T
Tuğçe İçözü
Misafir
Danışmanlık şirketi IDC, geçtiğimiz haftalarrda IDC MarketScape: Dünya Çapında B2C Dijital Ticaret Platformları 2024 Satıcı Değerlendirmesi'ni yayınladı. IDC bu çalışmasında, orta ölçekli B2C şirketleri için zorlukları ve fırsatları ele alarak detaylı bir analiz sunuyor.
Değerlendirmede yer alan şirketler SAP, Salesforce, BigCommerce, Elastic Path Software, Sitecore Corporation, Inveon Digital Commerce Solutions Limited, shopware AG, Emporix AG, SCAYLE GmbH, Commerce Layer, Shopify, Microsoft, Remarkable Internet, Comviva Technologies, Intershop Communications, Adobe Systems, Akinon, Fabric Development, Inc HCL Software, VTEX, commercetools, Infosys Limited, Nacelle, VeriFone, Kibo Software oldu.
Bu şirketler arasında Türkiye'den çıkan iki şirket olan Inveon ve Akinon dikkatleri üzerine çekti. Raporda Akinon yarışmacı olarak tercüme edebileceğimiz "Contanders" kategorisinde yer alırken, Inveon başlıca oyuncular olarak tercüme edebileceğimiz "Major Players" kategorisinde yer aldı. Gelin, bu iki şirkete yakından bakalım.
2016 yılında kurulan Akinon, şirketlere bulut tabanlı bir ticaret platformu sunuyor. Bu platform farklı alışveriş deneyimlerinin oluşturulmasını sağlıyor. 2020 yılında Belçika merkezli SmartFin Capital'dan 5 milyon dolar yatırım alan şirket, 2021 yılında ise 20 milyon dolar yatırım aldı. Böylece Akinon, 2021'de en çok yatırım alan 10 yerli girişim arasında yer aldı. Girişim Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki ofislerin yanı sıra yakın zamanda açtığı Hollanda ofisiyle küresel pazarlardaki varlığını genişletti.
2006 yılında kurulan Inveon, kurumsal şirketler için dijital ticaret platformu sunuyor. Inveon bunun yanı sıra büyüme yönetimi konusunda da şirketlere destek oluyor. Şirketin sitesinde paylaşılan bilgilere göre Inveon çözümlerini kullanan şirketler tarafından üretilen Brüt Emtia Değeri toplam 1 milyar doları aştı. Inveon'un çözümleri 15 ülkede 70 milyondan fazla kullanıcıya ulaşıyor. Inveon'un İstanbul, Cenevre, Dubai ve Londra'da ofisleri bulunuyor. Inveon kurucu ortağı ve CEO'su Yomi Kastro ile 2022 yılında gerçekleştirdiğimiz röportaja buradan erişebilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi
Değerlendirmede yer alan şirketler SAP, Salesforce, BigCommerce, Elastic Path Software, Sitecore Corporation, Inveon Digital Commerce Solutions Limited, shopware AG, Emporix AG, SCAYLE GmbH, Commerce Layer, Shopify, Microsoft, Remarkable Internet, Comviva Technologies, Intershop Communications, Adobe Systems, Akinon, Fabric Development, Inc HCL Software, VTEX, commercetools, Infosys Limited, Nacelle, VeriFone, Kibo Software oldu.
Bu şirketler arasında Türkiye'den çıkan iki şirket olan Inveon ve Akinon dikkatleri üzerine çekti. Raporda Akinon yarışmacı olarak tercüme edebileceğimiz "Contanders" kategorisinde yer alırken, Inveon başlıca oyuncular olarak tercüme edebileceğimiz "Major Players" kategorisinde yer aldı. Gelin, bu iki şirkete yakından bakalım.
Akinon
2016 yılında kurulan Akinon, şirketlere bulut tabanlı bir ticaret platformu sunuyor. Bu platform farklı alışveriş deneyimlerinin oluşturulmasını sağlıyor. 2020 yılında Belçika merkezli SmartFin Capital'dan 5 milyon dolar yatırım alan şirket, 2021 yılında ise 20 milyon dolar yatırım aldı. Böylece Akinon, 2021'de en çok yatırım alan 10 yerli girişim arasında yer aldı. Girişim Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki ofislerin yanı sıra yakın zamanda açtığı Hollanda ofisiyle küresel pazarlardaki varlığını genişletti.
Inveon
2006 yılında kurulan Inveon, kurumsal şirketler için dijital ticaret platformu sunuyor. Inveon bunun yanı sıra büyüme yönetimi konusunda da şirketlere destek oluyor. Şirketin sitesinde paylaşılan bilgilere göre Inveon çözümlerini kullanan şirketler tarafından üretilen Brüt Emtia Değeri toplam 1 milyar doları aştı. Inveon'un çözümleri 15 ülkede 70 milyondan fazla kullanıcıya ulaşıyor. Inveon'un İstanbul, Cenevre, Dubai ve Londra'da ofisleri bulunuyor. Inveon kurucu ortağı ve CEO'su Yomi Kastro ile 2022 yılında gerçekleştirdiğimiz röportaja buradan erişebilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi