü Associated Press, Sky News ve CBS Evening News gibi büyük haber yayıncılarına ait. Ancak bu dönemde ileride kapsamın genişletilmesi olası. Google'a göre, yeni izleme sayfası deneyimi başlangıçta yaklaşık 40 ülkede mobil cihazlarda sunulacak ve gelecekte masaüstünde de karşımıza çıkacak.
Her şeyden önemlisi YouTube'un buna bir bütçe ayırmış olması. Zira platform, 10 ülkede 20'den fazla kuruluşla, kısa biçimli Shorts haber içeriğinin oluşturulmasını teşvik etmek için 1,6 milyon dolar harcamayı taahhüt ediyor. Şirket bu kapsamda, kısa haber içeriklerinin oluşturulmasına hızlı bir başlangıç yapmak için halihazırda YouTube'a uzun metrajlı videolar üreten haber kuruluşlarıyla çalışmayı planlıyor.
Google'ın YouTube'da güvenilir haberlere yaptığı yatırım, diğer platformların geleneksel ana akım kuruluşlardan gelen haberlere yer verme konusunda daha isteksiz olduğu bir dönemde dikkat çekiyor diyebiliriz.
Kaynak : Webrazzi
YouTube'un yeni haber sayfası neler sunacak?
YouTube, mobil cihazlarda kullanıcılar haber videoları izlerken daha fazla haber içeriği önermek üzere tasarlanmış yeni bir sürükleyici izleme sayfası deneyimi sunmaya hazırlanıyor. Yeni YouTube izleme sayfası, gazete simgesi olan bir videoyu açtığınızda belirecek ve o anda oynatılan içeriğinizin altında ilgili uzun biçimli videoları, canlı yayınları, podcast'leri ve Shorts videolarını vurgulayacak.
Deneme içeriklerine bakıldığında, platformda önerilen videoların tümü Associated Press, Sky News ve CBS Evening News gibi büyük haber yayıncılarına ait. Ancak bu dönemde ileride kapsamın genişletilmesi olası. Google'a göre, yeni izleme sayfası deneyimi başlangıçta yaklaşık 40 ülkede mobil cihazlarda sunulacak ve gelecekte masaüstünde de karşımıza çıkacak.
Shorts haber içeriği için 1,6 milyon dolar harcayacak
Her şeyden önemlisi YouTube'un buna bir bütçe ayırmış olması. Zira platform, 10 ülkede 20'den fazla kuruluşla, kısa biçimli Shorts haber içeriğinin oluşturulmasını teşvik etmek için 1,6 milyon dolar harcamayı taahhüt ediyor. Şirket bu kapsamda, kısa haber içeriklerinin oluşturulmasına hızlı bir başlangıç yapmak için halihazırda YouTube'a uzun metrajlı videolar üreten haber kuruluşlarıyla çalışmayı planlıyor.
Google'ın YouTube'da güvenilir haberlere yaptığı yatırım, diğer platformların geleneksel ana akım kuruluşlardan gelen haberlere yer verme konusunda daha isteksiz olduğu bir dönemde dikkat çekiyor diyebiliriz.
Kaynak : Webrazzi