G
Gözde Ulukan
Misafir
Geçtiğimiz ay Yemeksepeti'nin Marketyo'yu satın aldığı haberini duyum olarak sizlerle paylaşmıştık. Son olarak Esor'dan 1.4 milyon dolar yatırım almasıyla dikkat çeken ve 60 ilde online alışveriş hizmeti veren Marketyo, artık Yemeksepeti çatısı altında. Bu satın almayla birlikte Marketyo ekibi Yemeksepeti’nin bir parçası haline gelirken, Yemeksepeti de Yemeksepeti Mahalle adlı yeni özelliğini de hayata geçirmiş oldu.
Yemeksepeti Mahalle adlı özellik, yerel esnafı dijitalleştirmeyi, yerel market zincirlerinin büyümelerini desteklemeyi ve pazar yerinde çeşitliliği artırmayı hedefliyor. Marketyo satın alımı ile, yerel marketlerin çevikliği, kampanya çeşitliliği, geniş ürün gamı ve ürünlerin tazeliği Yemeksepeti Mahalle hizmetinin önemli bir parçası olacak. Zaten Yemeksepeti'nin Marketyo'yu bünyesine katmasının asıl nedeni de bu.
Yeni özellik ile kullanıcılar, Yemeksepeti uygulaması üzerinden mahallelerindeki esnaflardan ve yerel market zincirlerinden istedikleri her ürünü anında sipariş edebilecekler. Yemeksepeti Mahalle ile hizmet yelpazesini genişletmeyi hedefleyen Yemeksepeti ise “hızlı ticaret” olarak tanımlanan ve kullanıcıların istedikleri her ürüne kısa sürede ulaşabildikleri hizmetleri kapsayan bu pazarda kendine önemli bir yer edinmeyi hedefliyor. Yemeksepeti ayrıca, yeni hizmeti ile esnafı dijitalleştirerek esnaf ve zanaatkarların sürdürülebilir şekilde büyümesine katkı sağlamayı da hedefliyor.
Yemeksepeti'nin bu satın alma ile önemli bir inorganik büyümeye de sahip olacağını hatırlatalım. Zira 2020 sonu itibarıyla açıkladıkları rakama göre 2 milyon Banabi kullanıcısına ile kendi depolarından hizmet veren artık 19 milyon kullanıcısının tüm ihtiyaçlarını karşılamaya hazır bir konuma ulaşmış olacak.
Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın, Yemeksepeti Mahalle ile kullanıcılara mahallelerindeki esnaflardan ve yerel market zincirlerinden istedikleri ürünlere kolaylıkla ulaşmalarını sağlamakla kalmadıklarını, aynı zamanda esnafı da dijitalleştirerek yerel ekonomiye katkı sağlamayı hedeflediklerini söyledi.
Aydın, Marketyo'nun uzun süredir dikkatlerini çeken bir uygulama olduğunu; Marketyo’nun Yemeksepeti'nin hedefleriyle uyuşan doğru organizasyon yapısının ve sistemlerindeki çok sayıda yerel marketi Yemeksepeti kullanıcılarına ulaştırabilecek olmalarının satın alma kararını olumlu etkilediğini belirtti.
Marketyo CEO’su Özer Fırat ise Yemeksepeti’nin gerçekleştirdiği yatırım kararından son derece mutluluk duyduklarını ifade ederek sözlerine şöyle devam etti:
Kaynak : Webrazzi
Yemeksepeti Mahalle adlı özellik, yerel esnafı dijitalleştirmeyi, yerel market zincirlerinin büyümelerini desteklemeyi ve pazar yerinde çeşitliliği artırmayı hedefliyor. Marketyo satın alımı ile, yerel marketlerin çevikliği, kampanya çeşitliliği, geniş ürün gamı ve ürünlerin tazeliği Yemeksepeti Mahalle hizmetinin önemli bir parçası olacak. Zaten Yemeksepeti'nin Marketyo'yu bünyesine katmasının asıl nedeni de bu.
Yeni özellik ile kullanıcılar, Yemeksepeti uygulaması üzerinden mahallelerindeki esnaflardan ve yerel market zincirlerinden istedikleri her ürünü anında sipariş edebilecekler. Yemeksepeti Mahalle ile hizmet yelpazesini genişletmeyi hedefleyen Yemeksepeti ise “hızlı ticaret” olarak tanımlanan ve kullanıcıların istedikleri her ürüne kısa sürede ulaşabildikleri hizmetleri kapsayan bu pazarda kendine önemli bir yer edinmeyi hedefliyor. Yemeksepeti ayrıca, yeni hizmeti ile esnafı dijitalleştirerek esnaf ve zanaatkarların sürdürülebilir şekilde büyümesine katkı sağlamayı da hedefliyor.
Yemeksepeti'nin bu satın alma ile önemli bir inorganik büyümeye de sahip olacağını hatırlatalım. Zira 2020 sonu itibarıyla açıkladıkları rakama göre 2 milyon Banabi kullanıcısına ile kendi depolarından hizmet veren artık 19 milyon kullanıcısının tüm ihtiyaçlarını karşılamaya hazır bir konuma ulaşmış olacak.
Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın, Yemeksepeti Mahalle ile kullanıcılara mahallelerindeki esnaflardan ve yerel market zincirlerinden istedikleri ürünlere kolaylıkla ulaşmalarını sağlamakla kalmadıklarını, aynı zamanda esnafı da dijitalleştirerek yerel ekonomiye katkı sağlamayı hedeflediklerini söyledi.
Aydın, Marketyo'nun uzun süredir dikkatlerini çeken bir uygulama olduğunu; Marketyo’nun Yemeksepeti'nin hedefleriyle uyuşan doğru organizasyon yapısının ve sistemlerindeki çok sayıda yerel marketi Yemeksepeti kullanıcılarına ulaştırabilecek olmalarının satın alma kararını olumlu etkilediğini belirtti.
Marketyo CEO’su Özer Fırat ise Yemeksepeti’nin gerçekleştirdiği yatırım kararından son derece mutluluk duyduklarını ifade ederek sözlerine şöyle devam etti:
Yemeksepeti sektörünün kurucusu ve fark yaratan bir şirket. Bu noktada gerçekleştirilen satın alma konusunda çok heyecanlı ve gururluyuz. Yıllardır yerel market zincirleriyle bir aile olduk ve şimdi onlarla daha büyük bir iş birliğine girebilme şansına sahibiz. Yemeksepeti’nin bilgi birikimi ve kaynakları ile yerel zincirlerin büyümesinin önemli ivme kazanacağına eminiz. İş ortağı marketlerimizle birlikte yeni dönemde yapabileceklerimiz bizi çok heyecanlandırıyor. Bu vesileyle, yarattığı başarı hikayesiyle Türkiye’de çok önemli bir yeri olan ve tüm girişimcilere ilham veren Nevzat Aydın’a ve Yemeksepeti ailesine teşekkür ediyorum.
Kaynak : Webrazzi