Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Hepsiburada'nın ikinci çeyrek verileri: 27.5 milyon sipariş adedi, 18.5 milyar TL toplam satış hacmi

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Yılın ilk çeyreğinde 24 milyon sipariş alan Hepsiburada'nın toplam satış hacminin yüzde 78 arttığını sizlere aktarmıştık. Şimdi paylaşılan bilgilere göre ise 2023'ün ikinci çeyreğinde Hepsiburada'nın toplam satış hacmi geçtiğimiz yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde 101 artış göstererek 18,5 milyar TL'ye ulaştı.

Bununla beraber, toplam sipariş adedi, geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 95 arttı ve 27,5 milyona yükseldi. Hepsiburada'nın müşteri başına ortalama sipariş sıklığı yıllık yüzde 57 artışla 8,1'e yükseldi.


Aktif KOBİ ve esnaf sayısı 101,3 bin​


Şirket, dijitalleştirdiği aktif KOBİ ve esnaf sayısını 101,3 bine çıkarırken, platformdaki toplam ürün adedini ise yıllık yüzde 50 artışla 195 milyona taşıdı. Bu arada aktif satıcı sayısının 2023 yılı ikinci çeyreğinde 2022'nin aynı dönemine oranla yüzde 14 büyüdüğünü belirtelim. Hepsiburada'nın toplam satışları içinde pazar yerinin payı ikinci çeyrekte yüzde 67 olarak öne çıkmakta.

Bu arada hatırlarsanız Hepsiburada Premium'un Mayıs ayında 1 milyon üyeye ulaştığını sizlerle paylaşmıştık. Paylaşılan bilgilere göre Hepsiburada Premium’un üye sayısı ağustos ayında 1,3 milyona ulaştı. Haziran sonu itibarıyla Hepsiburada Premium’un üye sayısının 1,2 milyon olduğunu ekleyelim.

Hepsipay, 12,5 milyon kullanıcıya ulaştı.​


Hepsiburada'da yapılan toplam satışların yüzde 86'sı Hepsipay aracılığıyla yapıldı. Hepsipay, 2023 yılının ikinci çeyrek sonu itibarıyla 12,5 milyon kullanıcıya ulaştı. Müşterilerine ödeme ve vadelendirme çözümleri sunan Hepsipay’in Hemen Al Sonra Öde uygulaması ise 207 bin müşteri tarafından kullandı.

Yakın zamanda Hepsiburada, D4 Ventures ile birlikte ödeme orkestrasyonu platformu Craftgate’e 1 milyon dolar yatırım yaptığını hatırlatalım. Bu yatırım aynı zamanda HepsiPay'in pazardaki konumunu güçlendirmesi adına önemli bir adım olarak konumlanmakta.

Faiz amortisman ve vergi öncesi kârı 374 milyon TL​


Hepsiburada'nın Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kârı (FAVÖK), 2023'ün ikinci çeyreğinde 374 milyon TL olarak gerçekleşti. Hepsiburada, yılın 3. çeyreği için olan toplam satış hacmi büyümesi tahminini yüzde 110 seviyesine yükseltti.

HepsiJet ise ikinci çeyrekte Hepsiburada satıcılı siparişlerin yüzde 83'ünü Türkiye'nin dört bir yanına ertesi gün teslim etti. HepsiJet'in hizmet verdiği perakende şirketi sayısı 1.600'ü geçti. Bu noktada HepsiJet'in Türkiye'nin 81 ilinde 2.500’e yakın taşımacı, 50’den fazla filo ve 500’den fazla nakliye aracı ile hizmet verdiğini hatırlatalım.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.