Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Paribu Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması'ndan öne çıkanlar

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması’nın dördüncüsünü FutureBright Group iş birliğiyle tamamladı. Paribu CEO’su Yasin Oral’ın ev sahipliğinde; FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula ile Paribu Araştırma ekibinden Semih Sercan Erkul, Nergis Nurcan Karababa ve Can Yıldırım’ın katılımıyla Bugün gerçekleşen bir basın toplantısında Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması’nın sonuçları açıklandı.

Paylaşılan verilere göre son 1 yılda Paribu kullanıcı sayısı 6 milyonu aştı. Araştırma sonuçlarına göre kripto paranın bilinirliği her yıl artış gösteriyor. Önceki yıl kripto parayı duyanların oranı yüzde 77 iken bu yıl yüzde 99'a yükseldi. 2021 ve 2020 yıllarında kripto bilinirlik oranının sırasıyla yüzde 70 ve yüzde 16 olduğunu eklemekte de fayda var.


Araştırmaya göre, kripto paralar en çok kısa vadeli alım satım işlemleri için kullanılmakta. Her 4 kişiden 3'ü, kripto paraların kısa vadeli alım satım işlemi için kullanıldığını belirtiyor. İşlem yapan her 5 kişiden 4'ü aynı görüşü paylaşmakta. Kısa vadeli alım satım işlemlerini ise uzun vadeli yatırım ve para transferleri takip ediyor.


Kripto parayı duyanların yüzde 75'i kriptonun en büyük avantajının saklama ve taşıma kolaylığı olduğunu düşünmekte. Aynı şekilde yüzde 75 ile zaman ve mekan sınırlaması olmadan işlem yapma ve yüzde 74 ile işlem hızı da öne çıkan diğer avantajlar arasında yer almakta. Öte yandan kripto parayı duyan 10 kişiden 4'ü nasıl kullanılacağını bilmediği ve yeterince güvenilir bulmadığı için kripto paraları dezavantajlı bulduğunu belirtiyor.


İşlem yapan 10 kişiden 6'sı Bitcoin ile işlem yaptığını ifade ediyor. Bitcoin'in ardından en çok tercih edilen kripto para ise yüzde 29 ile Ethereum olarak karşımıza çıkıyor.


Araştırmaya göre, kripto parayı duyanların yüzde 30'u için kripto para denildiğinde ilk akla gelen kavram sanal para. Sanal para kavramını yüzde 24 ile Bitcoin takip ediyor.

Son bir yılda kripto para ile işlem yapanların oranı geçtiğimiz yıldan bu yana yüzde 13,4'ten, yüzde 25,1'e yükseldi. Paylaşılan veriler, kripto para ile işlem yapan her 2 kişiden 1'inin yüksek getiri beklentisiyle işlem yaptığını gösteriyor. Öte yandan 2022'de yüzde 86 olan yüksek getiri beklentisiyle işlem yapma motivasyonu, yüzde 52'ye gerilemiş durumda. Bununla beraber gelecekte kullanımın artacağını düşünenlerin oranı geçtiğimiz yıla göre yüzde 23'ten yüzde 39'a yükseldi.


Kripto para ile işlem yapanların yüzde 75'i kripto parayı güvenilir bir yatırım olarak görmekte. Kripto parayı duyanlarda ise bu oran yüzde 49 olarak öne çıkmakta. Kripto para ile işlem yapmayanların yüzde 42'si kripto parayı yeteri kadar güvenilir bulmuyor. Araştırmaya göre en çok tercih edilen yatırım aracı yüzde 30 ile gayrimenkul oldu. Gayrimenkul seçeneğini ise yüzde 29 ile kripto para takip etmekte.


İşlem yapanların yüzde 48'i kripto para işlem platformlarından güvenlik sistemlerinin iyi olmasını bekliyor. En çok beklenen diğer özellikler arasında yüzde 44 ile işlemlerin kolay yapılabilmesi, yüzde 42 ile tavsiye/uyarı bildirimlerinin olması.

Yerli platformların tercih edilme oranı, yüzde 51'den yüzde 64'e yükseldi​


Geçen yıl yüzde 51 olan işlem yapanlar arasında yerli platformların tercih edilme oranı, bu yıl yüzde 64'e yükseldi. Ayrıca kripto parayı duyan her 2 kişiden 1'i için işlem yapacağı platformun yerli ya da yabancı olması önemli bir kriter olarak karşımıza çıkıyor.


Kripto para ile işlem yapan her 10 kişiden 6'sı regülasyonun gerekli olduğunu düşünüyor. Katılımcıların yüzde 63'ü kripto para platformlarının devlet tarafından denetlenmesini bekliyor. Katılımcıların yüzde 52'si teminatların korunması, yüzde 46'sı ise yabancı borsaların ülke içerisinde temsilci bulundurması gerektiğini düşünmekte.

Blokzincir kavramını duymayanların oranı yüzde 75​


Kripto parayı duyanlar arasında blokzincir kavramını duymayanların oranı yüzde 75 olarak öne çıkmakta. Geçtiğimiz sene bu oranın yüzde 77 olduğunu eklemekte fayda var. Blokzincir kavramını duyanların yüzde 60'ı ise kripto paraların blokzincir teknolojisini kullandığını biliyor. Bu metrik, kripto para ile işlem yapanlarda yüzde 83 olarak kendini gösteriyor.


Kripto parayı duyanların yüzde 40'ı, işlem yapanların ise yüzde 46'sı kripto para cüzdanı kavramını biliyor. Tüm katılımcılar için blokzincir teknolojisine dair en çok bilinen diğer kavramlar yüzde 22 ile NFT, yüzde 19 ile akıllı sözleşme ve yüzde 18 ile metaverse.

Kadınların kripto para ile işlem yapma oranı yüzde 29​



Araştırmanın sunduğu demografi verilerine göre, kadınların kripto para ile işlem yapma oranı yüzde 29 iken, erkeklerde bu oran yüzde 23 olarak öne çıkıyor. 44-55 yaş aralığındaki bireylerin kripto parayı duyma oranı yüzde 11, işlem yapma oranı ise yüzde 7. 25-34 ve 35-44 yaş arasındaki kişiler, sırasıyla yüzde 40 ve yüzde 41 ile en çok işlem yapanlar olarak karşımıza çıkmakta.


Kripto parayı duyanlar ve işlem yapanlarda her 10 kişiden 6'sı lise mezunu. Kripto parayla işlem yapanların yüzde 87'si çalışan grubuna dahil. Kripto parayı duyanlar arasında C1 sosyo ekonomik grubuna dahil olanların oranı yüzde 55 iken, işlem yapanlarda bu oran yüzde 60,4 olarak karşımıza çıkmakta.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.