T
Tuğçe İçözü
Misafir
Geçtiğimiz ay Perplexity AI'ın 8 milyar dolar değerleme üzerinden yatırım almaya hazırlandığını sizlere aktarmıştık. Yapay zeka destekli arama motoru sunan Perplexity, paylaştığı blog gönderisiyle platforma reklam almaya odaklandıklarını duyurdu.
Bu haftadan itibaren ABD'deki kullanıcılara açılacak olan reklamlar, platformda sponsorlu takip soruları olarak görünecek. Bu kapsamda “sponsorlu” olarak etiketi yanıtların yanına konumlandırılacak. Perplexity'nin reklam programına katılanlar arasında Indeed, Whole Foods, Universal McCann ve PMG yer alıyor.
Perplexity blog yazısında bu formatları bilinçli olarak seçtiklerini belirtiyor. Bunun nedeninin ise söz konusu reklamların, yanıtların faydasını, doğruluğunu ve tarafsızlığını koruyacak şekilde entegre edilmesi. Şirket, bu reklamların, sorulara doğrudan ve tarafsız yanıtlar sağlayan güvenilir bir hizmeti sürdürme taahhüdünü değiştirmeyeceğini vurguluyor.
Perplexity'nin belirttiğine göre; “sponsorlu sorulara” verilen yanıtlar, yine kendi yapay zekası tarafından oluşturulacak. Yani bu sonuçlar, sorulara sponsor olan markalar tarafından yazılmayacak veya düzenlenmeyecek. Aynı şekilde şirketin ifadesine göre; reklamverenler kullanıcıların kişisel bilgilerine de erişemeyecek.
Perplexity, geçtiğimiz ay haftada 100 milyon arama sorgusuna hizmet verdiğini açıklamıştı. Şimdiye kadar premium abonelik hizmeti Perplexity Pro üzerinden gelir elde etmekteydi. Kullanıcılar, abonelik üzerinden aylık 20 dolar veya yıllık 200 dolar karşılığında ek özelliklere erişebiliyordu.
OpenAI'ın, Google rakibi ChatGPT Search özelliğini yayına alması, yatırım turunun baskısının üzerinde hisseden Perplexity'yi de yeni gelir kaynakları yaratmaya itmiş olabilir. Yine de yapay zeka arama motoruna reklam ekleme sürecinin her zaman beklenen sonucu vermediğini söylemek gerekir. Zira Microsoft, Bing'deki sohbet robotu tarafından verilen yanıtlara reklam koymayı geçtiğimiz yıl yalnızca kısa bir süre boyunca denedi. Şirket, birkaç hafta sonra sponsorlu sonuçları sessizce geri çekti. Bakalım Perplexity'nin yapay zeka devleriyle yarışı nasıl sonuçlanacak?
Kaynak : Webrazzi
Bu haftadan itibaren ABD'deki kullanıcılara açılacak olan reklamlar, platformda sponsorlu takip soruları olarak görünecek. Bu kapsamda “sponsorlu” olarak etiketi yanıtların yanına konumlandırılacak. Perplexity'nin reklam programına katılanlar arasında Indeed, Whole Foods, Universal McCann ve PMG yer alıyor.
Perplexity blog yazısında bu formatları bilinçli olarak seçtiklerini belirtiyor. Bunun nedeninin ise söz konusu reklamların, yanıtların faydasını, doğruluğunu ve tarafsızlığını koruyacak şekilde entegre edilmesi. Şirket, bu reklamların, sorulara doğrudan ve tarafsız yanıtlar sağlayan güvenilir bir hizmeti sürdürme taahhüdünü değiştirmeyeceğini vurguluyor.
Perplexity'nin belirttiğine göre; “sponsorlu sorulara” verilen yanıtlar, yine kendi yapay zekası tarafından oluşturulacak. Yani bu sonuçlar, sorulara sponsor olan markalar tarafından yazılmayacak veya düzenlenmeyecek. Aynı şekilde şirketin ifadesine göre; reklamverenler kullanıcıların kişisel bilgilerine de erişemeyecek.
Perplexity, geçtiğimiz ay haftada 100 milyon arama sorgusuna hizmet verdiğini açıklamıştı. Şimdiye kadar premium abonelik hizmeti Perplexity Pro üzerinden gelir elde etmekteydi. Kullanıcılar, abonelik üzerinden aylık 20 dolar veya yıllık 200 dolar karşılığında ek özelliklere erişebiliyordu.
OpenAI'ın, Google rakibi ChatGPT Search özelliğini yayına alması, yatırım turunun baskısının üzerinde hisseden Perplexity'yi de yeni gelir kaynakları yaratmaya itmiş olabilir. Yine de yapay zeka arama motoruna reklam ekleme sürecinin her zaman beklenen sonucu vermediğini söylemek gerekir. Zira Microsoft, Bing'deki sohbet robotu tarafından verilen yanıtlara reklam koymayı geçtiğimiz yıl yalnızca kısa bir süre boyunca denedi. Şirket, birkaç hafta sonra sponsorlu sonuçları sessizce geri çekti. Bakalım Perplexity'nin yapay zeka devleriyle yarışı nasıl sonuçlanacak?
Kaynak : Webrazzi