G
Gözde Ulukan
Misafir
DepoDone, gıda üreticileri ile işletmeleri dijital platformda bir araya getirerek tüm tedarik zincirini yönetiyor. Girişim, ağırlıklı olarak gıda güvenilirliği esaslarına uyan, küçük ve yerel üreticiler ile çalışıyor. Bu üreticiler “bağımsız üreticiler” olarak adlandırılıyor. Küçük üreticinin üretim, pazarlama, lojistik gibi işleyişlerini düzeltmeyi, fazladan maliyetlerini ortadan kaldırmayı hedefliyor.
Tek ekrandan tüm sevkiyat sürecini gerçek zamanlı takip imkanı sunan DepoDone, sevkiyat sürecindeki tüm lojistik maliyetleri üstlenerek perakendecinin kârlılığını artırıyor, üreticilerin ürünlerinin tüm Türkiye’deki işletmeler tarafından dijital platform aracılığıyla keşfedilmesini sağlıyor.
DepoDone, üreticiler için de işletmeler için de belirli avantajlar sunuyor. Üreticilerin ürünleri, tüm Türkiye’deki işletmeler tarafından dijital platform aracılığıyla keşfedilebiliyor; DepoDone sipariş paneli üzerinden listelenen ürünler DepoDone'ın kendisi tarafından satın alınıyor ve böylece üreticinin finansal riski ortadan kaldırılıyor. Satın alınan ürünlerinin lojistik maliyetlerini de girişim üstleniyor. Böylece üreticinin lojistik maliyetini sıfırlanıyor. Ürünlerini DepoDone depoluyor ve tüm siparişleri kendi depolarında yöneterek tek depodan sevkediyor. Tüm satış verileri ve ürünlerinin ulaştığı işletmeleri şeffaf bir şekilde her ay sonu üreticiye raporlanıyor. Raporlardaki verilere göre üretici ile üretim sürecinde nasıl planlama yapması gerektiği konusunda bilgiler paylaşılıyor.
İşletmeler ise DepoDone mobil uygulaması aracılığı ile ürünlerini kategorize ediyor; raftaki stoğu azalan ürünlerinin barkodunu okutarak hatasız şekilde sipariş verebiliyor. DepoDone, işletmeyi koli ile toptan ürün alma maliyetinden kurtarıyor. İşletmeler, DepoDone tarafından satılan ürünler hakkında tüm bilgilere ulaşabiliyor, güncellenen ürün fiyatlarını anlık olarak görebiliyor, aynı zamanda yeni eklenen ürünlerden anında haberdar oluyor. Her ürünün TETT ya da STT bilgisine sipariş aşamasında ulaşılıyor. İşletmeler, ana depo ve üretici depolarındaki, üretim ve tedarik sürecindeki stok adet bilgilerine ulaşabiliyor. Tek ekrandan tüm sevkiyat sürecini gerçek zamanlı takip edebiliyor. DepoDone, sevkiyat sürecindeki tüm lojistik maliyetleri üstlenerek perakendecinin kârlılığını artırıyor.
DepoDone toplam tedarik zinciri üzerinde yaptığı iyileştirmenin bir kısmını gelir olarak kaydediyor. Sağlıklı gıda tedarik zincirinin optimal yönetilememesinden kaynaklı yüzde 70-80 oranında fazla maliyetler oluşuyor. Yaptığı süreç iyileştirmeleri ile bu fazla maliyetleri minimuma indiriyor, zincirdeki fazla aracıları ortadan kaldırıyor. DepoDone'ın gelir modeli satılan ürünlerin toptan satış fiyatı üzerinden belirlenen hizmet bedeline dayanıyor.
Nil Nurlu Deniz, Emre Üstüner ve Serkan Deniz tarafından hayata geçirilen DepoDone, 14'ü erkek, 16'sı kadın olmak üzere 30 kişilik ekibiyle faaliyet gösteriyor. Şirket, geçtiğimiz haziran ayında da Londra merkezli Red Carpet Capital Limited'tan 15 milyon dolar değerleme üzerinden yatırım almıştı.
DepoDone'ın panelinde 100 aktif üretici, 1600 aktif işletme olmak üzere toplam 1700 aktif kullanıcı bulunuyor. Ekim 2022 itibarıyla DepoDone panelinde toplamda 100 üretici mevcut. DepoDone’ın ulaştığı üye işletme sayısı ise 2571. DepoDone panelinden sipariş veren üye işletmelerin sepet ortalamalarının ise yine Ekim ayı itibarıyla 5 bin TL olduğu bildiriliyor.
DepoDone, okul kantinleri ile de iş birliği yapıyor. Şirketin panelinde 32 aktif okul kantini işletmesi bulunuyor. Bu kantinlerin hepsinin İzmir içerisinde olduğu belirtiliyor. Bu iş birliği kapsamında üreticilerin uzun Ar-Ge çalışmaları sonucunda ortaya çıkardığı atıştırmalıklar binlerce öğrenciye ulaşıyor. Bu projenin ilerleyen dönemde Manisa, Aydın, Denizli gibi illerin yanı sıra İstanbul, Ankara, Antalya, Mersin ve Bursa gibi büyük şehirlerde de faaliyete geçirilmesi hedefleniyor.
DepoDone Global 2022 son çeyreğinde, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere diğer ülkelerde de şirketlerini kurmak istiyor. 2023 yılında iki Avrupa ülkesinde kurulum yapılması planlanıyor. DepoDone Türkiye olarak ise 2023 yılı sonu itibarıyla 10 bin üye işletmeye ulaşılması, üye işletme sayısında dört kat daha büyüme ve üretici üyelerin 200’e ulaşması, yani üye üretici sayısında iki kat büyüme hedefleniyor. Girişim, 2023 yılındaki yatırımlarıyla hem Avrupa ülkelerine açılmayı hem de DepoDone Türkiye’nin merkezi robotik akıllı deposunu hayata geçirmeyi planlıyor.
DepoDone, Mart 2022'den bu yana 81 ilde üye işletmelere hizmet veriyor.
Kaynak : Webrazzi
Tek ekrandan tüm sevkiyat sürecini gerçek zamanlı takip imkanı sunan DepoDone, sevkiyat sürecindeki tüm lojistik maliyetleri üstlenerek perakendecinin kârlılığını artırıyor, üreticilerin ürünlerinin tüm Türkiye’deki işletmeler tarafından dijital platform aracılığıyla keşfedilmesini sağlıyor.
Üreticiler ve işletmeler için farklı avantajlar sunuyor
DepoDone, üreticiler için de işletmeler için de belirli avantajlar sunuyor. Üreticilerin ürünleri, tüm Türkiye’deki işletmeler tarafından dijital platform aracılığıyla keşfedilebiliyor; DepoDone sipariş paneli üzerinden listelenen ürünler DepoDone'ın kendisi tarafından satın alınıyor ve böylece üreticinin finansal riski ortadan kaldırılıyor. Satın alınan ürünlerinin lojistik maliyetlerini de girişim üstleniyor. Böylece üreticinin lojistik maliyetini sıfırlanıyor. Ürünlerini DepoDone depoluyor ve tüm siparişleri kendi depolarında yöneterek tek depodan sevkediyor. Tüm satış verileri ve ürünlerinin ulaştığı işletmeleri şeffaf bir şekilde her ay sonu üreticiye raporlanıyor. Raporlardaki verilere göre üretici ile üretim sürecinde nasıl planlama yapması gerektiği konusunda bilgiler paylaşılıyor.
İşletmeler ise DepoDone mobil uygulaması aracılığı ile ürünlerini kategorize ediyor; raftaki stoğu azalan ürünlerinin barkodunu okutarak hatasız şekilde sipariş verebiliyor. DepoDone, işletmeyi koli ile toptan ürün alma maliyetinden kurtarıyor. İşletmeler, DepoDone tarafından satılan ürünler hakkında tüm bilgilere ulaşabiliyor, güncellenen ürün fiyatlarını anlık olarak görebiliyor, aynı zamanda yeni eklenen ürünlerden anında haberdar oluyor. Her ürünün TETT ya da STT bilgisine sipariş aşamasında ulaşılıyor. İşletmeler, ana depo ve üretici depolarındaki, üretim ve tedarik sürecindeki stok adet bilgilerine ulaşabiliyor. Tek ekrandan tüm sevkiyat sürecini gerçek zamanlı takip edebiliyor. DepoDone, sevkiyat sürecindeki tüm lojistik maliyetleri üstlenerek perakendecinin kârlılığını artırıyor.
Gelir modeli, satılan ürünlerin toptan satış fiyatı üzerinden belirlenen hizmet bedeline dayanıyor
DepoDone toplam tedarik zinciri üzerinde yaptığı iyileştirmenin bir kısmını gelir olarak kaydediyor. Sağlıklı gıda tedarik zincirinin optimal yönetilememesinden kaynaklı yüzde 70-80 oranında fazla maliyetler oluşuyor. Yaptığı süreç iyileştirmeleri ile bu fazla maliyetleri minimuma indiriyor, zincirdeki fazla aracıları ortadan kaldırıyor. DepoDone'ın gelir modeli satılan ürünlerin toptan satış fiyatı üzerinden belirlenen hizmet bedeline dayanıyor.
Geçtiğimiz haziran ayında 15 milyon dolar değerleme üzerinden yatırım aldı
Nil Nurlu Deniz, Emre Üstüner ve Serkan Deniz tarafından hayata geçirilen DepoDone, 14'ü erkek, 16'sı kadın olmak üzere 30 kişilik ekibiyle faaliyet gösteriyor. Şirket, geçtiğimiz haziran ayında da Londra merkezli Red Carpet Capital Limited'tan 15 milyon dolar değerleme üzerinden yatırım almıştı.
DepoDone'ın panelinde 100 aktif üretici ve 1600 aktif işletme bulunuyor
DepoDone'ın panelinde 100 aktif üretici, 1600 aktif işletme olmak üzere toplam 1700 aktif kullanıcı bulunuyor. Ekim 2022 itibarıyla DepoDone panelinde toplamda 100 üretici mevcut. DepoDone’ın ulaştığı üye işletme sayısı ise 2571. DepoDone panelinden sipariş veren üye işletmelerin sepet ortalamalarının ise yine Ekim ayı itibarıyla 5 bin TL olduğu bildiriliyor.
32 okul kantini ile iş birliği yapıyor
DepoDone, okul kantinleri ile de iş birliği yapıyor. Şirketin panelinde 32 aktif okul kantini işletmesi bulunuyor. Bu kantinlerin hepsinin İzmir içerisinde olduğu belirtiliyor. Bu iş birliği kapsamında üreticilerin uzun Ar-Ge çalışmaları sonucunda ortaya çıkardığı atıştırmalıklar binlerce öğrenciye ulaşıyor. Bu projenin ilerleyen dönemde Manisa, Aydın, Denizli gibi illerin yanı sıra İstanbul, Ankara, Antalya, Mersin ve Bursa gibi büyük şehirlerde de faaliyete geçirilmesi hedefleniyor.
DepoDone'ın 2023 hedefleri
DepoDone Global 2022 son çeyreğinde, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere diğer ülkelerde de şirketlerini kurmak istiyor. 2023 yılında iki Avrupa ülkesinde kurulum yapılması planlanıyor. DepoDone Türkiye olarak ise 2023 yılı sonu itibarıyla 10 bin üye işletmeye ulaşılması, üye işletme sayısında dört kat daha büyüme ve üretici üyelerin 200’e ulaşması, yani üye üretici sayısında iki kat büyüme hedefleniyor. Girişim, 2023 yılındaki yatırımlarıyla hem Avrupa ülkelerine açılmayı hem de DepoDone Türkiye’nin merkezi robotik akıllı deposunu hayata geçirmeyi planlıyor.
DepoDone, Mart 2022'den bu yana 81 ilde üye işletmelere hizmet veriyor.
Kaynak : Webrazzi