Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi TikTok'un Effect Creator Rewards fonu, Türkiye'deki AR efekt üreticilerini desteklemeye başladı

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
TikTok'un 6 milyon dolarlık Effect Creator Rewards fonu ile popüler Artırılmış Gerçeklik efektleri için ödeme yapacağını sizlere aktarmıştık. Effect Creator Rewards fonu Türkiye de dahil olmak üzere daha fazla ülkeye açıldı. Effect Creator Rewards fonunun, TikTok'un artırılmış gerçeklik (AR) geliştirme platformu Effect House'da üretilen popüler AR efektleri için içerik üreticileri desteklediğini hatırlatalım.

Program 33 ülkede daha içerik üreticilerin ilgisine sunulmaya başlandı. Bu ülkeler arasında Arjantin, Avusturya, Bahreyn, Belçika, Belarus, Çekya, Danimarka, Ekvador, Fas, Güney Afrika, İsrail, İsveç, İsviçre, Kazakistan, Kolombiya, Kuveyt, Macaristan, Meksika, Mısır, Norveç, Peru, Portekiz, Katar, Romanya, Suudi Arabistan, Şili, Tayvan, Tayland, Türkiye, Umman, Uruguay, Yeni Zelanda ve Yunanistan yer alıyor. Böylece Effect Creator Rewards fonu toplamda 53 bölgede içerik üreticilerini destekliyor.

Programın daha fazla ülkeye açılmasıyla birlikte TikTok ayrıca programın ödeme modelini de güncelledi. İçerik üreticiler artık yalnızca herkese açık videolarda kullanılan efektler için ödül alacak. Bununla beraber şirket, efektlerin kullanıldığı video sayısı kriterini de düşürdü.

Daha öncesinde bir efektin ödül kazanmaya başlaması için 90 gün içinde 200 bin nitelikli videoda kullanılmış olması gerekiyordu. Artık ödül kazanmaya başlamak için her efektin yalnızca 100 bin nitelikli videoda kullanılması yeterli.

Aslına bakarsanız, TikTok geçen yıl programı ilk başlattığında, içerik üreticilerin ödül kazanmaya başlaması için efektlerin, 500 bin videoda kullanılmış olması şartını getirmişti. Bu kriter, şartları zorlamış olmalı ki; şirket Ekim ayında bu sayıyı 200 bine düşürdü. Yeni güncelleme ile programa katılım için uygunluk kriterlerinin giderek kolaylaştığını söyleyebiliriz. Yine de bu kapsamda yalnızca herkese açık videoların kabul edilmesi, çıtayı yukarıda tutuyor. Zira daha öncesinde özel videolar da program kapsamında kabul edilmekteydi.

Yeni ödeme modeli ile içerik üreticiler, ilk 90 gün içinde efektlerini kullanan toplam nitelikli videolara göre ödül alacak. Bir efekt 100 bin benzersiz herkese açık video yayınına ulaştığında, içerik üretici ödül almaya hak kazanacak. Üreticiler, 90 günlük sürenin sonuna kadar veya maksimum ödüle ulaşana kadar her ek nitelikli video için ödül almaya devam edecek.

Söz konusu değişiklik bugünden itibaren yayınlanan tüm efektler için geçerli olacak. Bugünden önce yayınlanan tüm efektler ise önceki ödeme modeline ve kriterlerine tabi olacak. TikTok'un paylaştığı bilgilere göre; programın geçen yıl başlatılmasından bu yana, bazı içerik üreticiler efekt başına 14 bin dolar ve aylık 50 bin dolarlık ödemelere ulaşıyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.