Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Ramazan ayında ve bayram döneminde online alışveriş, bir önceki yıla göre 2 kat arttı

  • Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi
G

Gözde Ulukan

Misafir
iyzico’nun, Ramazan dönemini kapsayan online alışveriş istatistiklerine göre online alışverişte işlem hacmi ve işlem adeti, Ramazan döneminde önceki seneye göre yaklaşık 2 kat arttı. İşlem hacmi ve işlem adetleri önceki yıla göre 2 kat artış gösterdi.

Kredi kartının kullanım oranı 5 puan azalarak yüzde 58 oldu​


İşlem hacmi bakımından kredi kartı kullanım oranında geçen sene ile arada farklılık olmadı. İşlem adetlerinde kredi kartının kullanım oranı 5 puan azalarak yüzde 58 oldu. Debit kart ile yapılan işlemlerin ortalama sepet tutarı 100 TL civarında seyretti. Kredi kartı ile yapılan işlemlerin ortalama sepet tutarı geçen yıla göre 20 TL’lik artış gösterdi ve 230 TL oldu. Ortalama sepet tutarı 175 TL civarına ulaştı.

Kredi kartıyla yapılan tüm işlemlerdeki payı yüzde 3 artarak yüzde 85'e ulaştı​


Kredi kartıyla yapılan tek çekim işlem hacmi 5 puan azalarak yüzde 64 oldu. Kredi kartıyla yapılan tek çekim işlemlerin, kredi kartıyla yapılan tüm işlemlerdeki payı yüzde 3 artarak yüzde 85 oldu. Kredi kartı ile yapılan işlemlerde tek çekim işlemlerin ortalama sepet tutarı ise 170 TL olarak gerçekleşti.

Tek çekimli işlemler azaldı​


2021 Ramazan döneminde tek çekimli işlemlerde azalış gözlendi. 2020 yılında erkeklerde yüzde 70 olan tek çekim işlem hacmi, bu yıl yüzde 63’e geriledi. Erkeklerin ortalama sepet tutarı 29 TL düşerek 218 TL oldu. 2020 yılında kadınlarda %67 olan tek çekim işlem hacmi, bu yıl yüzde 64’e geriledi. Kadınların kredi kartıyla tek çekim yaptığı işlemlerin ortalama sepet tutarı 170 TL'den 195 TL'ye yükseldi.

Mobil alışverişte artış​


Ramazan döneminde mobil alışveriş, önceki yıla göre 6 puan artarak toplam işlem hacminin yüzde 37’sini; yine 6 puan artarak işlem adedinin yüzde 58’ini oluşturdu. Mobil alışverişte ortalama sepet tutarı önceki yıla göre yüzde 17 oranında artarak 125 TL'ye yükseldi. Masaüstü bilgisayarlar üzerinden yapılan alışverişlerde ise ortalama sepet tutarı önceki yıla göre yüzde 12 oranında artarak 290 TL'ye yükseldi.

Erkeklerin alışveriş hacminde yüzde 92, kadınların işlem hacminde yüzde 81 oranında artış​


Erkeklerin alışveriş hacminde yüzde 92, kadınların işlem hacminde yüzde 81 oranında artış gözlendi. İşlem hacmi bazında erkekler alışverişlerin yüzde 23’ünü kadınlar ise yüzde 38’ini mobil cihazlardan gerçekleştirdi. İşlem adeti bazında erkekler işlemlerinin yüzde 31’ini, kadınlar ise yüzde 60’ını mobil cihazlardan gerçekleştirdi.

Mobil alışverişte kredi kartıyla tek çekim oranı arttı​


Mobil alışverişte kredi kartıyla tek çekim oranı işlem hacmi bazında artış göstererek yüzde 78 olurken; masaüstü bilgisayarlar üzerinden yapılan alışverişlerde bu oran yüzde 59’a geriledi. Taksitli işlem hacmi ise yüzde 31’den yüzde 41’e yükseldi. Kredi kartıyla yapılan işlemlerde ortalama sepet tutarı mobil alışverişte 120 TL'den 135 TL'ye ulaşırken; masaüstü bilgisayarlar üzerinden yapılan alışverişlerde 295 TL'den 350 TL'ye artış gözlendi.

Sepet tutarı yüksek işlemler 11.00-15.00 saatleri arasında gerçekleştirildi​


Sepet tutarı yüksek işlemler 11.00-15.00 saatleri arasında gerçekleştirildi. Önceki yılın Ramazan dönemine göre ortalama sepet tutarının masaüstü bilgisayarlarda en fazla olduğu 09.00 saatinde bu yıl yüzde 19 artış oldu. Ortalama sepet tutarının mobil cihazlardan yapılan alışverişte en fazla artış gösterdiği 06.00 saat dilimi yüzde 32 artış gösterdi. 13.00-14.00 ve 22.00-23.00 işlem adedinin en yüksek olduğu saatler oldu.

Sektörel bazda çiçekçilik ve gıda sektörlerinin işlem adedinde artış​


2021 Ramazan döneminde sepet ortalaması en fazla artan il yüzde 85 oranıyla Tekirdağ oldu. yüzde 48 oranla Muğla ve yüzde 38 oranla İzmir artışın yaşandığı diğer şehirler oldu. Sektörel olarak işlem adeti bazında en fazla artış çiçekçilik ve gıda sektörlerinde oldu. Çiçekçilik ve gıda sektöründe işlem adetinde 3 kat artış gözlendi. Giyim sektöründe de önceki yılın 2,5 katı kadar artış oldu.

Kaynak : Webrazzi
 

Benzer konular

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.