W
Webrazzi
Misafir
2013’te kurulan ve Avrupa'nın önde gelen BT hizmet sağlayıcılarından 8.500 kişilik adesso Grubu’nun yüzde yüz iştiraki olan adesso, Türkiye’de 10. yılına girmeye hazırlanırken, yeni dönem için hedeflerini belirledi. adesso Turkey Genel Müdürü Burak Barı, son 10 yılda ve özellikle de COVID-19 salgını sonrasında bilişim teknolojileri alanında gelinen seviyeyi, dönüşüm noktalarını ve gelecek hedeflerini anlattı.
2013 yılında bir startup olarak başlayan adesso Turkey yolculuğu, 8.500’ün üzerinde çalışanıyla 56 ülkede faaliyet gösteren Almanya merkezli adesso Group’un, Türkiye’nin yeteneklerine olan güveni sayesinde hızla büyüdü. adesso Turkey şu an Türkiye’nin her köşesindeki yeteneklerin potansiyellerini en üst seviyede ortaya çıkarmalarına imkân sunan, dijital ve uzaktan çalışma modelini benimseyen bir yeni nesil kurumsal şirket olarak faaliyet gösteriyor. adesso Turkey Genel Müdürü Burak Barı şirketin 10 yıllık yolculuğunu şöyle açıkladı: “10 yıllık yolculuğumuzun mihenk taşlarına baktığımızda sırasıyla, ilk dijital dönüşüm projemizi başarıyla tamamlamak, ilk SmartShore projemizle yazılım ihracatı gerçekleştirmek, hizmet ihracatında Türkiye’de üst sıralara çıkmamız geliyor. Diğer önemli bir konu ise yurt dışı projelerde kazanılan uluslararası ve çok kültürlü çalışma deneyiminin organizasyonumuza sağladığı pozitif etki. Pandemiyle beraber yazılım ihracatından aşina olduğumuz uzaktan çalışma modelinin tüm organizasyona yayılması ve Türkiye’nin dört bir yanında çalışan yeteneklerin çatımız altında bir araya gelmesi, hız kazanan dijitalleşmeyle beraber artan danışmanlık hizmetleri talebine cevap verebilecek uzmanlıkları organizasyonumuza yapısal bir şekilde dahil etmemiz de yine önemli adımlar arasında geliyor.”
Dijitalleşmeden, aslında süreçlerin mümkün olduğunca analog halden dijital hale, yani insan gücü ile manuel yürütülmesinden tamamıyla ya da yüksek oranda teknoloji destekli bir platforma aktarılmasını anlamak gerektiğine dikkat çeken Barı şöyle devam etti:“Donanımın ve işlemci gücünün erişilebilir hale gelmesi dijitalleşme çalışmalarını oldukça hızlandırdı. Ancak, hızlı reaksiyon alma ihtiyacı ile, ideal ve sürdürülebilir bir çözüme olan odak dağılarak, teknolojik veya süreçsel eksikleri olan çözümlerin oluşturulması birçok sorunu beraberinde getirdi.” Şu anda birçok şirkette hızlı dijitalleşmenin kötü sonuçlarının da görüldüğünü belirten Barı, birçok firmanın “dijital dönüşüm tuzağına” düşüp bu süreçte asıl elde etmek istediği sonuçları alamadığına dikkat çekti ve şöyle ekledi: “Ölçeklenemeyen bir mimari ile kurgulanmış dönüşüm projeleri ve ortaya çıkan dijital ürünler bir süre sonra teknik anlamda ihtiyacı karşılayamıyor, bakım maliyetleri artıyor ve dijitalleşmenin getirdiği organizasyonel değişiklik şirket içinde iyi yönetilemiyor.”
Dijitalleşmede sürecin doğru yönetilmesi, kullanıcılar için doğru bir deneyim yaşatan ürünlerin, geleceği olan teknolojilerle kurgulanması ve uygun ortamlarda çalışmalarının sağlanması gerektiğinin de altını çizen Barı, adesso Turkey olarak bu alandaki uygulamalarını şöyle özetledi: “Biz de tüm bu alanlarla ilgili hem danışmanlık hem de yazılım geliştirme hizmetleri sunuyoruz. 10 yıldır, bir proje evi olmamız itibariyle biriktirdiğimiz yazılım geliştirme deneyiminin üzerine inşa ettiğimiz danışmanlık hizmetlerimize olan talebin de arttığını söyleyebiliriz. Yaklaşık 30 farklı hizmetten oluşan adWISE isimli danışmanlık servisleri kataloğumuzda yer alan yetkinliklerden bazıları Architectural Design, Architectural Enablement, Cloud Health Check, Architectural Check-up, Code Review, Kubernetes Enablement, Mobile CI/CD şeklinde sıralanabilir.”
2022 yılında, sağlıklı büyüme, organizasyonun daha da yalın hale getirilmesi, karar alma süreçlerinin ve sorumlulukların yatay organizasyon yaklaşımıyla şirket geneline yayılması, pozitif çalışma kültürüne yatırıma yoğunlaştıklarını söyleyen Barı, 2023 hedeflerini şöyle aktardı: “2022 yılında sürdürülebilir bir büyümeyle ekip arkadaşlarımızın sayısı 320’den 500’nin üzerine çıktı. ‘Cloud & DevOps Takımı’ gibi yeni ekiplere yatırımlar gerçekleştirdik. 2023 yılında ise çalışan deneyimi odaklı yeni süreçlerin devreye alınması, hali hazırda SmartShore markamız ile özellikle Almanca konuşulan coğrafyada çalışmakta olduğumuz ülkelerin dışında İngiltere ve Orta Doğu bölgesinde yeni pazarlar oluşturmak, danışmanlık hizmetlerimizin yapısal hale getirilmesi ve bu hizmetler etrafında organizasyon yapımızın esnekleşmesi, son olarak bulut tabanlı iş zekâsı ve veri danışmanlığı gibi hizmetlerin oluşturulması geliyor.“
Kaynak : Webrazzi
adesso Turkey’in 10 yıllık yolculuğu
2013 yılında bir startup olarak başlayan adesso Turkey yolculuğu, 8.500’ün üzerinde çalışanıyla 56 ülkede faaliyet gösteren Almanya merkezli adesso Group’un, Türkiye’nin yeteneklerine olan güveni sayesinde hızla büyüdü. adesso Turkey şu an Türkiye’nin her köşesindeki yeteneklerin potansiyellerini en üst seviyede ortaya çıkarmalarına imkân sunan, dijital ve uzaktan çalışma modelini benimseyen bir yeni nesil kurumsal şirket olarak faaliyet gösteriyor. adesso Turkey Genel Müdürü Burak Barı şirketin 10 yıllık yolculuğunu şöyle açıkladı: “10 yıllık yolculuğumuzun mihenk taşlarına baktığımızda sırasıyla, ilk dijital dönüşüm projemizi başarıyla tamamlamak, ilk SmartShore projemizle yazılım ihracatı gerçekleştirmek, hizmet ihracatında Türkiye’de üst sıralara çıkmamız geliyor. Diğer önemli bir konu ise yurt dışı projelerde kazanılan uluslararası ve çok kültürlü çalışma deneyiminin organizasyonumuza sağladığı pozitif etki. Pandemiyle beraber yazılım ihracatından aşina olduğumuz uzaktan çalışma modelinin tüm organizasyona yayılması ve Türkiye’nin dört bir yanında çalışan yeteneklerin çatımız altında bir araya gelmesi, hız kazanan dijitalleşmeyle beraber artan danışmanlık hizmetleri talebine cevap verebilecek uzmanlıkları organizasyonumuza yapısal bir şekilde dahil etmemiz de yine önemli adımlar arasında geliyor.”
Dijitalleşmeyle gelen dönüşüm
Dijitalleşmeden, aslında süreçlerin mümkün olduğunca analog halden dijital hale, yani insan gücü ile manuel yürütülmesinden tamamıyla ya da yüksek oranda teknoloji destekli bir platforma aktarılmasını anlamak gerektiğine dikkat çeken Barı şöyle devam etti:“Donanımın ve işlemci gücünün erişilebilir hale gelmesi dijitalleşme çalışmalarını oldukça hızlandırdı. Ancak, hızlı reaksiyon alma ihtiyacı ile, ideal ve sürdürülebilir bir çözüme olan odak dağılarak, teknolojik veya süreçsel eksikleri olan çözümlerin oluşturulması birçok sorunu beraberinde getirdi.” Şu anda birçok şirkette hızlı dijitalleşmenin kötü sonuçlarının da görüldüğünü belirten Barı, birçok firmanın “dijital dönüşüm tuzağına” düşüp bu süreçte asıl elde etmek istediği sonuçları alamadığına dikkat çekti ve şöyle ekledi: “Ölçeklenemeyen bir mimari ile kurgulanmış dönüşüm projeleri ve ortaya çıkan dijital ürünler bir süre sonra teknik anlamda ihtiyacı karşılayamıyor, bakım maliyetleri artıyor ve dijitalleşmenin getirdiği organizasyonel değişiklik şirket içinde iyi yönetilemiyor.”
adesso Turkey’in fark yaratan dijitalleşme hizmetleri
Dijitalleşmede sürecin doğru yönetilmesi, kullanıcılar için doğru bir deneyim yaşatan ürünlerin, geleceği olan teknolojilerle kurgulanması ve uygun ortamlarda çalışmalarının sağlanması gerektiğinin de altını çizen Barı, adesso Turkey olarak bu alandaki uygulamalarını şöyle özetledi: “Biz de tüm bu alanlarla ilgili hem danışmanlık hem de yazılım geliştirme hizmetleri sunuyoruz. 10 yıldır, bir proje evi olmamız itibariyle biriktirdiğimiz yazılım geliştirme deneyiminin üzerine inşa ettiğimiz danışmanlık hizmetlerimize olan talebin de arttığını söyleyebiliriz. Yaklaşık 30 farklı hizmetten oluşan adWISE isimli danışmanlık servisleri kataloğumuzda yer alan yetkinliklerden bazıları Architectural Design, Architectural Enablement, Cloud Health Check, Architectural Check-up, Code Review, Kubernetes Enablement, Mobile CI/CD şeklinde sıralanabilir.”
adesso Turkey’in 2023 hedefleri
2022 yılında, sağlıklı büyüme, organizasyonun daha da yalın hale getirilmesi, karar alma süreçlerinin ve sorumlulukların yatay organizasyon yaklaşımıyla şirket geneline yayılması, pozitif çalışma kültürüne yatırıma yoğunlaştıklarını söyleyen Barı, 2023 hedeflerini şöyle aktardı: “2022 yılında sürdürülebilir bir büyümeyle ekip arkadaşlarımızın sayısı 320’den 500’nin üzerine çıktı. ‘Cloud & DevOps Takımı’ gibi yeni ekiplere yatırımlar gerçekleştirdik. 2023 yılında ise çalışan deneyimi odaklı yeni süreçlerin devreye alınması, hali hazırda SmartShore markamız ile özellikle Almanca konuşulan coğrafyada çalışmakta olduğumuz ülkelerin dışında İngiltere ve Orta Doğu bölgesinde yeni pazarlar oluşturmak, danışmanlık hizmetlerimizin yapısal hale getirilmesi ve bu hizmetler etrafında organizasyon yapımızın esnekleşmesi, son olarak bulut tabanlı iş zekâsı ve veri danışmanlığı gibi hizmetlerin oluşturulması geliyor.“
Kaynak : Webrazzi