Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Markaların uluslararası pazarlara açılmalarını sağlayan yapay zeka destekli girişim: Multytude

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Teknoloji odaklı bir danışmanlık şirketi olan Multytude uzun yıllardır İngiltere’de yasayan iki girişimci Hatice Uğurel ve Yalın Solmaz tarafından Londra’da kuruldu. İkili, Google ve YouTube’da EMEA bölgesinin pek çok pazarını ve platform ürünlerini içeren uzun yöneticilik tecrübesinin ardından 2021 yılında Multytude’u kurdu.

Multytude, markaların doğru ürünlerle ve pazarlama stratejileri ile hızlı bir şekilde uluslararası pazarlara açılmalarına yardımcı oluyor. Girişim, söz konusu hizmeti sağlamak üzere kendi geliştirdikleri teknolojileri ve yeni bir pazara girişte ihtiyaç duyulan diğer iş birlikleriyle birleştiriyor.

Multytude’un kuruluş hikayesinde yatırımcı Hande Enes’in de rolü büyük. Hande Enes, yatırım yapmadan önce girişimlerin pazarda tüketici talebini ve ürünü kullanma isteğini kısa, etkili, ölçekli ve hızlı bir biçimde anlayabileceği bir araç arayışındaydı. Bu durum, Multytude kurucularının platform tecrübesi ve özellikle YouTube tarafında markaların influencer’ları pazarlama dışında da etkili bir iş birliği yapabileceklerine yönelik arayışları ile kesişti. Böylece Multytude’un kuruluş hikayesi başladı.

Multytude şu anda 5 kişilik bir ekip ile faaliyet göstermekte. Şirket, ekipte yer alan iki tam zamanlı geliştirici ile teknoloji geliştirme sürecini devam ettiriyor. Bunun yanı sıra Multytude, başta yapay zeka alanında olmak üzere şirket dışında da onlarca danışmana da sahip.

Ürün detayları ve yatırım​



Ekibin paylaştığı bilgilere göre Multytude’un alt yapısı yaklaşık iki senede geliştirildi ve tamamen ihtiyaca göre özel olarak yazıldı. Platform olarak influencer’lar için başta yapay zeka destekli canlı yayın reji sistemi olmak üzere pek çok araç geliştirildi. Belli başlı noktalarda ise GPT4 modeli uzun bir "prompt engineering" sürecinin sonunda ihtiyaca göre özelleştirildi. Tüm yazılım altyapısı ölçeklenmeye açık, güncel modüler teknolojiler ve yazılım araçları kullanılarak geliştirildi. Soruların influencer'ların diliyle oluşturulmasından sonuçların otomatik olarak analiz edilmesine kadar olan tüm süreç yapay zeka destekli olarak gerçekleşiyor.

Multytude ilk başta kurucular tarafından finanse edildi. Ancak 2022 sonunda tohum öncesi yatırımını İngiltere'de Angel ve Angel Syndicate katılımıyla tamamlayarak 350 bin pound yatırım aldı.

Multytude'un öne çıkan verileri ve faaliyet alanı​


Multytude influencer ağında şu anda 4 binin uzerinde global influencer bulunuyor. Marka tarafında ise doğrudan tüketiciyi hedefleyen global markalarla çalışılıyor. Kurucular Multytude'un markalara sağladığı faydayı iki farklı örnek üzerinden anlatıyor:

Multytude’un hizmet verdigi markaların kitlesi markayı benimseme konusunda yabancılık çekmiyor. Multytude’un son bir yıldır, Türkiye merkezli global bir içecek markasının İngiltere'ye açılımında verdiği hizmet güzel bir örnek teşkil ediyor. Kendi teknolojisini kullanarak tüketici ön araştırmasından başlayarak, ürünün İngiliz tüketicinin yerel beklentileri ve tat alışkanlıklarına göre ürünün ruhundan feragat etmeden farklı bir kompozisyon ve tat eklentileri ile değiştirilip, gerçek tüketiciyle test edilmesine; influencer ağı ile pazarlanmasından bu pazarlama kampanyasının marka bilinirliğine etkisinin ölçülmesine dek her aşamada destek vermiştir ve vermeye devam etmektedir.

Diğer bir örnek ise Dubai merkezli bir dondurma markasının başta Suudi Arabistan olmak üzere diğer Ortadoğu pazarlarına açılmasında verdiği destektir. Ürün için hedef pazardaki tüketiciyi anlamaya yönelik Multytude teknolojisi ve influencerları ile yapılan ön araştırma ile başlayan süreç Multytude’un bu ülkedeki inovasyon danışmanı liderliğinde yeni ürünlerin oluşturulması ile devam etmiş ve şu anda da pazarlama stratejisi geliştirme aşamasındadır. Bütün bu sürecin bir aydan daha kısa bir sürede gerçekleştirilmiş olması Multytude’un hem teknolojik hem de iş birliklerine dayalı bütünsel yaklaşımının gücünü gösteriyor.

Multytude kurucularına rakiplerini sorduğumuzda ise hemen hemen her ülke ve coğrafi bölgede o pazarın yerli markalarını global pazarlara açmak için hizmet veren pek çok danışmanlık şirketinin bulunduğunu belirtiyorlar. Kurucular, bu şirketlerin, hedef coğrafyanın kültürünü, tüketim alışkanlıklarını, yerel tatları ve konuşma dilini anketler ya da alışılagelmiş metotlarla elde etmeye çalıştıklarını ifade ederken, sözlerine şunlar ekliyor:

Ancak, başarı için ”akla gelen soruların cevabı değil” akla gelmeyenlerin de ortaya çıktığı hızlı bir araştırma ortamı gerekmektedir. Tüketiciler fikirlerini çok çabuk değiştirebiliyorlar. Bu ihtiyaca yönelik mevcut bir aracın olmaması nedeniyle Multytude kendi teknolojisini geliştirmiş ve influencer ağı ile markalara hızlı bir şekilde yön verebilir hale gelmiştir.

Paylaşılan bilgilere göre; Multytude’u rakiplerinden ayıran en önemli üç özellik mevcut. Bunlardan biri, hızlı bir şekilde hedef pazardaki ürün ve kategori ile ilgilenen kalabalıklardan kendi teknolojisi ve influencer ağı ile konuşmaya dayalı ön içgörü toplaması. Bununla beraber bir diğer özellik ise, bu içgörüler üzerine geliştirilmiş stratejiyi markanın yeni pazara girişte ihtiyaç duyacağı diğer iş birlikleri ile birleştirerek sağlaması. Girişim, trendleri önceden görebilmesi sayesinde markaya rekabet analizi sunmanın yanı sıra etkiyi yaratan influencer'ları da ölçebildiği için bu trendleri sürekli ve zamanında tespit edebiliyor.

Multytude hizmetleri, proje bazlı olduğu için girişim, proje başına fiyatlandırma ile ilerliyor. Ayrıca sabit proje ücreti üzerine ürün satışından da komisyon alınıyor.

Kurucular gelecek planlarını ise şöyle aktarıyor:

Multytude, öncelikle doğrudan tüketiciyi hedefleyen ve kendi pazarında güçlü bir marka oluşturmayı başarmış şirketlerin global pazarlara açılmasında paylaştığımız yöntemle kurduğumuz network ve iş birlikleri ile büyümeyi hedefliyor. Bunu yaparken de kendi teknolojimizi ve birinci taraf veri üzerine kurulu yapay zeka kapasitesini geliştirmeye devam etmeyi ve bu teknolojiyi başarılı bir şekilde ülke açılımını gerçekleştirmiş ve artık büyüme ve yaygınlaşma aşamasına geçmiş markalara ölçekli olarak sunmayı hedefliyoruz.

Dünyada sadece e-ticaret hacminin 2028 yılında 5 trilyon dolara ulaşacağını düşündüğümüzde ve hem online hem de fiziksel olarak küreselleşmenin önüne engeller konulmaya başlandığını göz önüne aldığımızda Multytude’un verdigi teknoloji + kültür odaklı hizmetin değerinin şu an ön görülemeyecek kadar büyük olduğu görülmekte.

Daha da uzun vadede ise bu global bilgi birikimi ve verinin üzerine yatırım kararları verilmesini sağlayacak bir çatı kurulmasını hedefliyoruz.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.