T
Tuğçe İçözü
Misafir
Yurt dışından sipariş edilen ürünlere ek gümrük vergisi getirildiğini ve alışveriş limitinin 150 eurodan 30 euroya düştüğünü sizlere aktarmıştık. 4458 Sayılı Gümrük Kanunun Bazı Maddelerinin Uygulanması Hakkında Kararda değişiklik yapılarak e-ticarette 30 euroyu aşmayan eşya ile 1500 euroyu aşmayan ilaç cinsi eşyalar için vergi düzenlemesi yapıldı. Buna ek olarak 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli IV sayılı listede yer alan eşya olması halinde yukarıdaki oranlara ek yüzde 20 oranında tek ve maktu vergi tahsil edileceğini hatırlatalım.
Düzenleme kapsamında hem yurt dışından satış yapan e-ticaret platformlarının hem de bu platformları kullanan müşterilerin etkileneceğini söyleyebiliriz. Düzenlemeden etkilenenler arasında Çin merkezli e-ticaret platformu Temu da yer alıyor. Kısa sürede büyük bir kitleye ulaşan Temu, geçtiğimiz aylarda ülkemizde oldukça popülerleşti.
Gemius Türkiye, 12 Temmuz – 6 Ağustos tarih aralığını baz alarak Temu platformunun Türkiye’deki aktif kullanıcı sayısını, yaşa ve cinsiyete göre ziyaretçilerinin dağılımını paylaştı. Gemius Türkiye'nin verilerine göre; Temu’nun aylık aktif kullanıcı sayısı 9.3 milyona ulaşıyor. Platformun günlük kullanıcı sayısı ise 1.4 milyon seviyesinde.
Yaş grubu dağılımı söz konusu olduğunda Temu’nun her yaştan ziyaretçisi bulunuyor. Bu anlamda yaş grupları arasında çok büyük farklar görülmese de; Temu’nun 25-44 yaş arası ziyaretçileri biraz daha ağır basıyor. 25-44 yaş aralığını ise 55 yaş ve üzeri, 45-54 ve 18-24 yaş aralıkları takip ediyor. Temu’yu ziyaret eden kullanıcıların yüzde 53’ünü kadınlar, yüzde 47’sini ise erkekler oluşturuyor.
Kısa süre içinde ülkemizde milyonlarca kullanıcıya ulaşan Temu, düzenlemenin ardından ülkemiz için uyguladığı sepet limitini değiştirdi. Temu'nun, düzenlemenin ardından ülkemizde nasıl bir performans sergileyeceğini ise zaman gösterecek.
Kaynak : Webrazzi
Düzenleme kapsamında hem yurt dışından satış yapan e-ticaret platformlarının hem de bu platformları kullanan müşterilerin etkileneceğini söyleyebiliriz. Düzenlemeden etkilenenler arasında Çin merkezli e-ticaret platformu Temu da yer alıyor. Kısa sürede büyük bir kitleye ulaşan Temu, geçtiğimiz aylarda ülkemizde oldukça popülerleşti.
Gemius Türkiye, 12 Temmuz – 6 Ağustos tarih aralığını baz alarak Temu platformunun Türkiye’deki aktif kullanıcı sayısını, yaşa ve cinsiyete göre ziyaretçilerinin dağılımını paylaştı. Gemius Türkiye'nin verilerine göre; Temu’nun aylık aktif kullanıcı sayısı 9.3 milyona ulaşıyor. Platformun günlük kullanıcı sayısı ise 1.4 milyon seviyesinde.
Yaş grubu dağılımı söz konusu olduğunda Temu’nun her yaştan ziyaretçisi bulunuyor. Bu anlamda yaş grupları arasında çok büyük farklar görülmese de; Temu’nun 25-44 yaş arası ziyaretçileri biraz daha ağır basıyor. 25-44 yaş aralığını ise 55 yaş ve üzeri, 45-54 ve 18-24 yaş aralıkları takip ediyor. Temu’yu ziyaret eden kullanıcıların yüzde 53’ünü kadınlar, yüzde 47’sini ise erkekler oluşturuyor.
Kısa süre içinde ülkemizde milyonlarca kullanıcıya ulaşan Temu, düzenlemenin ardından ülkemiz için uyguladığı sepet limitini değiştirdi. Temu'nun, düzenlemenin ardından ülkemizde nasıl bir performans sergileyeceğini ise zaman gösterecek.
Kaynak : Webrazzi