Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Sosyal medya gönderileri üreten yapay zeka tabanlı uygulama: Dragla

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Yapay zeka tabanlı uygulama Dragla, işletmelerin saniyeler içinde sosyal medya gönderileri oluşturmalarını sağlıyor. 2023 yılında Süleyman Bayoba tarafından İngiltere'de kurulan Dragla'nın geliştirme süreci yaklaşık iki yıl sürdü.

Uygulama, sosyal medya gönderilerinden jingle'lara, reklam kreatiflerinden oto pilot içerik planlamasına kadar uzanan geniş bir özellik yelpazesi sunuyor. İşletmelerin, düzenli içerikler oluşturarak sosyal medya algoritmalarında öne çıkması amaçlanıyor. Aynı şekilde işletmelerin, paylaşım süreçlerini hızlandırarak etkileşim oranlarını da artırabileceği düşünülmekte.

Girişimin öne çıkan özellikleri​


Uygulamanın arayüzü oldukça sade. Uygulamaya girer girmez marka varlıklarınızı ve markaya dair açıklamanızı girdiğiniz bir alan ile karşılaşıyorsunuz. Bu alanları doldurduktan sonra, kullanmak istediğiniz özelliği seçebileceğiniz bir ekrana yönlendiriliyorsunuz.

Gönderi sihirbazında kendi içerik başlığınızı oluşturabileceğiniz gibi yapay zekadan size başlık önermesini isteyebiliyorsunuz. İçerik boyutunu ve gönderi türünü seçtikten sonra gerisi yapay zekaya kalıyor. Sunulan çıktıların bir kaçında yapay zekaya has ufak tefek görüntü defoları olabiliyor ama bu gönderilerin hepsi için geçerli değil. Özellikle küçük işletmeler, kendilerine sunulan çıktılardan rahatlıkla faydalanabilir.


Jingle sihirbazı ise şarkı sözleri ve müziğin yanı sıra sosyal ağlarda kullanabileceğiniz bir video şablonu da üretiyor. İçerik üretiminde hız kazanmak isteyen küçük ve orta ölçekli işletmeler ürüne bir şans verebilir.


Girişimin alt yapısı ve öne çıkan verileri​


Dragla, tamamen solo girişimci Süleyman Bayoba tarafından yönetiliyor. Bayoba, yazılım geliştirme, genel organizasyon ve işletme yönetimi gibi tüm süreçleri yakından takip ettiğini dile getiriyor. Bayoba'nın kısa vadeli planı ise uzmanlık alanlarında yetenekli profesyonellerle bir ekip kurmak.

Uygulamanın geliştirme sürecinde tasarımdan yazılım geliştirmeye kadar her aşamada farklı bileşenlerden yararlanıldı. Uygulama, ödeme sistemi Stripe API altyapısını, jingle'lar için Suno AI ile müzik yaratmayı ve metin oluşturma işlemleri için GPT API'lerini de kullanıyor.

Uygulama bir ay önce aktif olarak kullanıma sunuldu. Bayoba'nın paylaştığı bilgilere göre; Dragla'nın şu anda 63 ücretsiz deneme üyesi ve 7 tane ücretli abonesi bulunmakta. Son 5 günde gerçekleştirilen reklam kampanyaları sayesinde abone kazanımı elde edildiği belirtiliyor.

Girişimin rakipleri ve gelir modeli​


Dragla'nın hedef kitlesine hitap eden rakipleri arasında Türkiye'den Postuby ve dünya genelinde Adcreative yer almakta. Postuby, sosyal medya gönderi planlama ve yönetimi konularında hizmet sunarken, Adcreative, yaratıcı reklam çözümleri oluşturma alanında öne çıkıyor. Dragla bu iki rakipten kapsamlı yapay zeka destekli sihirbazları, jingle oluşturma özelliği ve oto pilot içerik planlaması ile ayrıştığını belirtiyor. Bayoba, tasarım işleri için ürünün kendi yapay zeka altyapısını kullanıdığını ifade ediyor. Buna ek olarak kullanıma sunuluna API ile işletmelerin Dragla'yı kendi sistemlerine kolayca entegre etmelerin sağladıklarına dikkat çekiyor.

Dragla'nın gelir modeli, abonelik satışları ve API kredisi satışı olmak üzere iki kategoriye ayrılıyor. Bu yapıda, sadece Stripe üzerinden yapılan işlemler için ödeme başına yüzde 2.9 + 30 sent komisyon ödeniyor. Ürünün başka bir komisyon gideri bulunmuyor. Fiyatlar aylık 21 dolar ile 156 arasında değişiyor.

Girişimin gelecek planları​


Dragla'nın kısa vadeli hedefi, yıl sonuna kadar 1000 aboneye ulaşmak. Bayoba, bu hedefe ulaştıktan sonra bir yatırım turuna çıkmayı planladıklarını söylüyor. Bunun yanı sıra ürüne, şirketlerin reklamlarını optimize eden ve bu süreci yapay zeka ile yöneten yeni özellikler eklemeyi hedefliyor. Böylece, Dragla’nın işletmeler için reklam yönetiminde de etkin bir rol oynaması amaçlanıyor. Bayoba, işletmelerin web sitelerini Dragla ile saniyeler içerisinde oluşturmalarına olanak tanıyan bir çözüm sunmayı planladıklarını belirtiyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.