G
Gözde Ulukan
Misafir
Günümüzde birçok insan, hemen hemen her gün herhangi bir bilgiye ulaşmak için Google'a başvuruyor. Çağımızın ansiklopedisi haline dönüşmüş Google'da yaptığımız arama sonuçlarında arama sonuçlarında kimi zaman, bir sayfayı tanımlayan snippet'in standart biçimimizde olduğu gibi bir sayfa bağlantısından sonra değil, önce geldiği girişler gösteriliyor. Bu şekilde gösterilen sonuçlara "öne çıkan snippet'ler" adı veriliyor.
Artık Google, en son yapay zeka modeli olan Multitask Unified Model'i kullanarak vurguladığı bilgilerin güvenilir ve doğru olduğundan emin oluyor, böylece arama, bir snippet'a karar verirken fikir birliği sağlayabiliyor.
Google'ın arama yapay zekası artık, snippet açıklamalarını diğer yüksek kaliteli online kaynaklara karşı kontrol edebiliyor. Kaynaklar aynı gerçeği veya fikri tanımlamak için farklı kelimeler veya kavramlar kullansa bile bu açıklama için genel bir fikir birliği olup olmadığını anlayabiliyor. Google, bu fikir birliğine dayalı tekniğin, öne çıkan snippet açıklama metinlerinin kalitesini ve kullanışlılığını önemli ölçüde iyileştirdiğini söylüyor.
Şöyle ki; ortada gerçek olmayan bir bilgi mevcut ve bu bilgiye "çaycı Hüseyin öldü" diyelim. Bu bilginin gerçek olmadığı konusunda herkes hemfikir olsa da çıkan sonuçlar yanıltıcı olabiliyor ve gerçek bir sonuca ulaşmak kimi zaman ciddi anlamda zorlaşabiliyor. Google'ın yeni güncellemesi bu sorunu ortadan kaldırarak bu gibi durumlarda insanların aynı fikirde olup olmadığını bulabilecek ve bizim karşımıza daha net sonuçları çıkarabilecek. Kısacası bu güncellemedeki kilit nokta "fikir birliği".
Google'ın en son yapay zeka modeli, sonuçların bir snippet'te görüntülenmesinin uygun olmadığı durumlarda, sorunun öncülü yanlış olduğu için sonuç sıralama sisteminin karar vermesine de yardımcı olmak durumunda. Şirket, öne çıkan snippet'lerin artık bu durumlarda yüzde 40 daha az göründüğünü söylüyor.
Google ayrıca, arama motorunun yüksek güven duyduğu sonuçlar üretemeyen aramalar için uyarı mesajlarının kullanımını genişleteceğini de açıkladı.
Kaynak : Webrazzi
Artık Google, en son yapay zeka modeli olan Multitask Unified Model'i kullanarak vurguladığı bilgilerin güvenilir ve doğru olduğundan emin oluyor, böylece arama, bir snippet'a karar verirken fikir birliği sağlayabiliyor.
Google'ın arama yapay zekası artık, snippet açıklamalarını diğer yüksek kaliteli online kaynaklara karşı kontrol edebiliyor. Kaynaklar aynı gerçeği veya fikri tanımlamak için farklı kelimeler veya kavramlar kullansa bile bu açıklama için genel bir fikir birliği olup olmadığını anlayabiliyor. Google, bu fikir birliğine dayalı tekniğin, öne çıkan snippet açıklama metinlerinin kalitesini ve kullanışlılığını önemli ölçüde iyileştirdiğini söylüyor.
Şöyle ki; ortada gerçek olmayan bir bilgi mevcut ve bu bilgiye "çaycı Hüseyin öldü" diyelim. Bu bilginin gerçek olmadığı konusunda herkes hemfikir olsa da çıkan sonuçlar yanıltıcı olabiliyor ve gerçek bir sonuca ulaşmak kimi zaman ciddi anlamda zorlaşabiliyor. Google'ın yeni güncellemesi bu sorunu ortadan kaldırarak bu gibi durumlarda insanların aynı fikirde olup olmadığını bulabilecek ve bizim karşımıza daha net sonuçları çıkarabilecek. Kısacası bu güncellemedeki kilit nokta "fikir birliği".
Google'ın en son yapay zeka modeli, sonuçların bir snippet'te görüntülenmesinin uygun olmadığı durumlarda, sorunun öncülü yanlış olduğu için sonuç sıralama sisteminin karar vermesine de yardımcı olmak durumunda. Şirket, öne çıkan snippet'lerin artık bu durumlarda yüzde 40 daha az göründüğünü söylüyor.
Google ayrıca, arama motorunun yüksek güven duyduğu sonuçlar üretemeyen aramalar için uyarı mesajlarının kullanımını genişleteceğini de açıkladı.
Kaynak : Webrazzi