T
Tuğçe İçözü
Misafir
Instagram yardım merkezinde paylaştığı bir gönderi ile alışveriş sekmesini navigasyon çubuğundan kaldıracağını açıkladı. Şubat ayından itibaren yayına alınacak bu yeni değişiklikle birlikte şeklindeki "oluştur" düğmesi navigasyon çubuğunun tam ortasına yerleşecek.
Alışveriş sekmesinin yerine ise şeklindeki Reels butonu gelecek. Bu noktada, Reels butonunun şu anda navigasyon çubuğunun tam ortasında yer aldığını belirtelim.
Şimdiye kadar Instagram'da pek çok kez tasarım değişikliğine şahit olduk. Mayız ayında logosunu fontlarını yenileyen Instagram, 2020'nin kasım ayında Reels ve Alışveriş sekmelerini Ana Sayfaya taşıdı. Bu değişiklikle birlikte içerik eklemeyi sağlayan Oluştur butonunun yerini Reels alırken, bildirimleri gösteren Beğeni butonunun yerine Alışveriş butonu gelmişti.
Instagram'In içerik oluşturmayı yeniden önceliklendirmesi, platformun kullanıcı tabanını harekete geçirme isteğiyle örtüşüyor olabilir. Instagram'ın son yıllarda TikTok ile sıkı bir rekabet içinde olduğunu düşünürsek, içerik üretimini önceliklendirmek kullanım ve etkileşim oranlarını yukarıda tutmanın bir yolu olarak karşımıza çıkıyor.
Öte yandan sosyal ticaretin kalesi olarak konumlanan Instagram'ın, alışveriş sekmesini navigasyondan kaldırması, alışveriş butonunun pek de işlevsel olmadığını düşündürüyor. Yine de bu değişiklik platformda mağaza açmanın önüne geçmeyecek.
Kaynak : Webrazzi
Alışveriş sekmesinin yerine ise şeklindeki Reels butonu gelecek. Bu noktada, Reels butonunun şu anda navigasyon çubuğunun tam ortasında yer aldığını belirtelim.
Şimdiye kadar Instagram'da pek çok kez tasarım değişikliğine şahit olduk. Mayız ayında logosunu fontlarını yenileyen Instagram, 2020'nin kasım ayında Reels ve Alışveriş sekmelerini Ana Sayfaya taşıdı. Bu değişiklikle birlikte içerik eklemeyi sağlayan Oluştur butonunun yerini Reels alırken, bildirimleri gösteren Beğeni butonunun yerine Alışveriş butonu gelmişti.
Instagram'In içerik oluşturmayı yeniden önceliklendirmesi, platformun kullanıcı tabanını harekete geçirme isteğiyle örtüşüyor olabilir. Instagram'ın son yıllarda TikTok ile sıkı bir rekabet içinde olduğunu düşünürsek, içerik üretimini önceliklendirmek kullanım ve etkileşim oranlarını yukarıda tutmanın bir yolu olarak karşımıza çıkıyor.
Öte yandan sosyal ticaretin kalesi olarak konumlanan Instagram'ın, alışveriş sekmesini navigasyondan kaldırması, alışveriş butonunun pek de işlevsel olmadığını düşündürüyor. Yine de bu değişiklik platformda mağaza açmanın önüne geçmeyecek.
Kaynak : Webrazzi