G
Gözde Ulukan
Misafir
Dünyanın en popüler dijital müzik platformlarından Spotify bir rekora imza attı. Paylaşılan dördüncü çeyrek sonuçlarına göre Spotify, 200 milyon ücretli abone sayısını aşan ilk şirket oldu. Spotify'ın premium abone sayısı 31 Aralık itibarıyla 205 milyona yükseldi, şirket tarafından yapılan açıklamada ücretli kullanıcı sayısında yıllık bazda yüzde 14'lük bir artış olduğu belirtildi. Platformun aylık aktif kullanıcı sayısı ise yüzde 20 artışla 489 milyona çıktı.
Şirketin beklentisi 202 milyon premium kullanıcı ve 479 milyon aylık aktif kullanıcıydı. Yani şirket, premium kullanıcı sayısında 3 milyon, aylık aktif kullanıcı sayısında ise 10 milyon kişi ile beklentileri aştı.
Spotify bu çeyrekte 231 milyon euro işletme zararı açıkladı. Spotify'ın hisseleri, sonuçlara göre piyasa öncesi ticarette yüzde 4'ten fazla arttı. Spotify'ın 4. çeyrekte reklam destekli geliri, podcast kazançlarının liderliğinde yıldan yıla yüzde 14 artarak 449 milyon euroya ulaştı. Şirketin çeyrek için brüt kar marjı yüzde 25,3 oldu.
Şirket, 2022 Spotify Wrapped kampanyasının bir önceki yıla göre önemli ölçüde daha fazla etkileşim aldığını söyledi. 111 pazarda 150 milyondan fazla kullanıcı bu kampanyaya katılım sağladı.
Şirketin CEO'su Daniel Ek, Spotify'ın 2022'de 40'tan fazla pazarda fiyatları artırdığını ancak şu anda açıklayacak herhangi bir fiyat artışı olmadığını da söyledi.
Dördüncü çeyrek raporu öncesinde, Spotify geçen hafta çalışan sayısında yüzde 6'lık bir kesintiye gitti ve yaklaşık 600 kişiyi işten çıkardı. Şirket, Spotify'ın son dört yılda podcast'e yönelmesine öncülük eden Dawn Ostroff'un şirketten ayrıldığını da duyurdu. Ayrıca, üst düzey yöneticiler Gustav Söderström ve Alex Norström, CEO Daniel Ek'e bağlı olarak eş başkan pozisyonuna terfi ettirildi.
Kaynak : Webrazzi
Şirketin beklentisi 202 milyon premium kullanıcı ve 479 milyon aylık aktif kullanıcıydı. Yani şirket, premium kullanıcı sayısında 3 milyon, aylık aktif kullanıcı sayısında ise 10 milyon kişi ile beklentileri aştı.
Spotify bu çeyrekte 231 milyon euro işletme zararı açıkladı. Spotify'ın hisseleri, sonuçlara göre piyasa öncesi ticarette yüzde 4'ten fazla arttı. Spotify'ın 4. çeyrekte reklam destekli geliri, podcast kazançlarının liderliğinde yıldan yıla yüzde 14 artarak 449 milyon euroya ulaştı. Şirketin çeyrek için brüt kar marjı yüzde 25,3 oldu.
Şirket, 2022 Spotify Wrapped kampanyasının bir önceki yıla göre önemli ölçüde daha fazla etkileşim aldığını söyledi. 111 pazarda 150 milyondan fazla kullanıcı bu kampanyaya katılım sağladı.
Şirketin CEO'su Daniel Ek, Spotify'ın 2022'de 40'tan fazla pazarda fiyatları artırdığını ancak şu anda açıklayacak herhangi bir fiyat artışı olmadığını da söyledi.
Q4 ‘22 $SPOT delivered great platform growth. We ended 2022 strongly despite a challenging year. Expect us to move faster with more intensity of effort, driving even greater efficiency in 2023. pic.twitter.com/rII7hHwRy1
— Daniel Ek (@eldsjal) January 31, 2023
Dördüncü çeyrek raporu öncesinde, Spotify geçen hafta çalışan sayısında yüzde 6'lık bir kesintiye gitti ve yaklaşık 600 kişiyi işten çıkardı. Şirket, Spotify'ın son dört yılda podcast'e yönelmesine öncülük eden Dawn Ostroff'un şirketten ayrıldığını da duyurdu. Ayrıca, üst düzey yöneticiler Gustav Söderström ve Alex Norström, CEO Daniel Ek'e bağlı olarak eş başkan pozisyonuna terfi ettirildi.
Kaynak : Webrazzi