C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
'Halkın arabası' anlamına gelen Volkswagen'in son dönemde elektrikli ve otonom otomobillere olan ilgisinin olduğunu ve son dönemde yaptığı satın almalar ve ürettiği modellerle piyasada adından söz ettirdiğini yazmıştık. Avrupa pazarında en çok satılan otomobil markası olan Volkswagen pil sektöründeki konumunu güçlendirmek için üç stratejik ortaklık anlaşması imzaladı.
Volkswagen, ilk anlaşmayı Hollanda merkezli malzeme teknolojisi grubu Umicore ile yaptı. Bu anlaşmaya göre Lityom iyon pillerin yapı taşı olan Katot malzemesi tedarik edilecek. Umicore, 10 yılın sonunda yaklaşık 2,2 milyon elektrikli araca güç sağlayacak 160 GWh'lik pil üretmek.
İkinci anlaşma ise batarya odaklı çalışan 24M Technologies ile yapıldı. Amaç, Volkswagen AG, hücre fabrikaları için modern üretim teknolojileri geliştirmek. ABD merkezli şirket, yarı katı elektrotlu pil geliştiriyor. 2019 yılından beri faaliyet gösteren şirket ile yapılan anlaşmayla malzeme kullanımının azaltarak geleneksel üretim sürecinin birkaç adımının ortadan kaldırılmayı hedefliyor.
Son anlaşma ise Almanya’da tuzlu suyla lityum çıkarma işleriyle uğraşan Vulcan Energy şirketleriyle ortaklık yaptı. Volkswagen, Almanya’daki Upper Rhine Graben’den karbon nötr lityum teslimatı için bir sözleşme imzalamış oldu. Lityum hidroksit, 2026’dan itibaren beş yıllık bir süre içinde teslim edilecek. Amaç, Volkswagen’in Almanya ve Avrupa’daki gelecekteki hücre üretim ihtiyaçlarının güvence altına almak.
Bir taraftan Porsche’nin halka arz edileceği konuşuluyor. 2000'li yılların başından beri muammaya dönen halka arzın 100 milyar doları aşabileceğini öne sürüldü. Bu, yazılım ve elektrikli araçlara yönelik maliyetli geçişi finanse etmenin bir yolu olarak tanımlanıyor.
Bu üç ortaklık şirketin elektrikli otomobillere yapacağı 30 milyar euroluk yatırım planı kapsamında geldi. 2019 yılında bu hedefi koyan şirket, 10 yıl içerisinde 240 gigawatt-saat üretim kapasitesine sahip altı pil fabrikası kurmayı hedefliyor. Volkswagen ilk olarak 2015 yılında patlak veren emisyon skandalında dünya genelinde toplamda 11 milyonu aşkın aracının etkilendiğini duyurmuştu. Şirket ABD Adalet Bakanlığı ile anlaşma yoluna giderek sadece bu ülkede 475 bin dizel araç için, her araç sahibine 10 bin Dolar'a kadar tazminat ödemeyi kabul etmişti.
Volkswagen’in dışında diğer otomobil üreticileri de bataryalarla ilgili yatırımlar yaptığı biliniyor. Geçtiğimiz günlerde General Motors, 2024 yılında Kuzey Amerika katot malzemesini üretmek için Güney Koreli POSCO Chemical ile antlaşma imzaladığını duyurmuştu. Aynı şekilde Stellantis de Vulcan şirketiyle lityum madenin alımıyla ilgili antlaşma imzalamıştı.
Kaynak : Webrazzi
Volkswagen, ilk anlaşmayı Hollanda merkezli malzeme teknolojisi grubu Umicore ile yaptı. Bu anlaşmaya göre Lityom iyon pillerin yapı taşı olan Katot malzemesi tedarik edilecek. Umicore, 10 yılın sonunda yaklaşık 2,2 milyon elektrikli araca güç sağlayacak 160 GWh'lik pil üretmek.
İkinci anlaşma ise batarya odaklı çalışan 24M Technologies ile yapıldı. Amaç, Volkswagen AG, hücre fabrikaları için modern üretim teknolojileri geliştirmek. ABD merkezli şirket, yarı katı elektrotlu pil geliştiriyor. 2019 yılından beri faaliyet gösteren şirket ile yapılan anlaşmayla malzeme kullanımının azaltarak geleneksel üretim sürecinin birkaç adımının ortadan kaldırılmayı hedefliyor.
Son anlaşma ise Almanya’da tuzlu suyla lityum çıkarma işleriyle uğraşan Vulcan Energy şirketleriyle ortaklık yaptı. Volkswagen, Almanya’daki Upper Rhine Graben’den karbon nötr lityum teslimatı için bir sözleşme imzalamış oldu. Lityum hidroksit, 2026’dan itibaren beş yıllık bir süre içinde teslim edilecek. Amaç, Volkswagen’in Almanya ve Avrupa’daki gelecekteki hücre üretim ihtiyaçlarının güvence altına almak.
5 yıllık plan
Bir taraftan Porsche’nin halka arz edileceği konuşuluyor. 2000'li yılların başından beri muammaya dönen halka arzın 100 milyar doları aşabileceğini öne sürüldü. Bu, yazılım ve elektrikli araçlara yönelik maliyetli geçişi finanse etmenin bir yolu olarak tanımlanıyor.
Bu üç ortaklık şirketin elektrikli otomobillere yapacağı 30 milyar euroluk yatırım planı kapsamında geldi. 2019 yılında bu hedefi koyan şirket, 10 yıl içerisinde 240 gigawatt-saat üretim kapasitesine sahip altı pil fabrikası kurmayı hedefliyor. Volkswagen ilk olarak 2015 yılında patlak veren emisyon skandalında dünya genelinde toplamda 11 milyonu aşkın aracının etkilendiğini duyurmuştu. Şirket ABD Adalet Bakanlığı ile anlaşma yoluna giderek sadece bu ülkede 475 bin dizel araç için, her araç sahibine 10 bin Dolar'a kadar tazminat ödemeyi kabul etmişti.
Volkswagen’in dışında diğer otomobil üreticileri de bataryalarla ilgili yatırımlar yaptığı biliniyor. Geçtiğimiz günlerde General Motors, 2024 yılında Kuzey Amerika katot malzemesini üretmek için Güney Koreli POSCO Chemical ile antlaşma imzaladığını duyurmuştu. Aynı şekilde Stellantis de Vulcan şirketiyle lityum madenin alımıyla ilgili antlaşma imzalamıştı.
Kaynak : Webrazzi