Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Google, yeni Şeffaflık Merkezi'nde ürün politikalarını ve politika geliştirme süreçlerini paylaşıyor

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Google kullanıcıların ürün politikaları hakkında bilgi almasını kolaylaştırmak için yeni bir Şeffaflık Merkezi'ni yayına aldığını duyurdu. Şeffaflık Merkezi, mevcut kaynakları ve politikaları çatısı altında toplayarak Google'ın bu ilkeleri nasıl oluşturduğunu ve nasıl uyguladığını paylaşıyor.

Bu yeni merkez ile kullanıcılar Google'ın politika geliştirme süreçleri, şeffaflık raporları, ürünler ya da hizmetler tarafından oluşturulan politikalar ve raporlama araçları hakkında daha fazla bilgi sahibi olabiliyor.

Google'ın Güvenlik Başkan Yardımcısı David Graff, paylaştığı blog gönderisinde çevrim içi tehdit ortamı değiştikçe Google'ın politikalarının da geliştiğini belirtti. Söz konusu politikaların, Google'ın platformlarında kötüye kullanımın önlenmesine yardımcı olduğunu dile getirdi. Graff, ürünlerin kullanım alanlarının farklılık göstermesinden dolayı herkes için güvenli ve olumlu bir deneyim yaratmayı amaçlayarak politikaları her platforma göre uyarladıklarının altını çizdi. Bu bağlamda kullanıcıların her bir politikayı ürün ve hizmet bazında görüntüleyebileceği belirtildi.

Ayrıca yaklaşık on yıldan fazladır Şeffaflık Raporları yayınlayan Google, bu raporların tamamını Şeffaflık Merkezi üzerinden kullanıcıların erişimine açtı. Şeffaflık raporları, devlet politikalarının bilgiye erişimi nasıl etkilediğini gösteren nitelikte.

Bunlara ek olarak Google, güvenlik konusunda attığı adımlara dair istatistikler de paylaştı. Paylaşılan bilgilere göre; Google 2022'de Google uygulamalarında 5.2 milyar kötü niyetli reklamı engelleyerek dolandırıcılıkların önüne geçti. Şirket, 2022'nin ikinci yarısında içerik ilkelerini ihlal eden 11 milyon YouTube videosunu yayından kaldırdı. Aynı dönemde Google, arama sonuçlarından çocuk istismarı materyali içeren 437 bin URL'i kaldırıldı.

Google'ın kullanıcı güvenliği yönündeki adımlarına baktığımızda Şeffaflık Merkezi'nin yanı sıra yapay zeka geliştirme alanında da sorumluluk sahibi bir tavır benimsediğini söyleyebiliriz. Şirket, Microsoft, OpenAI ve Anthropic güvenli yapay zeka geliştirmek için bir araya geldi. Frontier Model Forum olarak bilinen bu yeni organizasyonun hedefleri arasında yapay zeka güvenliği için en iyi uygulamaları geliştirmek, yapay zeka risklerine yönelik araştırmaları teşvik etmek yer alıyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.