Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Verilerle Türkiye'nin 2022'de dijital dünyası

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Dijital medya tüketiminde 2022 yılının ülkemizde nasıl geçtiğini Gemius paylaştı. Dijital reklamcılıkta sektörel dağılımlardan, en çok reklam yapan markalara farklı detaylar var.

Dijital reklamcılık sektör payları​


Rapora göre Dijital Reklamcılık Sektör paylarında yüzde 32.7 ile Perakende ve yüzde 13.9 ile Medya öne çıkarken, yüzde 9.8 ile belirtilen kategorilerin dışında kalan diğer uygulamalar yer almaktadır.


Seyahat ve turizm endüstrisi​



Rapora göre; reklam erişiminde öne çıkan isimlerden biri olan Qatar Airways, Dünya Kupası nedeniyle yolcu trafiğini artırmak için çeşitli kampanyalara imza attı. Trafik bazında lider markalara baktığımızda ise ağırlıklı olarak yerel şirketlerin öne çıktığını görmekteyiz. Bu noktada Airbnb gibi global platformlar geride kalırken, reklam erişiminde etstur, tatilbudur, THY ve trafik erişiminde obilet.com, Enuygun ve Pegasus'un ilk 3'te yer aldığını belirtelim. Yerel markalardaki yükselişin, pasaport ve vize alımlarında yaşanan sorunlar ve yüksek enflasyon nedeniyle yurt dışı tatil planlarına olan düşük ilginin etkili olduğu tahmin ediliyor.

Giyim ve moda endüstrisi​



Rapora göre; reklam erişiminde LC Waikiki, DeFacto ve LEVI'S ilk 3'e yerleşiyor. Trafik erişiminde ise ilk 3'te LC Waikiki, FLO, ve DeFacto'nun yer aldığını görüyoruz. Reklam erişimden LEVI'S'ı Penti ve Adidas takip ederken, trafik erişiminde Mavi ve Zara'nın da ilk 5'te yer aldığını görmekteyiz.

Medya Endüstrisi​



Raporda aktarılanlara göre göre; Disney Plus’ın da Türkiye pazarına girmesiyle reklam erişiminde yarış hız kazandı. Medya sektörü, ziyaretçi trafiğini artırmak için ağırlıklı olarak sosyal medya platformlarını kullandı. Trafik erişim şampiyonu markalar arasında ilk 3’te YouTube, Instagram ve Facebook’un yer aldığı görülmekte. Reklam erişim şampiyonu markalar ise Disney+, Spotify ve Prime Video oldu.

Mobilite endüstrisi​



Elektrikli scooter kullanımının da yaygınlaşmaya başlamasıyla mobilite sektörü 2022 yılında da öne çıkmaya devam etti. Martı ve BinBin reklam erişiminde öne çıkarken, trafik erişiminde ise Martı, TikTak, BinBin, Hop ve Tazı geniş kitlelere ulaşabilen markalar oldu.

Gemius 2022 Dijital Medya Raporuna buradan ulaşabilirsiniz. Raporun Gemius AdReal ve Gemius Audience kullanılarak hazırlandığını belirtelim. Gemius AdReal araştırması örneklem metodu kullanılarak, Gemius Audience araştırması ise kodlu ölçümleme ve örneklem metodu kullanılarak hazırlanmakta.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.