Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Instagram, Keşfet sayfasına ve profillere reklam yerleştiriyor

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Instagram'ın Reels ve video özellikleriyle dolup taşması, öneri algoritması ve eklenen her yeni özellik ile isviçre çakısına dönüşmesi Kardashian ailesi dahil olmak üzere pek çok içerik üreticinin tepkisini çekti. Adam Mosseri, başlangıçta Reels odağında geri adım attıklarını dile getirse de, şirket reklamlar söz konusu olduğunda son hızla geliştirmelere devam ediyor.

Keşfet sayfası reklamları​


Hali hazırda Keşfet akışında reklamlara yer veren Instagram, Keşfet sayfasında da reklam gösterimine başlıyor. Bundan sonra kullanıcılar Keşfet sekmesini açtığında reklamlarla karşılaşacak.


Sekmede gösterilen reklamlar "Sponsorlu içerik" etiketine sahip olacak. Bunun yanı sıra reklamlarda hesabın ismi açık bir şekilde görülebilecek. Aynı zamanda Keşfet'teki reklamlar "Daha fazla bilgi al" gibi eylem çağrısı butonlarını da barındıracak.

Instagram profili reklamları​


Şirket, Keşfet sayfasının ötesinde Instagram profillerine de reklam yerleştirmeyi test ediyor. Test kapsamında, herhangi birinin profilini incelerken kişiselleştirilmiş bir reklamla karşılaşmanız mümkün. Instagram, reklam yerleştirirken, genç olmayan herkese açık profilleri tercih edecek. Profile reklam yerleştirme özelliği şu an için ABD'de özenle seçilen içerik üreticilere açılmış durumda. Söz konusu içerik üreticiler, bu reklamlardan gelir elde edebilecek.

Bu noktada Meta'nın uygulama ailesinden daha fazla gelir elde edebilmek adına önemli adımlar attığını belirtmekte fayda var. Şirket, Facebook'ta gösterilen Reels içeriklerinin döngü aralarına reklam yerleştirmek için çalışıyor. Reels bittiği zaman devreye giren bu döngü arası reklamların, 4 ila 10 saniye uzunluğunda olması planlanıyor. Facebook Reels kapsamında test edilen bir diğer reklam modeli ise yatay carousel reklamları.

Tüm bunlara baktığımızda Meta'nın reklam modellerini çeşitlendirmek için önemli adımlar attığını söyleyebiliriz. Geçtiğimiz aylarda içerik üreticileri için Instagram ve Facebook'ta 6 yeni özellik yayınlayan şirket, Reality Labs'in gelir kaybını, uygulama ailesi gelirlerini artırarak dengelemek istiyor olabilir. Öte yandan şirketin son çeyrekte gelirde yüzde 1'lik, karlılıkta ise yüzde 36'ya varan düşüş yaşadığını düşünürsek, şu an için bu dengenin henüz yerine oturmadığını söyleyebiliriz.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.