A
Ahmet Bugra Ferah
Misafir
Yemeksepeti, Marketo’yu satın aldı. Henüz resmi açıklama yapılmadı ama duyumlarımıza göre onemli bir değerleme ile satın alma gerçekleşti. Marketyo, son olarak Esor'dan 1.4 milyon dolar yatırım alarak e-ticaret servis sağlayıcısı olmaktan öte B2C pazarı hedeflemeye dönmüştü. Esor'un haricinde 2017'de Keiretsu Forum'dan 1.4 milyon TL yatırım alan Ankara merkezli Marketyo'nun satışı ile birlikte Keiretsu Forum 4 yılda, Esor ise 2 yılda Exit'i gerçekleştirmiş oluyor.
Geçtiğimiz yıl bu dönemde 43 ilde toplamda 65 market zinciri ile çalışan Marketyo'nun 2021 hedefi ise 81 ilde hizmet vermek ve teslimat noktası 500'e çıkması şeklindeydi. 142 market zincirine Nisan 2021 itibari ile ulaşan Marketyo'nun bu yıl attığı önemli adımlardan biri Maximum Mobil'e online market servisi sunması oldu. Milyonlarca Maximum Mobil kullanıcılarına bir günde ulaşan girişim burada yarattığı pozitif etkiyi ise henüz bilmiyoruz.
Marketyo'nun bu gelişimi ile dikkatleri çeken Yemeksepeti bu satın alma ile önemli bir inorganik büyümeye imza atmış oluyor. 2020 sonu itibari açıkladıkları rakama göre 2 milyon Banabi kullanıcısına ile kendi depolarından hizmet veren artık 19 milyon kullanıcısının tüm ihtiyaçlarını karşılamaya hazır bir konuma ulaşmış olacak. Tabii şuna da değinmek lazım; bu pazarda geleneksel yöntemle satış yapan markalar içinse değişimin nasıl bir hızda devam ettiğini ve nasıl sonuçlanacağını görmek şaşırtıcı olmayacaktır.
Bir internet girişiminin başka bir internet girişimini satın alması ile de umarız köklü şirketler de girişime rakip olmak yerine onları bünyelerine katarak daha hızlı hareket edebileceklerini ve kültürlerini değiştirebileceklerini farketmiş olurlar. Tüm taraflara hayırlı olsun. Resmi açıklama geldiğinde haberimizi güncelleyeceğiz.
Kaynak : Webrazzi
Geçtiğimiz yıl bu dönemde 43 ilde toplamda 65 market zinciri ile çalışan Marketyo'nun 2021 hedefi ise 81 ilde hizmet vermek ve teslimat noktası 500'e çıkması şeklindeydi. 142 market zincirine Nisan 2021 itibari ile ulaşan Marketyo'nun bu yıl attığı önemli adımlardan biri Maximum Mobil'e online market servisi sunması oldu. Milyonlarca Maximum Mobil kullanıcılarına bir günde ulaşan girişim burada yarattığı pozitif etkiyi ise henüz bilmiyoruz.
Marketyo'nun bu gelişimi ile dikkatleri çeken Yemeksepeti bu satın alma ile önemli bir inorganik büyümeye imza atmış oluyor. 2020 sonu itibari açıkladıkları rakama göre 2 milyon Banabi kullanıcısına ile kendi depolarından hizmet veren artık 19 milyon kullanıcısının tüm ihtiyaçlarını karşılamaya hazır bir konuma ulaşmış olacak. Tabii şuna da değinmek lazım; bu pazarda geleneksel yöntemle satış yapan markalar içinse değişimin nasıl bir hızda devam ettiğini ve nasıl sonuçlanacağını görmek şaşırtıcı olmayacaktır.
Bir internet girişiminin başka bir internet girişimini satın alması ile de umarız köklü şirketler de girişime rakip olmak yerine onları bünyelerine katarak daha hızlı hareket edebileceklerini ve kültürlerini değiştirebileceklerini farketmiş olurlar. Tüm taraflara hayırlı olsun. Resmi açıklama geldiğinde haberimizi güncelleyeceğiz.
Kaynak : Webrazzi