T
Tuğçe İçözü
Misafir
Derin teknoloji girişimi ART Labs'in 2021'in Ocak ayında 2 milyon dolar değerleme ile yatırım aldığını sizlere aktarmıştık. ART Labs, bugün 700 bin dolarlık tohum yatırım turunu başarıyla tamamladığını duyurdu. Tohum yatırım turunda liderliği Techmine üstlenirken, EGİAD Melekleri ve Kültepe Yatırım da devam yatırımı yaptı.
Artlabs, E-ticaret ve Metaverse alanlarında hizmet veren 3D gösterim ve artırılmış gerçeklik (AR) platformu. Girişim, 2019 yılında 3 mühendis kurucu ortak Uğur Yekta Başak, Dr. Mahdi Kazempour ve Sercan Demircan tarafından KWORKS Girişimcilik ve Araştırma Merkezi hızlandırma programında kuruldu. Girişimin ekibi, akademik birikimi güçlü 21 kişilik bir takımdan oluşuyor.
Şirketin, geçen yıl tamamladığı tohum öncesi yatırımını teknolojisini iyileştirmek için kullandığını belirtelim. Böylece Artlabs, yapay zeka ile fiziksel ürünlerin dijital ikizlerini oluşturmayı ölçeklendirmeyi başardı. Girişim, yarattığı dijital varlıkları web, mobil, sanal mağaza, pazar yeri ve metaverse ortamlarına dağıtabilen çok kanallı bir entegrasyon altyapısı geliştirdi.
Lider perakendeci ve pazar yerleri ile çalışmaya başlayan artlabs, 2022'nin ilk çeyreğinde gelirinin yüzde 95’ini Amerika ve İngiltere pazarlarından elde etti. Girişimin paylaştığı verilere göre; Artlabs, 3D & AR teknolojisinin yanı sıra özellikle sneaker marketine sunduğu sanal deneme (Virtual Try On) özelliği ile müşterilerinin satışa dönüşüm oranlarını iki haneli yüzdelerde artırdı. Şirketin sunduğu deneyimler, son bir yılda 4 milyon kullanıcı tarafından 40 milyondan fazla görüntülendi.
Bu arada Artlabs'in metaverse alanında da aktif olduğunu ekleyelim. Girişim, 3D NFT ve sanal moda projelerindeki dijital varlıkların AR ile gösterilmesini sağlıyor. Buna ek olarak Artlabs, bu dijital varlıkların farklı metaverse ortamlarına göre optimize edilmesini sağlayan “interoperable” içerik üretimini gerçekleştiriyor.
Kurucu Ortak & CEO Uğur Yekta Başak gelecek planları hakkında şu ifadeleri kullandı:
Artlabs, aldığı yatırım ile birlikte yenilenen marka kimliğini de duyurdu. Artlabs ekibi, E-ticaret tarafında beklentilerin de ötesindeki deneyimleri Amerika ve Avrupa marketlerinde yaygınlaştırmaya devam edip gelirini katlamayı hedefliyor. Blockchain üzerindeki “utility token”larını piyasaya sürmeye hazırlanan artlabs, önümüzdeki dönemde web3 ve oyun sektörü için 3D içerik üretimini de gündemine aldı.
Kaynak : Webrazzi
Artlabs'in faaliyet alanı
Artlabs, E-ticaret ve Metaverse alanlarında hizmet veren 3D gösterim ve artırılmış gerçeklik (AR) platformu. Girişim, 2019 yılında 3 mühendis kurucu ortak Uğur Yekta Başak, Dr. Mahdi Kazempour ve Sercan Demircan tarafından KWORKS Girişimcilik ve Araştırma Merkezi hızlandırma programında kuruldu. Girişimin ekibi, akademik birikimi güçlü 21 kişilik bir takımdan oluşuyor.
Şirketin, geçen yıl tamamladığı tohum öncesi yatırımını teknolojisini iyileştirmek için kullandığını belirtelim. Böylece Artlabs, yapay zeka ile fiziksel ürünlerin dijital ikizlerini oluşturmayı ölçeklendirmeyi başardı. Girişim, yarattığı dijital varlıkları web, mobil, sanal mağaza, pazar yeri ve metaverse ortamlarına dağıtabilen çok kanallı bir entegrasyon altyapısı geliştirdi.
Öne çıkan veriler
Lider perakendeci ve pazar yerleri ile çalışmaya başlayan artlabs, 2022'nin ilk çeyreğinde gelirinin yüzde 95’ini Amerika ve İngiltere pazarlarından elde etti. Girişimin paylaştığı verilere göre; Artlabs, 3D & AR teknolojisinin yanı sıra özellikle sneaker marketine sunduğu sanal deneme (Virtual Try On) özelliği ile müşterilerinin satışa dönüşüm oranlarını iki haneli yüzdelerde artırdı. Şirketin sunduğu deneyimler, son bir yılda 4 milyon kullanıcı tarafından 40 milyondan fazla görüntülendi.
Metaverse odağı
Bu arada Artlabs'in metaverse alanında da aktif olduğunu ekleyelim. Girişim, 3D NFT ve sanal moda projelerindeki dijital varlıkların AR ile gösterilmesini sağlıyor. Buna ek olarak Artlabs, bu dijital varlıkların farklı metaverse ortamlarına göre optimize edilmesini sağlayan “interoperable” içerik üretimini gerçekleştiriyor.
Kurucu Ortak & CEO Uğur Yekta Başak gelecek planları hakkında şu ifadeleri kullandı:
“Metaverse hayatımıza girdi bile, fakat anlamlı sanal deneyimlerinin yaratılabilmesi için kaliteli 3D içerik üretiminin demokratize edilmesi gerekiyor. Geliştirmeye devam ettiğimiz teknoloji sadece ticaret değil, birçok sektörde yeni deneyimlerin geliştirilmesine veya geliştirme süreçlerinin hızlanmasına ön ayak olacak. Metaverse’ün ilk akla gelen yapay zeka odaklı 3D içerik yaratma motoru olmak istiyoruz ve trilyon dolarlık bir marketi hedefliyoruz”
Gelecek planları
Artlabs, aldığı yatırım ile birlikte yenilenen marka kimliğini de duyurdu. Artlabs ekibi, E-ticaret tarafında beklentilerin de ötesindeki deneyimleri Amerika ve Avrupa marketlerinde yaygınlaştırmaya devam edip gelirini katlamayı hedefliyor. Blockchain üzerindeki “utility token”larını piyasaya sürmeye hazırlanan artlabs, önümüzdeki dönemde web3 ve oyun sektörü için 3D içerik üretimini de gündemine aldı.
Kaynak : Webrazzi