T
Tuğçe İçözü
Misafir
NFT ve The SandBox oyunları ile NFT toplululuğunun gözdesi Snoop Dogg, müzik ve yapımcılık kariyerini de web3 alanına taşımaya kararlı. Şubat başında MNRK Music Group'a ait plak şirketi Death Row Records'ı satın alan Snoop Dogg, bu alanda ilk adımını attı.
Ünlü rap sanatçısı, Death Row Records'tan çıkan bazı albümleri, Apple Music ve Spotify gibi müzik yayın platformlarından kaldırdı. Snoop Dogg, şirketi bir NFT plak şirketi olarak konumlandırmayı planlıyor.
Platformlardan kaldırılan albümler arasında Snoop Dogg'un ödüllü Doggystyle albümü, Kurupt ve Daz Dillinger‘ın Tha Dogg Pound projesinin meyvesi Dogg Food albümü yer alıyor. Bunlara ek olarak Snoop Dogg'un keşfedilmesini sağlayan Dr. Dre'nin The Chronic albümü de yayın platformlarından kaldırıldı.
Buna rağmen 2Pac'in Death Row'dan çıkan All Eyez On Me ve The Don Killuminati: The 7 Day Theory albümleri yayın platformlarında varlığını sürdürüyor. Snoop Dogg'un bu hamlesi hayranların tepkisiyle karşılaştı.
Bu esnada müzik girişimi Sound XYZ, Snoop Dogg'un yeni “Death Row Mix: Vol. 1” şarkısının NFT'sini yayınladıklarını duyurdu. Şarkı için üretilen sınırlı sayıda 1000 NFT edisyonu, 1 saatten kısa bir süre içinde tükendi.
Önümüzdeki dönemde sanatçının yapacağı projelerin metaverse odağında gerçekleşmesi bekleniyor. Tanınmış sanatçılar arasında yenilikçi yaklaşımıyla dikkat çeken Snoop Dogg, kişisel markasına yeni bir katman eklerken, topluluk yönetimini web3 kültürü ile harmanlıyor.
Snoop Dogg'un attığı adımlar, bizlere müzik piyasasının yakın gelecekte nasıl şekilleneceğini de gösteriyor. Özellikle sanatçıların NFT projeleriyle her bir şarkıyı fonlayabilmesi ya da metaverse platformlarıyla anlaşarak özel edisyonlar yayınlaması söz konusu olabilir. Bununla beraber, sanatçıların geniş kullanıcı kitlesiyle buluşmasını sağlayan Apple Music, Spotify ve Amazon Music gibi platformlara gösterilen ilginin azalması da olası. Bu senaryo üzerinden müzik yayın platformlarının NFT ve web3'ü merkeze alan projeleri gündemine alabileceğini belirtelim.
Kaynak : Webrazzi
Ünlü rap sanatçısı, Death Row Records'tan çıkan bazı albümleri, Apple Music ve Spotify gibi müzik yayın platformlarından kaldırdı. Snoop Dogg, şirketi bir NFT plak şirketi olarak konumlandırmayı planlıyor.
Platformlardan kaldırılan albümler arasında Snoop Dogg'un ödüllü Doggystyle albümü, Kurupt ve Daz Dillinger‘ın Tha Dogg Pound projesinin meyvesi Dogg Food albümü yer alıyor. Bunlara ek olarak Snoop Dogg'un keşfedilmesini sağlayan Dr. Dre'nin The Chronic albümü de yayın platformlarından kaldırıldı.
Buna rağmen 2Pac'in Death Row'dan çıkan All Eyez On Me ve The Don Killuminati: The 7 Day Theory albümleri yayın platformlarında varlığını sürdürüyor. Snoop Dogg'un bu hamlesi hayranların tepkisiyle karşılaştı.
Holy shit Snoop took the The Chronic of Apple Music streaming service how can I blast my fav songs off the album? pic.twitter.com/Baokg2AA5F
— Thee Hip Hop Historian #ADOS (@Watson3172) March 14, 2022
Bu esnada müzik girişimi Sound XYZ, Snoop Dogg'un yeni “Death Row Mix: Vol. 1” şarkısının NFT'sini yayınladıklarını duyurdu. Şarkı için üretilen sınırlı sayıda 1000 NFT edisyonu, 1 saatten kısa bir süre içinde tükendi.
The 65th artist we’re onboarding to Sound is @snoopdogg
The drop is on 3/14 at 5:00 PM EST. There will be 1,000 limited editions NFTs for his mix “Death Row Mix: Vol. 1” https://t.co/nLvIUuEHQH
Here’s why we’re excited for Snoop Dogg’s first drop on Sound
— sound.xyz (,) (@soundxyz_) March 14, 2022
Önümüzdeki dönemde sanatçının yapacağı projelerin metaverse odağında gerçekleşmesi bekleniyor. Tanınmış sanatçılar arasında yenilikçi yaklaşımıyla dikkat çeken Snoop Dogg, kişisel markasına yeni bir katman eklerken, topluluk yönetimini web3 kültürü ile harmanlıyor.
Snoop Dogg'un attığı adımlar, bizlere müzik piyasasının yakın gelecekte nasıl şekilleneceğini de gösteriyor. Özellikle sanatçıların NFT projeleriyle her bir şarkıyı fonlayabilmesi ya da metaverse platformlarıyla anlaşarak özel edisyonlar yayınlaması söz konusu olabilir. Bununla beraber, sanatçıların geniş kullanıcı kitlesiyle buluşmasını sağlayan Apple Music, Spotify ve Amazon Music gibi platformlara gösterilen ilginin azalması da olası. Bu senaryo üzerinden müzik yayın platformlarının NFT ve web3'ü merkeze alan projeleri gündemine alabileceğini belirtelim.
Kaynak : Webrazzi