Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Infobip'in Partner Connect Programı'na dair merak edilenleri Pelin Şeker anlattı [Sponsorlu İçerik]

W

Webrazzi

Misafir
Infobip Türkiye Genel Müdürü Pelin Şeker ve Webrazzi Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Buğra Ferah, hem Infobip'i detaylı olarak hem de Infobip'in Partner Connect Programı hakkında dün gerçekleşen webinar'da detaylı olarak konuştu.

İlk olarak Pelin Şeker, Infobip hakkında bizlerle detaylı bilgiler paylaştı. Infobip, 2006'da Hırvatistan'da kuruldu ve şirketin merkezi şu anda Londra'da bulunuyor. Kuruluşunda global mesajlaşma (SMS) operatörü olan şirket, şu anda çoklu kanaldan müşteri deneyimi sunuyor. Globalde Uber, Apple gibi müşterileri bulunuyor. Unicorn statüsünde olan Infobip 70'ten fazla ülkede, 3 bin 300'den fazla çalışanla hizmet veriyor. 12 binden fazla aktif B2B müşterisi bulunan Infobip, 2012'den beri Türkiye'de, 15 kişilik ekibiyle hizmet veriyor. Pelin Şeker, Infobip'in lokalizasyona önem verdiğinin altını çiziyor. Şirket Covid-19 döneminde 45 farklı sağlık bakanlığı ile globalde ücretsiz gerçekleştirdiği chatbot hizmeti projesi ile Mobile Ecosystem forum ödülüne laik görüldü.

Hubspot'un ayınladığı 2020 araştırmasına göre her ay 5 milyar insan mesajlaşma uygulaması kullanır hale geldi. Yazışma dili konuşmak kadar güçlü ve sık kullanılır hale geldi ve iletişim şeklimiz tamamen değişti. Kurum tarafında rekabetçi bir pazar var. Artık hizmet ve deneyimde ayrışmak önemli ve müşteri sadakatini sağlamada müşteri deneyimi yüzde 66 ile marka ve fiyattan daha önemli.

Artık online kanallar daha çok kullanılıyor; müşteriler sesli iletişimin yanı sıra WhatsApp, Instagram, Twitter gibi platfomlardan kurumlarla iletişim kuruyor. Yapılan araştırmalara göre ABD'de müşterilerin yüzde 67'si bu kanallar üzerinden markalarla iletişime geçiyor ve bu oranın ilerleyen dönemde yüzde 80'leri aşması bekleniyor. Özellikle gençler iletişim kurarken yazmayı tercih ediyor ve hıza önem veriyorlar; mümkünse konuşmak istemiyorlar. Hız deyince de chat uygulamaları, özellikle WhatsApp tercih ediliyor. Pelin Şeker, Infobip'in de WhatsApp'ın global de yetkili partner'ı olduklarının altını çiziyor. Değişimi ön gören şirketlerin çok daha önceden dijitalleşmeye ve müşteri deneyimini gelliştirmeye yatırım yapmaya başladıklarını söyleyen Şeker, pandemiyle de bu yatırımların arttığının altını çiziyor.

Infobip neler sunuyor?


Belli dönemlerde şirket içindeki departmanlar bu yazılı iletişim kanallarını kullanmak istiyor. Bu talepler geldikçe de farklı hizmet sağlayıcılardan farklı çözümler alınıyor( SMS, email,whatsapp, viber, instagram vb). Pelin Şeker'in söylediklerine göre bunların hepsinin sağlayıcıları farklı, her departman kendi içinde data toplamaya başlıyor. Kurumların en büyük sorunu olan bu durum, müşterilerin tekilleştirilmeye çalıştırılmasını da epey güçleştiriyor. Şeker, Infobip'in en büyük avantajının SMS, e-posta, WhatsApp,Livechat, Viber, Sosyal Medya gibi bütün kanalları sunması olduğunu söylüyor.

Özellikle "People" modülü tekilleştirilmiş müşteri profili oluşturuyor ve istedikleri kanaldan müşteriye tek platformu kullanarak ulaşabiliyorlar. Bu kapsamda kişiye özel kimlik açılıyor. Aynı platform çoklu iletişim platformu olarak, müşterininde farklı kanallardan kurumla kurduğu iletişimi tek arayüzde toparlıyor.

Ayrıca şirketin geliştirdiği chatbot servisi de WhatsApp kullanımında müşteriyi ilk karşılama servisi olarak konumlandırılıyor.Müşterilerin "Teknik servis, ürünüm nerede, randevu almak isityorum" gibi sorularını hızlı geri dönüş sağlamalarını ve müşteri memnuniyeti arttırıyor. Infobip'in Contact Center arayüzü olan Conversations çözümü de chatbot ile cevaplanamayan soruları müşteri hizmetleri yetkilisine yönlendiriyor. Her müşteri hizmetleri yöneticisi oluşturulmuş tekil müşteri kimliğini görüyor, böylelikle müşteri kişiselleştirilmiş hizmet almaya başlıyor. Üçüncü önemli çözüm de "Moments" çözümü. Bu çözüm de çoklu kanaldan pazarlama platformu ve müşteri etkileşimi sunuyor. Çözüm müşteri davranışını takip ederek, alınan aksiyonlara göre ilgili kanalları tetikliyor, kullanıcılara erişimi otomatize hale getiriyor.Özellikle satış arttırmak için kurumların tercih ettiği bu çözümde “sepetinizde ürün kaldı; ilgilendiğiniz ürün stokta vb” hatırlatmaları farklı kanallardan yapabilmeyi sağlamakta. Çözümün gelişmiş kampanya, raporlama modlülleri bulunuyor. Özetle Infobip, bütünsel olarak çoklu kanaldan müşteri deneyimini ve iletişimini destekliyor.

Infobip'in Türkiye'deki hedefleri, büyüme planları ve Partner Connect Programı


Pelin Şeker, çok büyük bir pazar olduğunu ve yapacak çok işin bulunduğunu söylüyor. Infobip, büyümeye iş ortakları ile devam etmek istiyor. Şirketin ana amacı ise 2023 yılında gelirlerinin yüzde 40'ını iş ortakları ile birlikte oluşturmak. Bu kapsamda da şirket, Partner Connect Programı'nın geliştirdi ve Türkiye'de de yayına aldı.

"Partner Connect Programı kimleri hedefliyor?" sorusu sorulduğunda Pelin Şeker, sistem entegratörleri, dijital ve pazarlama ajansları, IT firmalarının ana hedef grupları olduğunu söylüyor. Şeker, çözüm ortaklarıyla hedeflenenin pazarı büyütmek olduğunu; aynı zamanda hem onların işini hem de Infobip’in işini büyütmek olduğunu belirtiyor.

Partner Connect Programı ile Infobip, iki şekilde hizmet veriyor. İlkinde partner müşteriyi kendileriyle tanıştrıyor; fatura ve tahsilata karışmıyor. Tahsilatı Infobip hallediyor ve bunun sonucunda talebe göre aylık veya yıllık ödemeler alınıyor. Diğer model de entegratörlere uygun bir model. Partner müşteriyi buluyor ve süreci yönetiyor. Infobip bu partner'ı süreçte destekliyor, tahsilatı partner'ın kendisi yapıyor. Ayrıca profesyonel servis tarafı sunuluyor. Yani ilk kurulum aşamasındaki bu servis iş ortakları için de gelir fırsatı sunuyor. Özetle; partner'lar teknik olarak destekleniyor, kurulumu öğrendikten sonra ise kendileri hizmet veriyorlar.

Infobip, teknik ve dökümental olarak da iş ortaklarını destekleyip onları sertifikalandırıyor ve bu iş ortakları Infobip'in sadece ülke üzerinde değil global iş ortağı oluyor. Partner'ın büyümesi demek Infobip'in de büyümesi anlamına geliyor. Pelin Şeker, Partner Connect Programı'nın bu yüzden önemli olduğunu söylüyor. Bu kapsamda iş ortaklarına pazarlama desteği de sağlandığını ve bunun için ciddi bir bütçe ayrıldığını da belirtelim. Zira bu destek, iş ortaklarına sunulan önemli fırsatlar arasında yer alıyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.