T
Tuğçe İçözü
Misafir
Her geçen gün daha fazla marka Web3 odaklı adımlar atıyor. Geçtiğimiz hafta oyundan NFT koleksiyonuna Louis Vuitton'un Web3 pazarlama stratejisinden öne çıkanları size aktarmıştık. Nike ise NFT alanına hızlı giriş yapan öncü markalar arasında yer alıyor. Nike'nin RTFKT satın alması ve .SWOOSH isimli platformunun detaylarına birlikte bakalım.
Nike, Web3'e hızlı bir giriş için işe RTFKT'i satın almaktan başladı. 2021'in Aralık ayında Nike, kültürü ve oyunu birleştiren yeni nesil koleksiyon ürünleri sunmak için en son yeniliklerden yararlanan bir şirket olarak adlandırdığı RTFKT'yi satın aldığını açıkladı.
2020 yılında Benoit Pagotto, Chris Le ve Steven Vasilev tarafından kurulan RTFKT, geniş içerik oluşturucu topluluklarına hizmet etmek için fiziksel ve dijital değerin sınırlarını yeniden tanımlayan bir marka. Ekip, benzersiz bir sanal ürün ve deneyim yaratmak için en son oyun motorlarından, NFT'lerden, blockchain kimlik doğrulamasından ve artırılmış gerçeklikten yararlanıyor.
RTFKT, 2021'in şubat ayında genç sanatçı FEWOCiOUS ile sanal ayakkabılarla eşleştirilmiş gerçek spor ayakkabılar satmak için bir iş birliği yapmış ve sadece altı dakikada yaklaşık 600 çift/NFT satmayı başarmıştı. Şirket bu satıştan 3.1 milyon doların üzerinde bir hasılat elde etmişti.
Nike'nin Web3 alanındaki bir diğer adımı ise .SWOOSH oldu.14 Kasım 2022'de paylaşılan duyuruya göre, .SWOOSH web3 tabanlı bir platform. Kapsayıcı dijital bir topluluğa ev sahipliği yapan .SWOOSH aynı zamanda Nike'nin sanal üretimlerini de çatısı altında topluyor. welcome.swoosh.nike domaini altında hizmet veren platform, şu an için ülkemizdeki kullanıcılara açık değil.
.SWOOSH, Nike Üyelerinin sanal üretimleri gerçekleştirmesini, şirket ile ortaklaşa üretmesini ve bu üretimlerin koleksiyoneri olmasını sağlıyor. Sanal üretimleri dijital ayakkabı ve formalar olarak tanımlamak mümkün.
İlk olarak beta sürümünde kullanıcılara açılan platform, Kasım ayında ilk kullanıcılarını kabul etmeye başladı. 2022 boyunca yeni üyelerini platforma davet eden Nike, 2023'te ise üyeleri tarafından şekillendirilmiş ilk dijital koleksiyonunu yayınlamayı planlıyor.
İlk koleksiyonun görücüye çıkmasının ardından ise üyeler, Nike ile ortaklaşa üretim (co-creation) yapabilmek için bir yarışa girecek. Kazananlar, üretimine katkıda bulundukları ürünün satışlarında telif hakkına sahip olacak.
.SWOOSH, tasarımcılarla atletleri bir araya getiren bir platform olarak konumlanıyor. Nike, .SWOOSH ile tüketicilere hem oyun oynayabilecekleri hem de yeni dijital arenaya geçiş yapabilecekleri bir alan sağlıyor.
Bu arada Nike'nin projelerinin yanı sıra NFT alanında kendi ürünlerinin haklarını korumak için adımlar attığını da belirtelim.
Nike, ayakkabılarıyla ilişkili NFT'ler üreten StockX'e dava açtı. Nike, ürünlerin kripto varlıklarına dönüştürülmesini marka hakkının ihlali, yanlış menşe tanımı, marka hakkının azaltılması olarak gördü. StockX isimli pazar yeri, çantalar, ayakkabılar ve sokak giyimi üzerine ürünler satıyor. Pazar yeri anlayışına yeni bir soluk getiren StockX aracı pozisyonunun ötesinde, platformunda yayınlanan ürünlerin özgünlüğünü de doğruluyor.
Ocak ayında NFT atılımını duyuran StockX, fiziksel ürünlerle ilişkili NFT'ler üretiyor. Şirket, "Vault NFT'ler"in fiziksel öğeler için kullanılabilirken, aynı zamanda dijital ürünler olarak anında takas edilebileceğini açıkladı.
StockX'de yoğun ilgi gören Nike ayakkabıları, beraberinde ayakkabılara bağlı olan NFT'lerin değerinde de yükselişe neden oldu. Sanal ayakkabı şirketi RTFKT'yi satın alan Nike ise bu duruma müdahale etti.
Davayı bir kenara bırakacak olursak, Nike, Web3 alanını sahiplenmek için hızlı bir atılımla hali hazırda bu alanda faaliyet gösteren bir şirketi satın almayı seçti. Bu durum, hem operasyonel anlamda kuruma fayda sağladı hem de Web3 topluluğuna dair önemli iç görüleri şirketin bünyesine kattı. Ortaklaşa üretim ve telif ödemeleri yaklaşımı ise Nike'nin Web3 topluluğunun beklentilerini anladığını ve Web3'ü doğru bir şekilde benimsediğinin önemli bir göstergesi.
Kaynak : Webrazzi
RTFKT satın alması
Nike, Web3'e hızlı bir giriş için işe RTFKT'i satın almaktan başladı. 2021'in Aralık ayında Nike, kültürü ve oyunu birleştiren yeni nesil koleksiyon ürünleri sunmak için en son yeniliklerden yararlanan bir şirket olarak adlandırdığı RTFKT'yi satın aldığını açıkladı.
2020 yılında Benoit Pagotto, Chris Le ve Steven Vasilev tarafından kurulan RTFKT, geniş içerik oluşturucu topluluklarına hizmet etmek için fiziksel ve dijital değerin sınırlarını yeniden tanımlayan bir marka. Ekip, benzersiz bir sanal ürün ve deneyim yaratmak için en son oyun motorlarından, NFT'lerden, blockchain kimlik doğrulamasından ve artırılmış gerçeklikten yararlanıyor.
RTFKT, 2021'in şubat ayında genç sanatçı FEWOCiOUS ile sanal ayakkabılarla eşleştirilmiş gerçek spor ayakkabılar satmak için bir iş birliği yapmış ve sadece altı dakikada yaklaşık 600 çift/NFT satmayı başarmıştı. Şirket bu satıştan 3.1 milyon doların üzerinde bir hasılat elde etmişti.
.SWOOSH'un detayları
Nike'nin Web3 alanındaki bir diğer adımı ise .SWOOSH oldu.14 Kasım 2022'de paylaşılan duyuruya göre, .SWOOSH web3 tabanlı bir platform. Kapsayıcı dijital bir topluluğa ev sahipliği yapan .SWOOSH aynı zamanda Nike'nin sanal üretimlerini de çatısı altında topluyor. welcome.swoosh.nike domaini altında hizmet veren platform, şu an için ülkemizdeki kullanıcılara açık değil.
.SWOOSH, Nike Üyelerinin sanal üretimleri gerçekleştirmesini, şirket ile ortaklaşa üretmesini ve bu üretimlerin koleksiyoneri olmasını sağlıyor. Sanal üretimleri dijital ayakkabı ve formalar olarak tanımlamak mümkün.
İlk olarak beta sürümünde kullanıcılara açılan platform, Kasım ayında ilk kullanıcılarını kabul etmeye başladı. 2022 boyunca yeni üyelerini platforma davet eden Nike, 2023'te ise üyeleri tarafından şekillendirilmiş ilk dijital koleksiyonunu yayınlamayı planlıyor.
İlk koleksiyonun görücüye çıkmasının ardından ise üyeler, Nike ile ortaklaşa üretim (co-creation) yapabilmek için bir yarışa girecek. Kazananlar, üretimine katkıda bulundukları ürünün satışlarında telif hakkına sahip olacak.
.SWOOSH, tasarımcılarla atletleri bir araya getiren bir platform olarak konumlanıyor. Nike, .SWOOSH ile tüketicilere hem oyun oynayabilecekleri hem de yeni dijital arenaya geçiş yapabilecekleri bir alan sağlıyor.
StockX davası
Bu arada Nike'nin projelerinin yanı sıra NFT alanında kendi ürünlerinin haklarını korumak için adımlar attığını da belirtelim.
Nike, ayakkabılarıyla ilişkili NFT'ler üreten StockX'e dava açtı. Nike, ürünlerin kripto varlıklarına dönüştürülmesini marka hakkının ihlali, yanlış menşe tanımı, marka hakkının azaltılması olarak gördü. StockX isimli pazar yeri, çantalar, ayakkabılar ve sokak giyimi üzerine ürünler satıyor. Pazar yeri anlayışına yeni bir soluk getiren StockX aracı pozisyonunun ötesinde, platformunda yayınlanan ürünlerin özgünlüğünü de doğruluyor.
Ocak ayında NFT atılımını duyuran StockX, fiziksel ürünlerle ilişkili NFT'ler üretiyor. Şirket, "Vault NFT'ler"in fiziksel öğeler için kullanılabilirken, aynı zamanda dijital ürünler olarak anında takas edilebileceğini açıkladı.
StockX'de yoğun ilgi gören Nike ayakkabıları, beraberinde ayakkabılara bağlı olan NFT'lerin değerinde de yükselişe neden oldu. Sanal ayakkabı şirketi RTFKT'yi satın alan Nike ise bu duruma müdahale etti.
Davayı bir kenara bırakacak olursak, Nike, Web3 alanını sahiplenmek için hızlı bir atılımla hali hazırda bu alanda faaliyet gösteren bir şirketi satın almayı seçti. Bu durum, hem operasyonel anlamda kuruma fayda sağladı hem de Web3 topluluğuna dair önemli iç görüleri şirketin bünyesine kattı. Ortaklaşa üretim ve telif ödemeleri yaklaşımı ise Nike'nin Web3 topluluğunun beklentilerini anladığını ve Web3'ü doğru bir şekilde benimsediğinin önemli bir göstergesi.
Kaynak : Webrazzi