Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi The New York Times, telif hakkı ihlali nedeniyle OpenAI ve Microsoft'a dava açıyor

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
The New York Times, OpenAI ve Microsoft'a dava açıyor. The New York Times'ın iddialarına göre OpenAI ve Microsoft, yapay zeka modellerini The New York Times'ın milyonlarca makalesini kopyalayarak ve kullanarak oluşturdu. Bu bağlamda The New York Times her iki şirketin de artık kendi içeriğiyle doğrudan rekabet ettiğini öne sürüyor.

Dava kapsamında The New York Times, ChatGPT ve Copilot ürünlerinde kullanılan büyük/geniş dil modellerinin (LLM) Times içeriğini kelimesi kelimesine okuyan, içeriğe yakın bir şekilde özetler çıkaran ve ifade tarzını taklit eden çıktılar üretebildiğini iddia ediyor. Şirketin belirttiğine göre bu durum, The New York Times'ın okuyucularla olan ilişkisini zayıflattı ve bu ilişkiye zarar verdi. Bununla birlikte, dava dokümanında Times'ın abonelik, lisanslama, reklam ve iştirak gelirlerinden mahrum bırakıldığı da vurgulanmakta.

The New York Times, her iki şirkete de telif hakkı ihlali nedeniyle dava açıyor. Şirket, OpenAI ve Microsoft'un kendi eserlerini kopyaladığı iddiasıyla milyarlarca dolarlık yasal ve fiili tazminattan sorumlu tutulmasını talep ediyor.

Bu arada The New York Times'ın OpenAI’ın web crawler'ı GPTBot'u engelleyen şirketler arasında yer aldığını da belirtelim. Bu yöntemle The New York Times, kendi sitesindeki içeriklerin, yapay zeka modellerinin eğitimi için kullanılmamasını sağlıyor.

Dava dokümanlarında yer alan bilgilere göre The New York Times, yayının içeriği üzerinde eğitilen yapay zeka modellerinin yayınlanmasının hem Microsoft hem de OpenAI için kazançlı olduğunu ispatlamış durumda.

Şirket, içeriğinin kullanımı karşılığında adil bir anlaşma için her iki kurumla da aylarca müzakere etmeye çalıştığını dile getiriyor. Buna rağmen bir çözüme ulaşamadığını ifade eden The New York Times, görünen o ki dava yoluyla istediği çözüme kavuşmayı planlıyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.