Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Hava yolları odağında 6 kullanıcı deneyimi trendi

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Commencis, Navigating the Digital Future - Innovations and UX Trends for Airlines başlıklı kitapçığında hava yolları odağında 6 kullanıcı deneyimi trendini inceleniyor. Kitapçıkta incelenen trendlerin yanı sıra hava yolları odağında dikkat çekici verilere de yer veriliyor.

Mobil seyahat rezervasyonlarına dair veriler​


Kitapçıkta yer alan bilgilere göre mobil cihazlar üzerinden yapılan seyahat rezervasyonlarında geçmişten günümüze ciddi bir artış görülmekte. 2019'da yüzde 31 olan mobil cihazlar üzerinden yapılan seyahat rezervasyonları 2020'de yüzde 37'ye yükseldi. 2021 yılında mobil seyahat rezervasyonlarındaki yüzde 41'lik artış bu eğilimi daha da güçlendirdi. Bu esnada Mobil kullanıcı sayısı 2018 ve 2022 yılları arasında yaklaşık yüzde 50 oranında arttı. Paylaşılan verilere göre mobil uygulamalar, bu yıl tüm seyahat rezervasyonlarının yüzde 60'ını oluşturacak.

Bununla beraber, gezginlerin yüzde 83'ü mobil teknolojiyi benimseyerek seyahat planlarını mobil cihazlarını kullanarak yaptığını belirtmekte fayda var.

Ses aktivasyonuna sahip seyahat asistanları​



Paylaşılan bilgilere göre 2023 yılı itibariyle kullanımda olan 4,2 milyar sesli asistan bulunuyor. 2024 yılına kadar bu sayının 8,4 milyara ulaşması bekleniyor. Bu süreçte hava yolları şirketleri ve havaalanlarının da, uygulamalarına ve hizmetlerine ses aktivasyonuna sahip asistanları dahil ediyor. Raporda, Pittsburgh International Airport örnek gösteriliyor. Sesli asistanlar, uçuş arama ve rezervasyondan gerçek zamanlı seyahat güncellemeleri sağlamak veya müşteri sorgularını ele almak gibi daha karmaşık görevleri üstlenebilir.

Kişiselleştirme​


Paylaşılan verilere göre, hava yolu şirketlerinin yüzde 58'i kişiselleştirme özelinde yatırımlar gerçekleştirecek. Şirketler, büyük veri ve analiz araçları kullanarak, hava yolları müşterilerine son derece kişiselleştirilmiş seyahat deneyimleri sunmaya odaklanıyor. Bu kapsamda şirketler, bireysel tercihleri ve davranışları anlayarak hizmetleri kişiselleştirebilir. Kişiselleştirme, sunulan hizmetlerin alaka düzeyini artırarak daha iyi bir etkileşim sağlanmasını da destekliyor.

Mobil öncelikli tasarım​


Mobil kullanıcıların yüzde 89'u, zamanlarının yüzde 42'sini seyahat ve konaklama planlayarak geçiriyor. Ayrıca yazının başında da belirttiğimiz üzere; 2019'da yüzde 31 seviyesinde olan mobil cihazlar üzerinden seyahat satışları 2021'de yüzde 41'e yükseldi. Bu veriler ışığında; hava yolları şirketleri, web sitelerini ve uygulamalarını mobil cihazlar için optimize ediyor, işlevselliği ve içeriği küçük ekranlar ve mobile özgü spesifik kullanıcı davranışları için uygun hale getiriyor. Gerçek zamanlı bildirimler ise bu tasarım anlayışının kalbinde yer alıyor.

Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik ile geliştirilmiş kullanıcı deneyimi​


Artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojilerinin havacılık sektöründe 2031 yılına kadar yüzde 39,2 oranında büyüyeceği tahmin ediliyor. Artırılmış gerçeklik, havalimanlarında navigasyon yardımı ya da uçağı keşfetmek için kullanılabilirken, sanal gerçeklik, kabin memurlarının eğitimi, seyahat severler için destinasyonlar odağında sanal turlar veya uçuş içi eğlence sunmak için kullanılabilir. Aynı şekilde hava yolları şirketleri, yolculara uçuşla ilgili bilgileri göstermek için artırılmış gerçeklikten faydalanabilir.

Sürdürülebilirlik​


Kullanıcıların yüzde 83'ü sürdürülebilir ürünlerin hava yolu şirketlerin olumlu bir etki yaratması için gerekli olduğunu düşünüyor. Bu nedenle şirketler, rezervasyon sırasında karbon dengeleme seçenekleri sunmak, çevre dostu seyahat paketlerini tanıtmak veya hava yolunun sürdürülebilirlik girişimleri hakkında şeffaflık sağlamak gibi çözümlere yöneliyor.

Erişilebilirlik ve kapsayıcılık​


Seyahat edenlerin yüzde 74'üne göre seyahat endüstrisi seyahati yeterince erişilebilir kılamıyor. Erişilebilirlik ve kapsayıcılık odaklı deneyim, web siteleri ve uygulamaların ekran okuyucu uyumluluğu, yeterli renk kontrastı ve kolay navigasyon gibi erişilebilirlik standartlarına uygun olarak tasarlanmasını içeriyor. Bu alanda güzel örnekler sunan hava yolları arasında KLM ve United Airlines yer alıyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.