Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

TÜBİSAD'a göre pandemiyle e-ticaret harcamaları yüzde 45 büyüdü

  • Konbuyu başlatan Candeğer Muradoğlu
  • Başlangıç tarihi
C

Candeğer Muradoğlu

Misafir
Bilişim Sanayiciler Derneği (TÜBİSAD), "Ekonominin Dönüştürücü Gücü: E-ticaret Etki Analizi 2020" raporunu açıkladı. Raporda e-ticaretin GSYH'ye oranının yüzde 4,5'e ulaşmasıyla Türkiye 2020 yılında olgun pazarlar arasına girdiği belirtildi. Rapora göre e-ticaret harcamaları 226 milyar lira oldu. Yurt içi satıcılarının e-ticaret hacmi 216 milyar lirayı bulduğu ve Covid-19 pandemisi etkisiyle Türkiye ekonomisi 2020'de reel olarak yüzde 1,8, e-ticaret harcamaları ise yüzde 45 büyüdüğü söylendi.


Çalışmanın ana gündeminin e-ticaretin ekonomik gücü olduğunu belirten Deloitte Turkiye Ortağı Hakan Göl, "E-ticaretin sunduğu başlıca değer önerilerini 10 başlıkta topladık. Ekosistem, sektörlerin dijital dönüşümlerini hızlandırıyor. E-ticaret artık bir lokomotif sektör diyebiliriz. İşletmeler, artık mekan ve hatta ölçek bağımsız. Bu yüzden piyasadaki rekabeti artırıyor. Ardından artan rekabet fiyatları düşürerek aslında enflasyonun azalmasına neden oluyor. Ürünlerin ve hizmetlerin kolay dolaşımı sınır ötesi ticaretin için ciddi bir fırsat. Ekonominin dinamiği olan KOBİ'lerin büyümesini ve dönüşümünü destekliyor, verimliliği artırıyor" diye konuştu.

Tüketiciler, ayda bir kez e-ticaret kanallarından alışveriş yapıyor​


Pandeminin etkisiyle e-pazar yeriyle satış yapan işletme sayısı 2019'a göre 4 katına çıktı. E-pazar yerlerini işletmeler ve tüketiciler üzerinden ele almak gerektiğini belirten Göl, "E-pazar yerleri, işletmelerin e-ticarete geçişini kolaylaştırırken tüketiciler için önemli bir alışveriş kanalı haline geldi. Bu satış gelirlerini önemli oranda artırdı" diye konuştu. Aktif sosyal medya kullanıcısı 60 milyon baremini aştı. Tüketici tarafında e-ticaret alışveriş sıklığı arttı. Üç ayda bir kez alışveriş yapan tüketici kitlesi, ayda bir kez alışveriş yapan bir tüketici kitlesine evrildi. Yani daha sık alışveriş yapan tüketiciler, yıllık olarak daha fazla harcama yapıyor. Tüketicilerin yüzde 51'i uygun fiyat nedeniyle e-ticaret kanallarını tercih ettiği belirlendi. Tüketicilerin yüzde 85'i, en yaygın biçimde giyim ürünlerini satın alıyor. Pazar yerleri tüketicilerin en çok tercih ettiği e-ticaret kanalı olarak ön plana çıkıyor.


E-ticarete katılan işletme sayısı 2015'ten beri toplam yüzde 42 artarak yerel ekosistemde yaygınlaştı. İşletmelerin yüzde 65'i geçtiğimiz dönemde toplam satışlar içinde internet satış payının arttığını söyledi. İşletmelerin yüzde 22'si salgınla ek istihdama ihtiyaç duyduğunu belirtiyor. Firmaların yüzde 39'u salgın sona erdikten sonra da internet satışlarının artacağını düşünüyor.


Rapor, e-ticaretin ekonomik gücünü üç başlık altında değerlendirdi. Yerel işletmeler tarafından yapılan e-ticaret harcaması 216 milyar lira olduğu ortaya kondu. Ayrıca e-ticaretin gayri safi katma değer katkısı 253 milyar lira iken toplam istihdam katkısı ise 1,9 milyon kişi olduğu belirtildi.

İstanbul'da kişi başına düşen e-ticaret satışlarının Türkiye ortalamasına oranı yüzde 22. Aynı zamanda burada kişi başına düşen e-ticaret alışverişlerinin oranı 6 kat. Hakan Göl, bölgeler arası dijital uçurumun e-ticaret faydalarının eşitlikçi dağılımının önünde bir engel olduğunu sözlerine ekledi. 2020 yılında en çok e-ticaret satış artışı yaşayan 5 ilin Hakkari, Muş, Kırşehir, Bitlis ve Yozgat olduğu söylendi.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.