G
Gözde Ulukan
Misafir
Son dönemde yapay zeka teknolojisinin ne denli talep gördüğü ve bu taleple ne kadar geliştiği aşikar. Ancak yapay zekanın kimi zaman bizleri zorladığı durumlar olabiliyor, özellikle içerik üretimi alanında. Çünkü artık öyle bir noktaya gelindi ki hangi içeriğin gerçek bir insan tarafından, hangi içeriğin yapay zeka tarafından üretildiğini anlamak bir hayli zorlaşmaya başladı. Bu kapsamda özellikle içerik üretiminin yoğun olduğu platformlar çeşitli önlemler alıyor veya almaya başlıyor. YouTube da bu platformlardan biri.
Platform, içerik oluşturucuların gerçekçi görünen videolar oluşturmak için üretimsel yapay zeka kullanıp kullanmadıklarını açıklama zorunluluğu da dahil olmak üzere yapay zeka içeriği için yeni kurallar getiriyor. YouTube, bir blog gönderisinde değiştirilmiş veya sentetik videolar yapmak için yapay zeka araçları kullanıp kullanmadıklarını açıklamayan içerik oluşturucuların, içeriklerinin kaldırılması veya platformun gelir paylaşım programından askıya alınması gibi cezalarla karşı karşıya kalacağını söyledi.
Ürün yönetiminden sorumlu başkan yardımcıları Jennifer Flannery O'Connor ve Emily Moxley "Üretimsel yapay zeka YouTube'da yaratıcılığı ortaya çıkarma ve platformumuzdaki izleyiciler ve içerik oluşturucular için deneyimi dönüştürme potansiyeline sahip. Ancak aynı derecede önemli olarak, bu fırsatlar YouTube topluluğunu koruma sorumluluğumuzla dengelenmelidir." dedi.
Kısıtlamalar, YouTube'un ana şirketi Google'ın eylül ayında açıkladığı, YouTube ve diğer Google platformlarında yapay zeka kullanan siyasi reklamların belirgin bir uyarı etiketiyle gelmesini gerektiren kuralları genişletiyor diyebiliriz.
Söz konusu değişikliklerin önümüzdeki yıl yürürlüğe girmesi bekleniyor.
Kaynak : Webrazzi
Platform, içerik oluşturucuların gerçekçi görünen videolar oluşturmak için üretimsel yapay zeka kullanıp kullanmadıklarını açıklama zorunluluğu da dahil olmak üzere yapay zeka içeriği için yeni kurallar getiriyor. YouTube, bir blog gönderisinde değiştirilmiş veya sentetik videolar yapmak için yapay zeka araçları kullanıp kullanmadıklarını açıklamayan içerik oluşturucuların, içeriklerinin kaldırılması veya platformun gelir paylaşım programından askıya alınması gibi cezalarla karşı karşıya kalacağını söyledi.
Ürün yönetiminden sorumlu başkan yardımcıları Jennifer Flannery O'Connor ve Emily Moxley "Üretimsel yapay zeka YouTube'da yaratıcılığı ortaya çıkarma ve platformumuzdaki izleyiciler ve içerik oluşturucular için deneyimi dönüştürme potansiyeline sahip. Ancak aynı derecede önemli olarak, bu fırsatlar YouTube topluluğunu koruma sorumluluğumuzla dengelenmelidir." dedi.
Kısıtlamalar, YouTube'un ana şirketi Google'ın eylül ayında açıkladığı, YouTube ve diğer Google platformlarında yapay zeka kullanan siyasi reklamların belirgin bir uyarı etiketiyle gelmesini gerektiren kuralları genişletiyor diyebiliriz.
Söz konusu değişikliklerin önümüzdeki yıl yürürlüğe girmesi bekleniyor.
Kaynak : Webrazzi