T
Tuğçe İçözü
Misafir
Sosyal ticaretin itici gücü Instagram Alışveriş, yeni bir reklam modeli ile karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Bundan böyle Instagram reklamları alışveriş sekmesinde de yerini alacak. Şu an için ABD kullanıcıları ile test edilen özellik, önümüzdeki aylarda farklı pazarlara da açılacak.
Instagram Alışveriş sekmesindeki reklamlar, Facebook'un diğer reklam modellerinden aşina olduğumuz gibi açık artırma modeli ile çalışıyor. Instagram Alışveriş sekmesinin yalnızca Instagram'ın mobil sürümünde aktif olması sebebiyle; reklamlar da sadece mobil uygulama üzerinde görülecek.
Yine de tek bir kullanıcının ne kadar reklamları göreceği, Instagram'ı kullanma şekline ve Instagram sekmesinde kaç kişinin alışveriş yaptığı ile ilişkili. Şirket reklam sıklığını yönetmek için tüketicilerin duyarlılığın göz önünde bulunduracak.
Instagram, bu yeni reklam modelini test etmek için Away, Donny Davy, Boo Oh, Clare paint, JNJ Gifts, DEUX ve Fenty Beauty markaları ile iş birliği yaptı. Söz konusu markalar, Instagram alışveriş özelliğinde en çok tercih edilen kategorilerde faaliyet gösteriyor.
Yeni reklam modelinin tüm kullanıcılara ne zaman açılacağı ise şimdilik belirsizliğini koruyor. Yine de şirket, önümüzdeki aylarda reklam modelini ABD dışındaki pazarlara da açmayı planladığını belirtiyor.
Instagram yeni reklam modeli ile pandemi döneminde artan sosyal ticaret hacmini katlamaya devam edebilir. Özellikle sosyal medyadan alışverişin küçük işletmelere fayda sağladığını düşünürsek; Instagram Alışveriş sekmesinde yayınlanan reklamların büyük bir ilgi ile karşılaşacağını söyleyebiliriz. İşletmelerin, yeni reklam modellerini test etmeden önce Tüketicilerin Sosyal Medya Alışveriş Alışkanlığını incelemesinde de fayda var.
Kaynak : Webrazzi
Alışveriş sekmesindeki reklamlar nasıl çalışıyor?
Instagram Alışveriş sekmesindeki reklamlar, Facebook'un diğer reklam modellerinden aşina olduğumuz gibi açık artırma modeli ile çalışıyor. Instagram Alışveriş sekmesinin yalnızca Instagram'ın mobil sürümünde aktif olması sebebiyle; reklamlar da sadece mobil uygulama üzerinde görülecek.
Yine de tek bir kullanıcının ne kadar reklamları göreceği, Instagram'ı kullanma şekline ve Instagram sekmesinde kaç kişinin alışveriş yaptığı ile ilişkili. Şirket reklam sıklığını yönetmek için tüketicilerin duyarlılığın göz önünde bulunduracak.
Instagram, bu yeni reklam modelini test etmek için Away, Donny Davy, Boo Oh, Clare paint, JNJ Gifts, DEUX ve Fenty Beauty markaları ile iş birliği yaptı. Söz konusu markalar, Instagram alışveriş özelliğinde en çok tercih edilen kategorilerde faaliyet gösteriyor.
Yeni reklam modelinin tüm kullanıcılara ne zaman açılacağı ise şimdilik belirsizliğini koruyor. Yine de şirket, önümüzdeki aylarda reklam modelini ABD dışındaki pazarlara da açmayı planladığını belirtiyor.
Instagram yeni reklam modeli ile pandemi döneminde artan sosyal ticaret hacmini katlamaya devam edebilir. Özellikle sosyal medyadan alışverişin küçük işletmelere fayda sağladığını düşünürsek; Instagram Alışveriş sekmesinde yayınlanan reklamların büyük bir ilgi ile karşılaşacağını söyleyebiliriz. İşletmelerin, yeni reklam modellerini test etmeden önce Tüketicilerin Sosyal Medya Alışveriş Alışkanlığını incelemesinde de fayda var.
Kaynak : Webrazzi