T
Tuğçe İçözü
Misafir
Tesla, 2023'ün 3. çeyreği için finansal sonuçlarını yayınladı. Yılın başından bu yana Tesla'nın giderleri artış gösterirken, marjları küçülüyor. Yine de şirketin hala kârlı olduğunu söyleyebiliriz. İkinci çeyreğe kıyasla daha az araba teslim eden Tesla, 2023'te 1.8 milyon araç teslim etme hedefine sahipti. Bu bağlamda şirketin hedefi tutturması için yıl sonuna kadar neredeyse 496 bin araç teslim etmesi bekleniyor.
Tesla, 2023'ün 3. çeyreğinde, yıldan yıla yüzde 9 artış ile yaklaşık 23.4 milyar dolar toplam gelir elde etti. Öte yandan Tesla, 2023'ün 3. çeyreğinde, 2022'nin 2. çeyreğine kıyasla 90 binden fazla elektrikli araç satmış olsa da; brüt kâr bir önceki yıla göre yüzde 22, net gelir ise yüzde 44 azaldı.
Tesla'nın hem ABD'de hem de yurtdışında birkaç kez fiyatlarında indirim yaptığını hatırlatalım. Tesla'nın aktardıklarına göre; kur dalgalanmaları da şirkete 400 milyon dolara mal oldu.
Bununla birlikte bilançoda olumlu sonuçlar da yer almakta. Otomotiv düzenleyici kredi gelirleri 3. çeyrekte 2 katına çıktı ve 554 milyon dolara ulaştı. Şirket, enerji üretimi ve depolaması işinin yanı sıra sunduğu hizmetlerin de gelirlerini dikkate değer bir şekilde arttırdı.
Buna ek olarak Tesla, Ar-Ge harcamalarını da 1,2 milyar dolara çıkardı. Tesla'nın nakit, nakit benzeri değerleri ve yatırımları da 3 milyar dolar arttı ve yaklaşık 26,1 milyar dolara ulaştı. Tüm bunların yanı sıra şirket, araç başına satılan malların maliyetini azaltmaya devam ettiğini ifade ediyor.
Tesla'nın ifadesine göre, fabrikalardaki kapasite artırımı, bu çeyrekteki kârlılığı etkiledi. Ayrıca kısmen otomatik sürüş yardımı teknolojisi ve Cybertruck ile ilgili olarak işletme giderleri arttı. Bu noktada Cybertruck teslimatlarının uzun süredir ertelendiğini belirtelim. Paylaşılan bilgilere göre, Cybertruck teslimatları önümüzdeki ay başlayacak.
Aslına bakarsanız, analistler Tesla'dan biraz daha iyi sonuçlar beklemekteydi. Bu çeyrek analistler tarafından "etkileyici olmayan bir çeyrek" olarak tanımlanıyor. Yatırımcılar, özellikle Çin'deki satış rakamlarının endişe verici olduğunu düşünürken, şirketin BYD, Nio ve XPeng gibi yerel elektrikli araç şirketleriyle rekabeti dikkat çekiyor. Söylenen o ki; bu rekabet karşısında Tesla araçlarına olan talep, beklenenden daha fazla yavaşladı.
Yine de analistler, Tesla'nın planlarını finanse etmek için yeterli likiditeye sahip olduğunu ifade ediyor. Bu sayede şirket, 496 bin araç teslim etme hedefini gerçekleştirerek bu belirsiz dönemde güçlü bir bilanço ortaya koyabilir.
Kaynak : Webrazzi
Tesla, 2023'ün 3. çeyreğinde, yıldan yıla yüzde 9 artış ile yaklaşık 23.4 milyar dolar toplam gelir elde etti. Öte yandan Tesla, 2023'ün 3. çeyreğinde, 2022'nin 2. çeyreğine kıyasla 90 binden fazla elektrikli araç satmış olsa da; brüt kâr bir önceki yıla göre yüzde 22, net gelir ise yüzde 44 azaldı.
Tesla'nın hem ABD'de hem de yurtdışında birkaç kez fiyatlarında indirim yaptığını hatırlatalım. Tesla'nın aktardıklarına göre; kur dalgalanmaları da şirkete 400 milyon dolara mal oldu.
Bununla birlikte bilançoda olumlu sonuçlar da yer almakta. Otomotiv düzenleyici kredi gelirleri 3. çeyrekte 2 katına çıktı ve 554 milyon dolara ulaştı. Şirket, enerji üretimi ve depolaması işinin yanı sıra sunduğu hizmetlerin de gelirlerini dikkate değer bir şekilde arttırdı.
Buna ek olarak Tesla, Ar-Ge harcamalarını da 1,2 milyar dolara çıkardı. Tesla'nın nakit, nakit benzeri değerleri ve yatırımları da 3 milyar dolar arttı ve yaklaşık 26,1 milyar dolara ulaştı. Tüm bunların yanı sıra şirket, araç başına satılan malların maliyetini azaltmaya devam ettiğini ifade ediyor.
Tesla'nın ifadesine göre, fabrikalardaki kapasite artırımı, bu çeyrekteki kârlılığı etkiledi. Ayrıca kısmen otomatik sürüş yardımı teknolojisi ve Cybertruck ile ilgili olarak işletme giderleri arttı. Bu noktada Cybertruck teslimatlarının uzun süredir ertelendiğini belirtelim. Paylaşılan bilgilere göre, Cybertruck teslimatları önümüzdeki ay başlayacak.
Aslına bakarsanız, analistler Tesla'dan biraz daha iyi sonuçlar beklemekteydi. Bu çeyrek analistler tarafından "etkileyici olmayan bir çeyrek" olarak tanımlanıyor. Yatırımcılar, özellikle Çin'deki satış rakamlarının endişe verici olduğunu düşünürken, şirketin BYD, Nio ve XPeng gibi yerel elektrikli araç şirketleriyle rekabeti dikkat çekiyor. Söylenen o ki; bu rekabet karşısında Tesla araçlarına olan talep, beklenenden daha fazla yavaşladı.
Yine de analistler, Tesla'nın planlarını finanse etmek için yeterli likiditeye sahip olduğunu ifade ediyor. Bu sayede şirket, 496 bin araç teslim etme hedefini gerçekleştirerek bu belirsiz dönemde güçlü bir bilanço ortaya koyabilir.
Kaynak : Webrazzi