G
Gözde Ulukan
Misafir
Son dönemde şirketlerin podcast odaklı güncellemeleri dikkat çekmeye başladı. Hatırlarsanız Apple, Podcasts için geçtiğimiz günlerde abonelik odaklı yeni analiz panelini yayına almıştı. Bunun üzerinden pek bir zaman geçmeden Spotify tarafından bazı güncellemeler paylaşıldı ve şirket yeni podcast özelliklerini tanıttı.
Şirketin yaptığı değişiklikler arasında podcast sayfaları için özelleştirme araçları, yeni gösterim analizleri, podcast önizlemelerini düzenlemek için araçlar, otomatik reklamların genişletilmesi ve kurumsal yayıncılar için yeni bir panel yer alıyor. Spotify, tüketicilerin podcast keşfini iyileştirmek için uygulamasında bazı küçük değişiklikler de yapıyor. Buna göre dinleyiciler, herhangi bir içerik oluşturucunun arama sonuçlarına ulaşabilmek için otomatik oluşturulmuş etiketleri kullanabilecek. Bu etiketlere tıklayan bir dinleyici, Spotify'ın tamamında bir içerik oluşturucunun ya da program konuğunun tüm içeriğini bulabilecek.
Şirket, program sayfasının kişiselleştirilmesinden başlayarak, podcast yayıncılarının, podcast program sayfalarının bazı bölümlerini kişiselleştirebileceklerini de söylüyor. Bu noktada sayfalara biyografi ve mevcut sosyal medya platformlarına bağlantı vermek mümkün hale getiriliyor. İçerik oluşturucuların bu sayfayı, yeni dinleyicileri programlarıyla tanıştırmaya yardımcı olmak için de kullanabilecekleri de belirtiliyor.
Yeni eklenen gösterim analizleri ise içerik oluşturucuların programlarının Spotify'da nasıl keşfedildiğini daha iyi anlamalarına yardımcı olacak. "Spotify for Podcasters" panosu aracılığıyla, programlarının son 30 gündeki toplam gösterim sayısını, bu süre içinde nasıl bir eğilim gösterdiklerini ve bu gösterimlerin nereden geldiğini görebilecekler.
Yeni para kazanma analizleri de içerik oluşturucuların kazançlarını takip etmelerine ve reklam kampanyalarının performansını ve aboneliklerini ölçmelerine yardımcı olacak.
Spotify'ın Podcast Ürün Direktörü Austin Lamon tarafından Podcast Movement konferansında tanıtılan bütün bu özellikler, sonbaharda aktif edilecek.
Kaynak : Webrazzi
Şirketin yaptığı değişiklikler arasında podcast sayfaları için özelleştirme araçları, yeni gösterim analizleri, podcast önizlemelerini düzenlemek için araçlar, otomatik reklamların genişletilmesi ve kurumsal yayıncılar için yeni bir panel yer alıyor. Spotify, tüketicilerin podcast keşfini iyileştirmek için uygulamasında bazı küçük değişiklikler de yapıyor. Buna göre dinleyiciler, herhangi bir içerik oluşturucunun arama sonuçlarına ulaşabilmek için otomatik oluşturulmuş etiketleri kullanabilecek. Bu etiketlere tıklayan bir dinleyici, Spotify'ın tamamında bir içerik oluşturucunun ya da program konuğunun tüm içeriğini bulabilecek.
Program sayfaları kişiselleşiyor
Şirket, program sayfasının kişiselleştirilmesinden başlayarak, podcast yayıncılarının, podcast program sayfalarının bazı bölümlerini kişiselleştirebileceklerini de söylüyor. Bu noktada sayfalara biyografi ve mevcut sosyal medya platformlarına bağlantı vermek mümkün hale getiriliyor. İçerik oluşturucuların bu sayfayı, yeni dinleyicileri programlarıyla tanıştırmaya yardımcı olmak için de kullanabilecekleri de belirtiliyor.
Gösterim ve para kazanma analizleri
Yeni eklenen gösterim analizleri ise içerik oluşturucuların programlarının Spotify'da nasıl keşfedildiğini daha iyi anlamalarına yardımcı olacak. "Spotify for Podcasters" panosu aracılığıyla, programlarının son 30 gündeki toplam gösterim sayısını, bu süre içinde nasıl bir eğilim gösterdiklerini ve bu gösterimlerin nereden geldiğini görebilecekler.
Yeni para kazanma analizleri de içerik oluşturucuların kazançlarını takip etmelerine ve reklam kampanyalarının performansını ve aboneliklerini ölçmelerine yardımcı olacak.
Spotify'ın Podcast Ürün Direktörü Austin Lamon tarafından Podcast Movement konferansında tanıtılan bütün bu özellikler, sonbaharda aktif edilecek.
Kaynak : Webrazzi